• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Denders stelt zich voor

Redelijk ja, nog niet helemaal.. Hou totaal niet van de winter :lol

Auto staat binnen in de bewoners garage van m'n appartement (geen detailruimte helaas) dus in de koudere periodes is het bijhouden op een mooie dag maar wel op mijn gemakje bij m'n ouders thuis. Zo blijft 'ie er gelukkig heel netjes bij staan tussen de periodes.
Machinaal detailen is echt nog hobby voor mij.
 
welkom op het forum
mooie audi tt
het is wel verslavend is mij verteld
ik ga binnenkort beginnen aan mijn nieuwe hobby als het mooi weer is
 
Heb zelf de luxe dat mijn schoonvader een "hobbyruimte" met brug heeft voor zn oldtimers :party Het alleen jammer dat die in Den Haag is, maar je kan niet alles hebben..
 
@Ferrarifan1991 Ik ben al even lid hier maar ik denk dat dit: LINKJE Showoff duidelijkheid schept.
Hoort er immers ook bij vanaf 't begin, na de clinic dag bij CC en een flink aantal producten verder. :-)^


Thanks Merijn!


@Solubel Dat is waar, alles hebben is ook niet leuk :-b
 
vlqo.webp
 
Bedankt voor de "SUV" actiefoto met Stuwie op de achtergrond (family guy moet ik ineens aan denken)
Alweer even geleden dat hele eind gereden, toertocht zagen we niet meer zitten haha..blijf rijden, doeiii ;)
 
Haha ja klopt daar is die naam ook van :)

Echt een hummer heb je daar, beter naar beneden dat ding met 2,5 a 3cm
 
Binnenkort tijd voor de APK.
Apex 40/40mm set

Apex-made-in-holland.webp



Huiswerk gedaan en er is nogal wat verschil in netto-rijhoogtes bij TT's!

TOT bouwjaar 2002 heb je met deze 40mm verlagingsset en een standaard TT een werkelijke verlaging van dus 40mm. Wel is er dan een kleine aanpassing aan het onderstel nodig ivm de overdreven 'camber'stand van de wielen en de daardoor bijbehorende scheve slijtage die zonder deze aanpassing kan optreden op de lange duur.

NA bouwjaar 2002 zijn de TT ophangingen iets lager gemaakt, zo 1 cm dacht ik.

Ik heb zelf een S-Line uitvoering/onderstel, Die is dan weer 2 cm lager dan de originele standaard.
De fabrikanten gebruiken altijd een standaard serie veer voor indicatie en netto verlaging voor mijn auto zou dan uiteindelijk zo 2cm lager worden tov. de S-Line en dat lijkt mij een mooi geheel!

Ik denk qua wielkastruimte een voorbeeldje, dat ik deze look ga krijgen (ik heb 19" wielen):

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Apex veren al ervaring mee, zeer tevreden over. Allemaal net even wat strakker sturend&verend naast standaard.
Mijn originele dempers zijn nog prima dus vandaar alleen de veren nu. Een schroefset heb ik verder geen behoefte aan.
Onderstel hoef ik bij mijn TT verder ook niets aan te passen.


Dan komen er deze carbon inserts nog in om het af te maken:

l7li.webp


en op het stuur deze carbon insert:

tm7o.webp


Onderdelen zijn met mallen gemaakt (geen plakplaatjes!) dus pasvorm zit helemaal goed ondanks dat het replica-carbon is.
 
Eindelijk van je hoogtevrees af!

Als je die dingen besteld, moet je even een seintje geven,
dan wil ik ook wat hebben
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

He Denders,

Na het zien van deze foto en je beschrijving van je appartement in Hellevoetsluis, is het dus duidelijk dat ik de schaduw van de flat tegenover jou gebruik om mijn auto's te kunnen poetsen. Je woont dus 1 straat achter mij. :)
Ik zal eens opletten of ik je in dat TT monster door de wijk zie scheuren. Mooie auto!

Misschien bij je mij ook al eens tegen gekomen in m'n 207 of 323i.

Groet,
Erik

2yor676.webp
 
Hallo Erik!

Dat moet dan idd. aan de balkonzijde 1 straat verder zijn! Woon zelf op de 2e verdieping van de 4. Eerste gebouw, bij het bruggetje.
Gaan we elkaar zeker een keer tegenkomen en wederom een forumlid in de buurt ;)

Die mooie BMW klassieker komt mij wel bekend voor volgens mij..
De zeer foute fotoshop/overbelichtte foto, doet mijn auto zeker geen goed nu ik het zo zie maar was dan ook een "noodfoto" voor iemand en jij herkende de straat erin ;)
Heb wel een plekje binnen, onder het gebouw dus sta daar zelden.


Grt, Dennis
 
Dankje.

Vrijdag wordt hij APK gekeurd en gelijk uitgelijnd, dan is dat weer in orde
Apex ertussen proppen wordt waarschijnlijk toch een vader/zoon klusje, ik heb ze nog niet liggen.

Auto moet ook nodig een reinigings detail hebben. Ook een paar vreemde krasjes wegwerken op het rechterachterpaneel bij tankdeksel.
Ik heb al een hele tijd geen detailspullen meer aangeraakt en het wordt hoog tijd dat ik weer eens wat ga doen...
Met warmte ga ik zeker niet staan detailen maar het wordt koeler.
Ben met andere dingen bezig geweest.

