• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAPpere Dinsdag: Dinsdag 8 december. 26% korting op de DAP500 V2!

@ Tim : ik gebruik geen DAP maar een excentrische Bosch machine.

Dan blijft dus de keuze tussen de LC smartpads en de Monello Kompressor.
Ik heb nu inderdaad al een paar pads, maar door het vele gebruik en wassen (2 a 3x per maand een volle dag) beginnen die minder te worden.

Wat betreft die foamed wool en gele pad , dat is me nog ff te heftig !

De Bosch heeft toch ook een 125mm steunplaat?

Ik zou als je voor de CCS kiest toch ook 1 kompressor mee laten komen, dan kan je goed vergelijken.

De CCS's zijn je bekend en werken goed, dus die gaan je zeker niet teleurstellen. Maar het uittesten van 1 kompressor is misschien de oplossing. Al kan je dan later niet meer gebruik maken van de aanbieding en dat is dan weer een nadeel. :weetniet

dat kan,
maar gezien de pad's die je nu hebt, heb je toch genoeg??

oranje / wit / groen / rood, zou een combi moeten zijn waar je alles mee aan zou moeten kunnen..

en een bosch?? heb ik ook gehad.. die rooktte meer dan ik , tot hij ermee stopte

@ tim.
ik heb alleen de lc kompressors (de 1e serie, terugliggende)
daarom hb ik nu de ccs besteld.. puur uit nieuwsgierigheid:-)^

Ik ga toch maar lekker de Monello kompressor pads proberen !

Besteld :
Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje
Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit
Monello - Kompressor Light Polishing Pad - 6inch - Groen
Monello - Kompressor Finishing Pad - 6inch - Rood
Monello - Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch - Goud
Dodo Juice - RINSE sticker voor emmer (universeel)
Dodo Juice - WASH sticker voor emmer (universeel)

@ Aron : Ik gebruik de Bosch nu al meer als een jaar, waarbij ik eigenlijk wel 2 a 3x per maand een Full Detail doe waaronder 3 a 4x per jaar grote wagens met veel oppervlakte .
Machine heeft me nog nooit in de steek gelaten en bevalt prima, als is het geen concurentie voor de DAP ;)

De mijne is nog niet verzonden zie ik. Is dat omdat ik in dezelfde order ook de foam lance van de GB heb besteld? Op zich maakt een dagje of zo niet uit, maar ik zou het wel jammer vinden als alle producten die ik besteld heb nu wachten op de foamlance + SSF. Ik zie trouwens ook dat jullie mijn 2e bestelling van vandaag (die ik vanavond heb gedaan) al hebben gecombineerd met mijn DAP bestelling van vanochtend. Tres bien. :cool

Wat is de policy :rules in deze? Wachten tot alles binnen is of wordt de rest van de bestelling alvast verzonden? Als ik het voor het weekend binnen heb, is het OK hoor. Kan me voorstellen dat t ff druk is. Echt superacties hoor!!

yep vandaag ook de grote stap naar DAP gezet!:jippie
Gedaan met het frotselen met de handpadjes:ja
besteld heb ik
1 101594 DAP - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt € 99,98 € 99,98
1 101351 Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 3,49
1 100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm € 13,99 € 13,99
1 100734 Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml € 18,99 € 18,99
1 100741 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 7,19 € 7,19
1 100739 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 7,19 € 7,19
1 100744 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Red Soft Wax/Sealant Pad € 7,19 € 7,19
1 101132 Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth € 8,48 € 8,48
1 101456 Cyber Clean - Cyber Clean Auto - Zakje - 75g :( € 3,49 € 0,00

Alleen had ik veel liever een Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
gekregen ipv een zakje Cyber Clean - Cyber Clean Auto - Zakje - 75g ......:-"
zelfde prijs en voor mij veel nuttiger...............
Dus Tim als je hier leest en je wil een goede toekomstige klant verwennen':cool

@miniron: zakje heb je juist meer aan... de applicator ga je toch nog wel een keer bestellen omdat je weet waar het goed voor is. Het zakje zal je aanvankelijk minder snel bestellen omdat het over het algemeen minder hoog op ieders lijstje staat. Door dit geweldige kado ga je er achter komen dat het juist een zeer goed product is waarvan je gaat denk:"goh, das rete handig, dat ga ik vaker bestelen" ;)

@ CXpeu:
De witte pads lijken me wel de 'werkpaarden' voor polijsten, dus om er daar minstens twee van te hebben, lijkt me wel handig.
De zwarte zijn breed inzetbaar voor finishen, glaze, etc.
De rest naar keuze. Je kunt altijd voorzichtig beginnen en naderhand bijbestellen als je merkt dat je pads tekort komt. Zelf bouw ik het langzaam op; ik heb nog niet zoveel pads. Anderen hebben een flinke voorraad. Ligt er ook een beetje aan hoe vaak je gaat polijsten.

Ik zou sowieso oranje, wit, (light) green, en zwart in huis willen hebben.

Daarmee ben je qua polijsten een heel eind, voor hele zware correcties zou je een gele CCS of paarse Foamed woolpad kunnen overwegen.
Evt. een extra zwarte pad om een glaze machinaal te verwerken, en blauw/rood/goud voor evt. sealant- of wax-perikelen.

Zwart heb ik er zelf nu ook extra bijbesteld ivm. finishing polish met zwart, en daarna een glaze ook met zwart.
Wit heb ik ook als extra besteld, heb er nu weliswaar 3, maar wit is bij mij ver uit de meestgebruikte.

En nog een vraag...........

Je ziet op filmpjes wel eens iemand die zijn pads schoonmaakt in in zo'n washer. Is dit noodzakelijk? Of poets je de auto met 1 pad?

Ik moet hoognodig die clinic doen ]d~^

Ik denk dat het zo gaat worden:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
Padwasher is een leuk hulpmiddel, ik zou er zelf ook graag een willen, echter de prijs houd me momenteel nog een beetje tegen.

Ik doe nu meestal na iets van 6 "hits" voorzichtig de pad losmaken, en ff uitspoelen met schoon water. Daarna draai ik hem droog op de dap (stand 3 ong.)
Alleen als ik naar een ander product wissel (bijvoorbeeld van een grove polish naar een lichtere polish) spoel ik tussendoor ook uit.

Padwasher werkt in die situaties gewoon ff makkelijker, pad hoeft er niet af, je hoeft niet opnieuw te centreren. 15 seconden ofzo en je bent weer schoon.

Dap-clinic is absoluut aan te bevelen. Ik heb er iig wel wat van opgestoken.

Je lijstje ziet er prima uit, kun je wel mee uit de voeten denk ik.

Liep het echt zo storm met de DAP500?? Ik had verwacht dat het bij 5 gekke mensen zou blijven. Ook doordat het koud is en dus moeilijk / onmogelijk om buiten te polijsten.

hmm. na nogmaals nadenken: ik denk dat het vooral de pads zijn die massaal zijn verkocht.