• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP, geen idee welke?

@Peter - Er zijn enorm veel topics over machines en de moeilijke keuzes die daar bij komen kijken. Zoek deze even op, dan weet je al veel meer. ;)

In het kort; Je hebt een DAP500 en komt correctie tekort? Dan is een DAP900 inderdaad iets krachter en heeft een betere ergonomie.
Een DAP Plus heeft nog meer correctie en finish, maar hier kan je geen kleinere backingplate op draaien. Echter kan dit wel op de 500, dacht ik.

Welke dan "het beste" is om te kiezen, ligt asn jou zelf. Dus, even uitvinden hoe-of-wat in de vele bestaande topics. :)
 
Ja de topics heb ik allemaal wel doorgelezen, maar eigenlijk nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden.
Ik zal 1 deze dagen wel gewoon een keuze tussen de 2 maken :yum
 
Interessant om te lezen.

Ook ik wil aan de machine. Heb nu het e.a. al ingelezen.
Ik twijfel alleen nog tussen de 500 v3 en 900 v3.
Ik ben niet van plan om andere auto's te doen behalve die van ons zelf.
Ook wil ik mijn motor onder handen nemen.

Is het vermogen verschil dusdanig dat ik toch beter voor de 900 kan gaan of is de 500 voldoende?
 
Ben sinds kort in het bezit van de DAP+
Maar wat een beest is dat een erg fijne machine
Wat misschien een nadeel kan zijn(ik vind persoonlijk van niet)
is dat je niet van backingplate kunt wisselen maar verder een super machine:grinning::cool:
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Voor mij duidelijk, ook een 900V3.

Ik lees hier een paar keer over de hardheid van de lak bij verschillende automerken. Is dat ergens te achterhalen of is dat kennis opgebouwd door ervaring?

Ik poets uitsluitend deze auto's:
Renault Twingo, lichtblauw.
Mini Cooper S, antraciet met zwart
Lotus Elise (Toyota generatie), zwart
Rover 200 BRM, donkergroen

Iemand advies mbt bovengenoemde auto's?
 
Vaak kun je wel een paar richtlijnen aanhouden maar alles wijst op een testspot.

Duits = hard
Frans = medium/zacht
Italiaan = medium/zacht
Engels = medium/hard

Dit veranderd natuurlijk weer als een paneel of meerdere zijn overgespoten. Dan zal je dus ook je combinatie (pads en polijstmiddel) moet aanpassen. Ook kan een fabrikant zijn lakken aanpassen waardoor bovenstaande niet aan de orde is. Dus weer, een testspot zal je vertellen met wat voor een lak je te maken hebt.