• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailbeurt Honda S2000

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Goedemiddag iedereen!

Ik ben nog niet zo heel lang met detailen bezig en ga nu voor het eerst een wat 'exclusievere' auto doen, zoals in de titel gezegd: een Honda S2000. Daarbij is die ook nog rood, waar ik nog geen ervaring mee heb. Tot nu toe enkel zilveren en donkergroene wagens behandeld. Moet ik met rood oppassen voor bepaalde dingen? Dit zijn de stappen en producten die ik zou doorlopen:

1) Wassen met ofwel Meguiar's Gold Class Shampoo ofwel Monello Lavare Shampoo
2) Kleien met Monello Dolce Verde Klei
3) Polijsten met DAP 500 en Meguiar's Ultimate Compound met Orange Cutting Pad ofwel Meguiar's Deep Crystal Polish met Orange Cutting Pad
4) Na bewerken met DAP 500 en Monello Raffini Finale en zwarte Finishing Pad
5) Waxen met Meguiar's Gold Class Carnauba Wax

Met andere woorden, zou ik met deze producten/stappen iets fout kunnen doen aan de wagen? Raden jullie om te wassen de Gold Class Shampoo of de Lavare aan? En om te polishen de Ultimate Compound of Deep Crystal Polish?

Alvast bedankt voor het advies! Ik post in de loop van volgende week foto's van het resultaat!
 
testen he..

rode auto is niets anders dan een zwarte, gele of paarse!

voorderest ziet het "programma" er niet gek uit!
 
Afhankelijk van de staat van de lak zou ik het polijstmiddel bepalen. ultimate Compound is een zwaar polijstmiddel dat zichzelf niet afbreekt. Je moet bij gebruk er dus goed op letten dat je niet te lang door gaat. Tussendoor afnemen met bijv. Spruzzo van Monello, inspecteren en eventueel nog ee hit. Je zou hiervoor in de plaats kunne kiezen voor de polijstmiddelen van Monello; Forza en Finale. De Deep Crystal Polish is zoals gezegd geen polijstmiddel maar een glaze. Deze kun je uiteraard na het polijsten prima gebruiken. Maar of ie machinaal te verwerken is weet ik niet. Heb zelf eens een rode lak van een Mazda behadeld, als ie verkleurd is kan het wel zijn dat je de rode kleur in je pads krijgt. Tussendoor veel spoelen lijkt mij de tip hiervoor.
 
Ok, ik denk dat ik het door heb :p Dus die Ultimate Compound eigenlijk alleen maar gebruiken bij lakken waar het echt nodig is. Als ik het goed voorheb kan ik, indien de swirls niet overvloedig aanwezig zijn, met de Finale al genoeg hebben? Die stap zorgt voor lakherstel, en de Deep Crystal Polish voedt de lak. Dan sluit ik af met een wax.
 
Ik heb enkel een zwarte finishing en een oranje light cutting pad. Als Monello Finale (ik heb nog geen mezzo) op zwart niet genoeg resultaat geeft (er zijn niet zoveel swirls aanwezig op de auto) kan ik dan ook de finale gebruiken in combinatie met de oranje pad? Ultimate Compound gaat iets te zwaar zijn denk ik, gezien de staat van de lak.
 
Alles kan natuurlijk, maar het zou mij niet lekker zitten om met een oranje pad en finale te finishen. Ik vind de pad daar te grof voor.
 
Neenee, achteraf zou ik er dan met de zwarte pad nog eens overgaan, dan glaze en wax ;) Ik was niet van plan de laatste hit met orange pad te doen. Ik weet alleen niet of het nuttig is om finale icm oranje te gebruiken en dan nog eens met zwart :)
 
Nasa zei:
1) Wassen met ofwel Meguiar's Gold Class Shampoo ofwel Monello Lavare Shampoo
2) Kleien met Monello Dolce Verde Klei
3) Polijsten met DAP 500 en Meguiar's Ultimate Compound met Orange Cutting Pad ofwel Meguiar's Deep Crystal Polish met Orange Cutting Pad
4) Na bewerken met DAP 500 en Monello Raffini Finale en zwarte Finishing Pad
5) Waxen met Meguiar's Gold Class Carnauba Wax

Met andere woorden, zou ik met deze producten/stappen iets fout kunnen doen aan de wagen? Raden jullie om te wassen de Gold Class Shampoo of de Lavare aan? En om te polishen de Ultimate Compound of Deep Crystal Polish?
Dit zou zeker niet mijn stappenplan zijn.
De Honda staat bekend om zijn gevoelige lakken en dan met Ultimate Compound...

Investeer in betere polijstmiddelen zoals Monello Mezzo en Finale.
Stap 1 en 2 is gewoon prima, welke shampoo is niet zo spannend dat maakt geen drol uit.

Stap 3) wit of oranje met Monello Mezzo met de DAP500
Stap 4)groen (light polishing) met Monello Finale
Stap 5) Deep Crystal Polish, of dat machinaal gaat lukken is de vraag deze blinkt niet uit in gemak
Stap 6)Gold Class wax, of hier milde cleaners in zitten zoals de NXT weet ik niet zeker maar ik kan het me wel voorstellen en heeft de Step2 ook niet veel nut.

Het is immers step 1,2 en 3 en niet step 1,2 en Gold Class/NXT.
 
Persoonlijk zou ik liever wat meer keuze hebben in pads en polijstmiddelen, zeker als je meerdere auto's wilt gaan doen.
Zo kun je de combinatie van pad/middel optimaal aanpassen aan de lak, defecten en omstandigheden in plaats van dat je met combinaties moet gaan werken die eigenlijk niet voor elkaar bedoeld zijn (zoals idd Finale op oranje), omdat je niets anders hebt.

edit:
lees nu pas de post van Dennis...
 
Ok bedankt Dibbuz ;) Een nieuwe bestelling met betere polijstmiddelen staat dus als volgende op mijn lijstje :p Ik heb ondertussen ook je aan te raden machinaal stappenplan doorgenomen en ga daar wat producten uit selecteren. Tot dan zal ik moeten roeien met de riemen die ik momenteel heb :p

@kootje: idd dat ben ik van plan. Ben momenteel nog aan het opbouwen. Ik doe enkel mijn wagen, die van ouders en die van dichte vrienden. Als ik 'echt' begin ga ik er zeker voor zorgen dat mijn prodctenarsenaal uitgebreider is :p
 
Soms is het beter om te wachten op nieuwe roeispanen dan te gaan roeien met wat je hebt ;)
Het is nieuw je eigen auto, om dan zomaar ergens mee aan de gang te gaan omdat je niets anders hebt lijkt me niet de meest verstandige keuze.
 
Haha mooi gezegd Dibbuz ;) Ik wou even checken of het mogelijk was met de producten die ik momenteel heb en het stappenplan dat ik in gedachten had. Ik heb wel genoeg producten van meguiar's om een paar van hun standaard stappenplannen te kunnen uitvoeren. Ik ga dus wijselijk besluiten daar nog even bij te blijven en de nieuwere dingen eerst op mijn auto uit te proberen na eerst hier raad te vragen :p