• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap900 v3 scholl kit

Remco Driessen

Detailing addict
11 apr 2017
4
60
beste forumleden, momenteel ben ik aardig verslaafd aan het detailen gegaan door dit forum. Mijn collectie begint aardig te groeien en heb vorige week een dap900 met scholl compound en polish. Nu wil ik morgen beginnen om alle kleine krasjes en swrils weg te polijsten. Alleen nu heb ik 1 vraag hoeveel compound gebruik je ongeveer?
 
Bedankt voor je reactie. Hier stonden inderdaad nuttige dingen. Alleen kan ik nog slecht terugvinden hoeveel je van het product moet gebruiken.
 
Yep je heb echt niet veel nodig,
Op standje 2 ff het polijstmiddelen inwerken en dan over op standje 5/6
het polijstmiddel het werk laten doen.(wel een testspotje maken om te kijken welke correctie je heb bereikt)
Daarna als je klaar bent met polijsten de boel ontvetten en daarna waxen:D
Veel suc6 met het detailen
 
Is dat ontvetten noodzakelijk? Op de productspecificatie van Scholl staat dat er geen oliën in het product zitten.
Ontvetten is zeker noodzakelijk. Althans, je kan het NIET doen en halfgebakken werk afleveren, maar daar ben je geen Detailer voor geworden, toch? :p

Ontvetten met een product zoals Gyeon - Prep of de iets sterkere Nanolex - EX doe je niet alleen nadien, maar ook tijdens je polijstwerk. Dit doe je om het paneel brandschoon te maken en dan kan je zien of je klaar bent of nog meer aan de bak moet.

Na het polijsten doe je het wederom om de lak brandschoon te maken en zo de wax of andere LSP een goede hechting te garanderen.



Greeeetz
 
Mijn auto stond al "showroom" klaar maar bij de eerste keer wassen zat de washmitt onder een soort zwarte aio fillerzooi. Echt dramatisch eigenlijk.
 
@Vikash

Het is zeker gelukt en ben ook zeker tevreden met het resultaat. Ik heb deze keus gemaakt omdat ik op dit forum had gelezen dat deze beter is voor hardere lakken en minder stof achter laat. Ik kan geen vergelijk maken omdat ik die van monello niet geprobeerd hebt. Maar over dit product zeker het gewenste resultaat gehaald.
 
  • Leuk
Reactions: Vikash
@Vikash

Het is zeker gelukt en ben ook zeker tevreden met het resultaat. Ik heb deze keus gemaakt omdat ik op dit forum had gelezen dat deze beter is voor hardere lakken en minder stof achter laat. Ik kan geen vergelijk maken omdat ik die van monello niet geprobeerd hebt. Maar over dit product zeker het gewenste resultaat gehaald.
En kun je dat bevestigen dat het weinig tot geen stof achter laat?
Want dat is ook mijn reden dat ik deze heb gekocht.
Heb je foto's van voor en na van de probleemplekken in je lak?
 
Stoffen heb je voor een groot deel zelf in de hand...
Te lang doorwerken, te hoge snelheid van de machine of teveel druk zetten.
Buitentemperatuur en luchtvochtigheid maken ook deel uit van de 'stofproductie'.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
En kun je dat bevestigen dat het weinig tot geen stof achter laat?
Want dat is ook mijn reden dat ik deze heb gekocht.
Heb je foto's van voor en na van de probleemplekken in je lak?
Onlangs heb ik voor het eerst Scholl S17+ en S30 gebruikt icm de DAP900V3. Tijdens het polijsten eigenlijk nauwelijks of helemaal geen last gehad van stof. Over het resultaat was ik heel erg tevreden, maar ik heb geen foto's van voordat ik begon, maar de auto werd -totdat ik hem kocht- regelmatig door de krasstraat gereden, dus dan kun je jezelf wel een beeld vormen. Het resultaat van anderhalve dag werken staat hier.
 
Stoffen heb je merendeels met compounds. Deze hebnen natuurlijk meer cut en dus meer wrijving. Meer wrijving is meer warmteontwikkeling, enzvoorts... :)
 
  • Leuk
Reactions: Vikash