Zal ook de bougies weer eens reinigen en afstellen, K&N Apollo luchtfilter reinigen/spoelen/inspuiten en interieurfilter nakijken op verzadiging/vervangen.
In September ga ik een weekje naar Duitsland met de fam. ben ik er ook ff uit en altijd goed een lekker ritje met de TT tuffen daar.

Komt goed allemaal, ik post de vorderingen!
 
Met een Blackhole-glimmende vierwieler even APK keuring laten doen vandaag.
Koplampen moesten alleen even juist afgesteld worden, zal te maken hebben met een basisinstelling denk ik en het kan maar in orde zijn!
Verder niks aan het handje :-)^
Uitlijnen ging helaas niet, apparaat was defect geraakt en een monteur moest dit eerst komen fixen die middag.
Nieuwe afspraak gemaakt.
Lekker bakje koffie gehad, zelf gelijk onder de auto gekeken naar de staat van onderdelen en viel niet tegen gelukkig. Natuurlijk nog even over poetsen vs detailen gekletst.


xtl5.webp


Bandendressing is overigens goed ingetrokken en zijdeglans geworden. Ik zal dit nog een keer opzetten.


Toen richting DAP900 en detailspullen gegaan.
Zal wel verder kletsen in korte showoff hierover.


Verder binnenkort komplete distributie (-waterpomp, spanrollen, riemen en noem maar op) bij Audi Spijkenisse laten doen, veel werk dus dat wil ik lekker dichtbij en Audi garantie vind ik belangrijk op zoiets cruciaals. Prijs viel me zeker nog mee als je weet dat er heel wat los moet.

Het hoeft nog niet perse die wissel maar ik wil het gewoon omstreeks de 100.000km gedaan hebben, bij welke auto dan ook.
(Is dat ook gelijk weer in orde voordat ik een uitstapje maak naar Duitsland)

Kreeg trouwens nog een "kadootje" van Audi! :eyes
Men attendeerde mij erop dat in hun systeem een volledige bobinewissel open staat!
Ik heb eerder daar nl. 1 nieuwe Bobine opgehaald vanwege een defect, dus als ik de factuur dan meebreng als ik kom voor de distributie, krijg ik die ook retour.
Netjes!

Gelijk ook even dit spul opgehaald: 2 component metaal-vuller met aluminium deeltjes.
Flinke bus van 1 Kg, maar hij had niet kleiner en ik heb zo zeker genoeg voor alle velgen en stoeprandschade! :-b .


1hk3.webp
 
Vervolgverhaal:

Zat me niet helemaal lekker nog qua verlaging en ik ga de komplete SLine set dan ook van de hand doen voor een andere liefhebber.
De Apex verenset vervalt dus dat is mij teveel risico op het definitieve, niet verstelbare eindresultaat.

Ik was er dus al bijna uit dat ik een AP-schroefset wilde bestellen.
Ondanks die ook aardig goed uit de bus komen in de middenklasse en uit het huis van KW komen, zijn deze niet van beschermend materiaal gemaakt.

Lange zoektocht en uitpluizen maar ik denk dat ik toch maar ga voor een middenklasse Vogtland schroefset.
Blijkt een zeer gerenomeerd Duits merk, actief in sporten en lees er vooral veel goede berichten over.
Qua kwaliteit kunnen ze zich gelijkwaardig meten met de Duitse top 3 in dezelfde categorie.
In veel "VAG" auto's spreekt men van een zeer nette setup met een prettige comfortabele stugheid.

Vogtland heeft zelf alle know-how in eigen fabricagehuis en de dempers komen in principe van Koni met hun eigen specs eraan gegeven.

Voordeel dan tov de eerder genoemde AP-set is dat de behuizing ook volledig verchroomd is voor bescherming en de veren staan in een zeer goede poedercoat.
Daarbij smeer ik ze natuurlijk van tevoren even in met een goedje dus die gaan er niet meer onderuit zolang ik de auto heb!

In vergelijking met veel goedkopere setjes, is eveneens de schroefdraad (-net als bij AP) grof ipv dun.
Garantie is overigens voor de eerste eigenaar "levenslang".

voorbeeldplaatje 2 voordempers:

tshq.webp
 
Dat is een aardige overstap naar Vogtland - veren zien er goed uit. Je hebt het over "Daarbij smeer ik ze natuurlijk van tevoren even in met een goedje ..." waar ga je ze mee insmeren?
 
(Sorry voor late reactie)
Het is idd. kwalitatief een veilige keus denk ik en in prijs wel wat duurder dan alleen veren natuurlijk maar goed.
Een beschermend laagje tegen vuil e.d. over de gelakte en ongelakte delen en een likje Shell grease voor behoud van het schroefdraad tegen weersinvloeden.


Ook komt er een andere headunit in.
Had er in het verleden al goede ervaring mee maar keuze is de Pioneer DEH-X9500BT.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Kan ik altijd gemakkelijk via bluetooth muziek streamen met mijn Samsung en telefoon ook over de speakers aannemen (-ingebouwd Parrot module)
Kleur/uitstraling is geen probleem met RGB-controller, voor display en toetsen zijn deze zeer ruim af te stellen op het interieur.
De nog, zeer nette originele Concert 2 + ARCS-MP3/SD/USB set mag in een andere TT gemonteerd worden wat mij betreft na inbouw.

Wat ik dan nog wel mee moet bestellen is een speciale inbouwset, vanwege aktief Bose systeem in mijn auto.
maar dat is ook geen wiel uitvinden via internet:

Ik moet dus een verloop adapter (met kastje) op de Pioneer aansluiten en dan zou alles prima moeten werken met elkaar.
Via Ebay.de kwam ik daar het beste voor uit.