• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Dual Action Polijstmachine - 220 volt nu op voorraad en te bestellen!

Dat de subaru lak zacht is kan ik beamen...Ik hoefde maar naar mijn auto te kijken en er zaten al swirls in de lak...:(

Eigenlijk heb je dus voor elke SSR zowel de groene, de witte als de oranje pad nodig om uiteindeljik te bepalen welke combo je nodig hebt?
 
dovdmeer zei:
Eigenlijk heb je dus voor elke SSR zowel de groene, de witte als de oranje pad nodig om uiteindeljik te bepalen welke combo je nodig hebt?

Voor SSR heb je in principe groen zelfs niet eens nodig.

megane_cc zei:
Is het verschil tussen de SSR2 en 2.5 zo minim dat de SSR2 niet aanbevolen wordt?

:cool
 
Xizer,

De groene zou je kunnen gebruiken als een laatste afwerking. Ik heb hem wel eens gebruikt icm de pinnacle fine finishing polish. Binnenkort proberen met de SSR1.
 
Het de laatste finish kun je beter een zwarte finishing pad gebruiken en niet een polishing pad zoals de groene.
 
Snitser zei:
Xizer,

De groene zou je kunnen gebruiken als een laatste afwerking. Ik heb hem wel eens gebruikt icm de pinnacle fine finishing polish. Binnenkort proberen met de SSR1.

Volgens mij ging de vraag uitsluitend over de SSR serie. Een final finishing product gebruik je natuurlijk op een zwarte pad zoals Adrie al zei. ;)
 
Adrie,.

Ik gebruik meestal de zwarte voor de pre wax middelen en de glazes.
Mijn idee was om SSR1 op de groene te gebruiken als fine polishing als nabewerking van bv de ssr2.5.

Maar dan zou ik bij op een zwarte pad mijn Pinnacle Fine Finishing Polish op een zwarte pad kunnen doen?
Met welke pad kan ik dan het beste de lime prime of blackhole kunnen doen? Gebruik ik nu ook een zwarte voor namelijk?

Jij gebruikte de menzerna FF ook een zwarte LC toch?

gr
 
Naar aanleiding van voorgaande posts zit ik toch nog met 2 vraagjes;

- Heb je excentrisch genoeg power om een compound als de SSR3 te verwerken?

- Wanneer je bijvoorbeeld SSR2.5 op een witte of oranje pad gebruikt, is het dan echt nodig om deze na te bewerken met de SSR1?
 
Xizer zei:
- Heb je excentrisch genoeg power om een compound als de SSR3 te verwerken?

Geloof me, met SSR3 i.c.m. een oranje pad op een excenter maak je de lak helemaal mat. Dus is nabewerking met fijnere produkten noodzakelijk.

Zoals Stimpy68 al vele malen heeft geroepen en zal blijven roepen:

"Eerst een testspot maken met de/een licht(st)e combinatie. Niet gelijk grijpen naar de zwaarste".

In sommige gevallen van zachte lak zul je met een lichte combo al uit de voeten kunnen.
 
nicknameless zei:
Geloof me, met SSR3 i.c.m. een oranje pad op een excenter maak je de lak helemaal mat. Dus is nabewerking met fijnere produkten noodzakelijk.

Ik vroeg me meer af of deze compound uberhaupt geschikt is om op een excenter te verwerken. Normaal gesproken gebruik je compounds op een rotary. Creëer je met een excenter genoeg wrijving en warmte om het product zijn werk te laten doen?!

En SSR2.5 zowel op een oranje als een witte pad, nabewerken ja oder nein?!
 
Xizer zei:
Ik vroeg me meer af of deze compound uberhaupt geschikt is om op een excenter te verwerken. Normaal gesproken gebruik je compounds op een rotary. Creëer je met een excenter genoeg wrijving en warmte om het product zijn werk te laten doen?!

Het antwoord staat gewoon op de website bij het product zelf zie ik zojuist. :lol

Nu maar weer ontopic voordat we de modjes dalijk op ons dak krijgen! :-d
 
geloof me: G220/dap500/etc + SSR3 + (light)cuttingpad = veel te grof (lijkt fraai, maar als je dichterbij kijkt trek je automatisch een vies gezicht...) :auw
vervang de cuttingpad door een polishpad en je hebt meer dan voldoende power om de medium/diepere swirls voor 90% te verwijderen. Afwerken met SSR1 of M80 met een polishpad maakt het helemaal af :party :jippie
 
Stel dat je een cuttingpad nodig hebt gezien de hardheid van de lak, is die vagina dan wel makkelijk na te bewerken met bijvoorbeeld de SSR1 op een witte pad?!
 
een groot misverstand is dat je een harde combinatie nodig hebt op harde lak. Je maakt namelijk alleen maar meer krasjes/marring/tearing/etc hiermee, terwijl een milde oplossing in 75% vd gevallen de beste oplossing zal zijn. Probeer het maar, je zal versteld staan. Harde lak lijkt ideaal om krasjes te voorkomen, maar daarvoor is een harde lak niet perse ontworpen. Krasjes krijg je met een harde lak juist sneller met een krassende combinatie.

Rij zelf met volkswagen, poets met name volkswagen/audi en weet wat de lak kan doen.

pak straks je dap500, witte polishpad en gebruik SSR2.0/2.5 en werk af met SSR1 of meg M80.
 
Xizer zei:
Stel dat je een cuttingpad nodig hebt gezien de hardheid van de lak, is die vagina dan wel makkelijk na te bewerken met bijvoorbeeld de SSR1 op een witte pad?!

De term "cut"tingpad niet te letterlijk gaan nemen Xizer ...
Haha :lol