• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Denders stelt zich voor

He bedankt, hier heb ik wat aan.

Ik wil gewoon spullen hebben die goed werken en een beetje van deze tijd, daar gaat het mij om.
Dus hoe "makkelijker" hoe beter.
In het begin dacht ik alleen aan 3M, maar er is veel en veel meer qua polish compounds!

Ik heb tot nu toe op mijn eigen auto alleen Turtle Wax ICE handmatig gebruikt, dat systeem met shampoo en vloeibare was.
Prima resultaat hoor maar mijn lak is ook heel erg mooi nog, ziet er als nieuw uit globaal.
Ik wil ook aan de klei gaan en machinaal kunnen poetsen.

weet ik alleen niet of ik een excentrische of gewone moet nemen maar ik moet echt even hier op het forum induiken want ik heb al heel veel gezien op youtube.

Verder hoef ik ook geen tas die goud kost van de waarde van de poetsmiddelen, dus het moet een beetje betaalbaar blijven.
kortom, ik wil gewoon beslagen ten eis komen met de juiste "gear"
Maar komt wel goed denk ik zo hier :cool

Vooralsnog ben ik een algemeen Duitse autoliefhebber met donkere lakken.

Ook uitpoetsbare krasjes en swirls wil ik weg kunnen werken en steenslag qua invullen met lak & uitpoetsen.

De zilver metallic-klassieke porsche 944 van mijn pa zou ik ook wel onder handen willen nemen nog.
 
Welkom Dennis!
Mooie wagen heb je daar!
Heb zelf ook 4 jaar mogen sturen in een TT 1.8 Turbo

dsc00268zg.webp



Veel lees/poets plezier gewenst
 
Misschien je laatste bericht (hierboven) even kopieeren en plakken in een nieuwe topic,bijvoorbeeld in stappenplannen en combinatiekits. Praten we daar even verder.Daar ga je ook meer respons op je topic krijgen.

En even snel voor nu,omdat ik toch aan het tikken ben, neem aub een excentrische.
 
@ Marv: het is echt een hele fijne auto als je aan twee zitplaatsen voldoende hebt en heeft mij met de kwaliteit positief verrast, erg mooie en fijne auto! Met de Turbo ook heel fijn/snel maar ook 1 op 15,3 haal ik bij lang toeren!

@Frogs: ik maak even wat nieuws aan :-)^

Je tip neem ik aan, ik zat zelfs aan 2 machine set te denken aan wat topics te zien..maar elders meer verder kletsen dan!
 
Vergeten te vermelden dat dit ook altijd een hobby is geweest, zelfs na 10 jaar stilte zit ik soms nu graag achter mijn Ableton-muziekprogramma en midi interface met externe geluidskaart en een midi klaviertje dit soort dingen te maken:

http://soundcloud.com/dennis-frz

have fun met de demo's en/of voeg me toe als je ook een account hebt, altijd gezellig ;-)
 
Morgen gaan de 19 inch sappen van de rubberboom met enkele toevoegingen om de velgen!
..erg benieuwd want ik ben niet zo'n velgenwisselaar eigenlijk zoals sommigen dat weleens rouleren ,^^

Plaatje volgt.
 
Beloofd: (een miezerige foto maar binnen in appartement garage zie je niks vandaar)


velg2z.webp



Die meid die daar werkt bij mijn bandenleverancier heeft haar best weer gedaan met omleggen en alles!
(niet echt vrouwenberoep maar doet het prima en mannelijke collega legde ze er gelijk even onder op de brug)

Ben er erg tevreden mee! :ja

Rijdt overigens heel goed, je voel een fractie beter de weg maar dat is een plus vind ik persoonlijk!
19" 225/35 voor & 19" 235/35 achter zonder spacers.

De SLines en deze dan nog een snel sopje in de regen gegeven maar meer voor de oude velgen tegen het remstof enz.
(-wel zo netjes als ze opgehaald gaan worden en dan daarna geheel opgeknapt!)
Iron-X gaat nog over deze en who knows wat nog ...maar nu nog niet ;-)
 
Dank! :-)^

Het is net wat te hoog voor het mooie.

Zou zo moeten worden dan:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Hai dennis

Ik heb van verlagingssetjes geen verstand van maar dit ziet er gewoon uit zoals het hoort te zijn
als je nog een paar centen over heb zeg ik gewoon doen = 100% meer auto

succes
groet kees
 
Veel mooier in het echt, dus gewoon ff goede foto's maken straks. Nogmaals enorm bedankt voor je oude set! :)

Hier kun je dus onwijs veel info vinden: http://www.ttforum.co.uk/forum/viewforum.php?f=2

Voor de "MK1 TT Knowledge Base" moet je je ff registreren, daar staan allerlei How-To's over verlagingsets e.d. Of ff voorsteltopic aanmaken, die gasten weten alles van verlagen en veel leden hebben ook een 19" BBS LM set.
 
Bedankt! Was gezellig ff vanmiddag met je pa erbij en jij ook tenminste een "echt" setje voor je TT!

