• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Dual Action Polijstmachine - 220 volt nu op voorraad en te bestellen!

^^^^ +1 :-)^

Tim zal er een reden voor hebben ,maar ik zou zeggen
-SSR 2.5
-SSR1
-Black Hole / White Diamond
 
Buiten het machinale werk ik met PB Natty's Paste Blue om daarna af te toppen met M16

Beide producten zijn echter niet met de machine aan te brengen.
 
B.K. zei:
^^^^ +1 :-)^

Tim zal er een reden voor hebben ,maar ik zou zeggen
-SSR 2.5
-SSR1
-Black Hole / White Diamond

Ik zou inderdaad ook de SSR 2 weglaten en deze vervangen voor BH of WD.


nicknameless zei:

Als je van gekkigheid niet weet wat je met je geld moet natuurlijk wel. Zouden er echt mensen zijn die €41.95 voor 60 ml SN betalen??

Mocht je per se een wax als M16 machinaal willen aanbrengen kun je natuurlijk nog altijd met een applicaterpad wat wax uit het doosje halen en dit vervolgens op je machinepad deppen. Ik prefereer toch nog altijd het handmatig aanbrengen... :love
 
De order is reeds geplaatst, echter bij het afhalen toch maar even Tim lief aankijken om de order te wijzigen....

Maar in welke volgorde ga je de producten dan gebruiken?

SSR 2.5
BH
SSR 1
Natty's
M16

of

SSR 2.5
SSR 1
BH
Natty's
M16

???
 
je begint altijd met de minst agressieve combinatie.

dus dat wordt dan ssr 1 op een pol pad, werkt dat niet dan ssr1 op een oranje pad, werkt ook niet dan ssr 2.5 op een pol pad, enz enz.

als de krassen eruit daarna even kijken of je nog na moet bewerken met ssr1.

blackhole is een glaze dus die breng je pas aan na het polishen.

na verloop van tijd weet je wel wat je nodig hebt als je een bepaald beschadiging aantreft, maar dat komt met de jaren.
 
En dat testen doe je dus op een stuk auto met wat krassen om zo in te schatten waarmee je moet beginnen? (testspot)

En dan na het polische de BH, Natty's en M16?
 
BH is glaze ( meguiars noemt het dan weer een polish) is door voor de wax Natty's en M16 zijn wax en als afsluiting
 
Je begint met bv. een stukje van de motorkap af te tapen (vierkantje 40 x 40)..
Testspot genoemd..
De tape dient om een duidelijke verschil te kunnen maken tussen het behandelde en onbehandelde deel (zo kan je goed zien of je volledige correctie hebt verkregen).

Altijd beginnen met de lichtste combo ,jouw geval zou ik met de SSR1 en een witte pad beginnen..(Eventueel Groen)
Als je de polish volledig hebt uitgewerkt ,evalueer je het resultaat..Tevreden..? Zoja dan kan je deze combo verder gebruiken op de wagen.
Niet helemaal wat je zoekt dan ga je zwaarder..IK ZOU dan de 2.5 op een witte pad proberen ,werkt dit nog niet volledig ,dan ga je voor 2.5 & Oranje pad.

Als je de 2.5 gebruikt hebt ,bewerk deze nog even na met de 1..

Eens de wagen naar behoren is kan je de lak gaan voeden..Black Hole op een blauwe of zwarte pad. Of gewoon met de hand.

Dan kan je gaan waxen..Volgorde kan je nog kiezen ,welke eerst moet durf ik niet zeggen aangezien ik nooit met de M16 heb gewerkt.
 
@BK,..

Wat je zegt van de test spot: true,.echter, ik heb laatst die audi gedaan (zie show off) en daarbij kon je vooraf al zien dat SSR1 op een witte pad niet ging werken...vandaar gelijk de keuze voor SSR2.5 op een Oranje Pad...Had misschien eerst ook op wit gekund.
Binnenkort ga ik samen met Sjoerd aan een Touran werken...als het de SSR gaat worden ben ik van plan om eerst een test spot te doen met SSR2 op een witte LC....Wil dan de SSR1 met groene LC gebruiken als na bewerking...

Greetz
 
Als je al wat meer ervaring hebt opgedaan kan je vooraf soms iets bepalen..Maar onthoud dat een zwaardere combo altijd iets meer zal verwijderen en waarom meer verwijderen als het niet nodig is..
De testspot is zeer belangrijk..:ja
 
Inderdaad als je wat meer ervaring hebt dan weet je gauw genoeg of je het gaat redden of niet. Ik zou standaard starten met een polishing pad en SSR2 of 2.5. Dat heb je in 99% van de gevallen minimaal nodig.
Alleen met echte zachte lakken zoals Alfa en Subaru lak zou SSR1 genoeg zijn.
 
Jeroentje zei:
Dan mag jij heel me auto doen dennis met ssr1 :roll

Ik heb daar geen gewenste resultaten mee kunnen boeken, en mocht al snel zwaarder :schaam
Heb zelf nog geen Alfa mogen doen maar heb zeer vaak gelezen dat Alfa lak heel zacht is.
Op een Subaru heb ik het wel gezien. Kreeg ik met de hand en een oranje light cutting en SSR1 alle swirls eruit 8-())
 
Tjonge, tjonge wat een reacties :-)^ De keuze wordt wel heel moeilijk zo.... Zal me er eens in verdiepen.
Iedereen bedankt voor de tips !
 
Dibbuz zei:
Heb zelf nog geen Alfa mogen doen maar heb zeer vaak gelezen dat Alfa lak heel zacht is.
Op een Subaru heb ik het wel gezien. Kreeg ik met de hand en een oranje light cutting en SSR1 alle swirls eruit 8-())

Ahum.... vergeet de Alfa GT niet die we gedaan hebben :klap