• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Delirium vs Mothers towel, welke?

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Heb de site van cc er al voor en sta op het punt de Mothers drying towel te bestellen (heb er nu nog 1 van meguairs). Toch twijfel ik of ik de goeie keus wel maak. Heb veel over de delirium gelezen en weet dat er velen helemaal gek van zijn. Waar ik bang voor ben is het pluizen en ik heb ook geen zin in een speciale was-sessie om de doek aan de gang te krijgen.
Aan de andere kant lijkt me de mothers weer aan de dikke en daardoor onhandige kant in wat krappe ruimtes.
Keuze's, keuze's:weetniet

DELIRIUM :jippie

Die van mij heb ik 1 nacht laten weken in een emmer water, daarna 1 keer gewassen van te voren en hij werkt perfect.
Verder om de autowasbeurt was ik hem in de wasmachine zonder wasverzachter uiteraard.

Pluizen? Heb ik nog niet gezien.

Ik zeg: Delirium. :ja

Gewoon vóór gebruik een nachtje in een emmer met een scheut azijn. Daarna gewoon de wasmachine in en dan gebruiken.

Bovenstaande hoeft niet persé, het is alleen voorzorg. Ik heb meerdere Delirium doeken (3 stuks) en bij 2 stuks hoefde ik ze niet eerst te behandelen.
Ze hebben niet afgegeven.

Ik heb zelf de delirium, geen ervaring met die van mothers.

Maar die droogdoek is een van de beste aankopen die ik de afgelopen maanden heb gedaan, ben er echt heel tevreden over.
Hoop dat je er iets aan hebt. Gewoon 1x in de wasmachine op een expres/snel programma, beetje vloeibaar wasmiddel en geen was verzachter, niets geen last van pluizen ofzo...

Jacco

Ik heb ze beide, was eerst te spreken over die van mothers, maar nu ik de delerium heb gebruik ik de mothers alleen nog voor de velgen.... Wat een super doek...

Overigens heb ik de doek nooit gewassen voor gebruik, gewoon uit de verpakking gebruikt, en nooit last gehad van afgeven/pluizen

Hier ook de Delirium :love , nadat ik hem voor de eerste keer gebruikt had heb ik bij de volgende bestelling er gelijk nog 1 aan toegevoegd.
Bij het drogen van mijn auto had ik de doek op de grond laten vallen en kon dus niet verder ]-0 daarom dus 2 stuks , heb je er altijd 1 reserve.

Nou...dan zal ik ook maar Delirium zeggen. :ja
Vandaag mijn 2de binnen gehad.
Mothers heb ik niet dus kan ik ook niets van zeggen.
Maar de Delirium is klasse.

Ik heb ze allebei en vind ze beiden erg goed drogen..:-d
Mothers kan onzettend veel water opnemen maar is na gebruik niet snel droog (bij mij althans). De deliriums zijn net iets gemakkelijker in gebruik vind ik.

Ik heb sinds 2 weken de Delirium en moet zeggen dat ik er nu al helemaal weg van ben.
De Mothers towel heb ik geen ervaring mee, wel met de water magnet van Meguiars, maar die haalt het niet bij de Delirium

Toch maar geswitched naar de dilirium en besteld. En o als hij niet bevalt }:)w :lol
Eerst wassen voor gebruik of zo uit de verpakking gebruiken?

Ik heb ze ook alle 2 en vind ze beiden goed , de delirium net iets beter . Maar zoals CTR-Asch schrijft de Mothers duurt lang om te drogen .

Ik heb hem zo uit de verpakking gebruikt en geen problemen gehad van pluizen. Had ook eerst zo'n Meguiars doek, maar die 2 kan je echt niet vergelijken. Ik gebruik ze nu gewoon samen, al doet de Delirium het grootste werk.

Delirium, 1 nachtje in de schoonmaakazijn en gaan!!! Ook heb ik de Poorboy's Waffle Weave en die vind ik persoonlijk ook erg fijn!

Gebruik zelf de mothers :) Prima doek waar je makkelijk 1 auto mee kan doen. al zou ik voor mijn volgende doek wel voor de delirium gaan, omdat ik vaak de FX spraywas gebruik van mothers, en deze kan nat aangebracht worden :) Dan is de delirium wat fijner.

Hallo,
Ik heb de doek van Mothers en gebruik die om de auto ,,grofweg,, droog te maken,daarna neem ik de delirium om alles nog eens na te lopen want die mothers-doek is voor mij veel te stijf en dik om makkelijk mee te werken.:-b
Eigenlijk droog ik de auto wel 3 keer af ,want na die delirium,neem ik nog een extra zachte doek die ik direkt na de delirium gebruik om de wagen veegvrij te wrijven.(= dan deel per deel)
Ik was vroeger gewoon om de auto te drogen met een gewone mf-doek en dan valt die dikke mothers-doek wel tegen,maar drogen doet hij in ieder geval,het nadeel is dat je die doek ook niet ff kan uitwringen!!

Groeten danny