We hebben idd beide wat info uit kunnen wisselen en ach, zo help je elkaar ook ff.
Wat betreft de verlaging komt het zeker goed, wordt een schroefset van aardige goede kwaliteit maar ik wacht er wel nog even mee.

Jij hebt het nu ook kunnen zien dat de foto wel iets "overdrijft" omdat je nu zelf bij mijn auto hebt kunnen kijken vanmiddag!
(Het gaat echt maar om 2 cm wat mij betreft)
Ruimte in de wielkasten is bij de TT wel ruim genoeg in de hoogte ,^^

Succes met de SLines Charlie, je kunt er nog een tijd op rijden als je wilt maar na het opknappen letterlijk als nieuw!
 
Was een lange dag (7:30 tot 23:30) met bijna 600 kilometer erbij incl. stukje Duitsland maar erg leuke ervaring afgelopen Zaterdag op de kleine TT-meeting.
Mooi groot pand eindelijk bij TVS waar ik de auto op maat getuned heb.

4 mensen wilden een rollerbanktest (25 euro) en verder gastvrij behandeld! Daarna toerrit Duitsland waar mijn TT op de TomTom (ECHTE snelheid dus) toch nog 226km/u haalde bij 5500 tpm op euro 95! Tuning staat veilig dus ondanks ik wat over had ging het gewoon niet meer dan dat de Turbo 90% ingesteld staat en nooit over zijn toeren kan gaan kortgezegd.
Toen was het welletjes en nu weet ik het :)

Heb een officiele 2-zijdige uitdraai meegekregen uiteraard die scan ik nog wel in later.

Mijn resultaat is dus het uiterste minimale op dat moment want ik had er ook nog Euro 95 in zitten en hij is toendertijd ingeregeld met Euro 98 (en 100 geeft nog ietsjes meer)
Maar omdat ik 9 van de 10 keer rij op 95 wilde ik dat zelf.

Uitgekomen op: 219Pk (was 150Pk)
Max. vermogen bij 5289 T/Min

en belangrijker: Koppel 334 Nm
wat al vrij komt bij 3531 T/Min.

*Ben erachter dat het verlieskoppel wel erg ruim was ingesteld in hun programma, en de heren maar tot de derde versnelling gingen :(
Beetje jammwer wel: 28pk verlies-berekening ipv 17 op de bank is toch wel veel realistischer ipv afraffelen op een zaterdag om naar huis te kunnen!*



We hebben in de avond nog lekker gewokt met 6 aanwezigen.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dit hoorde er nog bij (1 kant met de relevantste info)
Ben van mening dat deze uitdraai meer een zoethoudertje is dan daadwerkelijke power en ook te voelen aan de auto!!
Jammer, maar op een persoonlijke afspraak is er meer aandacht...


tvs3.webp
 
Inmiddels alweer Maart 2013 en toch maar even inloggen, schande he...
Ach zo gaat dat en ben denk ik gewoon een "goed weer poetser", al heb ik de velgen nog wel in de winter even snel gedaan natuurlijk!

Het enige wat er in de tussentijd gebeurd is, is dat ik een nieuwe bobine van de vier even op moest halen bij het Audi magazijn te Spijkenisse ;)
Direkt merkte je dat er iets niet in de haak was en je denkt het ergste maar na uitwisselen/testen met de andere bleek de 2e kaduuk, geen vonk meer..
Sindsdien nergens last meer van gehad dus allemaal uitwisselen was niet aan de orde.

Over zo'n 7000 kilometer staat de teller op 100.000 en wil ik de distributieklus bij Audi laten doen (incl. waterpomp e.d.) hun prijs was niet eens zo hoog vergeleken met een specialist in TT's.
Daarbij is de Audi garage hier 10-15 km vandaan in Spijkenisse en de specialist niet echt naast de deur.. Nu wordt ik gebeld als ik gewoon thuis zit en staat de auto weer klaar.
De rest van het onderhouden kan ik gewoon zelf, maar dat soort klussen heb ik de spullen niet voor en is bij de TT aardig ingrijpend + Audi garantie hierop is ook wel prettig!
En zulke dingen weet je vantevoren lijkt mij met auto's.

Veel meer is er eigenlijk op het moment niet te melden, dan dat ik hoop dat het jaar glimmend zal verlopen ;)

Greetz!
 
Belachelijk hoelang die lagen erop blijven zitten van vorig jaar (machinaal) maar wel prettig :)
Oke sta wel in garage en rij niet heel veel maar vies wordt een auto al snel!

Eergisteren even een wasbeurtje met de HD-Foamer gedaan+velgen even met de borstel+interieur & stofzuiger erdoor.
Snel klaar maar picobello voor zover weer en volgend keer een laagje machinaal extra.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ook had ik nog een nieuw setje slotbouten geplaatst op de velgen, toch wat prettiger en dit keer heb ik betere genomen.
Had eerder Audi slotbouten en een keer flink ellende door gehad maar deze zijn wel wat beter ivm krachtverdeling los/vastmaken op de sleutel met adapter.