• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dezelfde producten voor verschillende soorten lak ?

AVN

Detailing addict
8 dec 2012
61
65
Vraag,
Ik heb 2 auto's met verschillende lakken , de eerste een Mini uit '78 met een unilak (zonder blanke lak) en een Subaru met een mettallic lak waar uiteaard wel een blanke laklaag opzit.
Laatst de Subaru onder handen genomen, nu is de vraag kan ik dezelfde wax/middelen gebruiken voor de lak van de Mini of zijn andere beter kwa bescherming/glans ?

Even kort hoe ik de Subaru behandeld had:

Auto afgespoeld
Wassen shampo
Drogen
IronX, afspoelen , drogen.
Gekleid met Mothers California Gold claybar-kit.
Gepolijst (handmatig) met Monello Finale en oranje pad
En als laatst Meguiars NXT 2.0 tech wax

Ben best tevreden nu met het resultaat op de subaru , lak is superglad met een mooie diepe glans , ben wel een beginneling op dit gebied en heb nog niet zoveel producten/kennis.;-)

De lak van de Mini is goed geen krassen ed. maar mag wel een beter beschermd worden/glans krijgen.

Producten voor de lak welke ik nog meer heb als bovenstaande is niet zoveel :
Van Shining Monkey D-spec polisch en D-spec carnauba wax
En verschillende Valma producten, zoals Mettallic wax en Wax en Color
Maar deze producten zijn niet zo hoog aangeschreven hier denk ik....

Nogmaals ben nieuw hier en heb niet zoveel ervaring en produchten , maar wil de Mini goed beschermd,glanzend krijgen.;-)
Dus kan ik met dezelfde middelen en stappenplan als de hoe ik de Suabru gedaan heb de Mini doen voor het beste resultaat ?

Prima stappen voor beide auto's hoor...
Tipjes:
Na wassen en afspoelen gelijk Iron-x erop, scheelt je weer een keer afdrogen ;)
Oranje handpad en Finale is echter niet de meest handige combi als je het mij zou vragen...
Mezzo en oranje voor zwaardere krassen, finale op wit/zwart voor finishing ;)

ivo's;317574 zei:
Na wassen en afspoelen gelijk Iron-x erop, scheelt je weer een keer afdrogen ;)

Bedoel je daarmee dat Iron X op een relatief natte auto wordt gespoten? Dat bevordert de werking niet denk ik.

Ik heb nooit problemen mee gehad, en sowieso is het sterk spul hoor...
Je mag het ook niet op laten drogen overigens.

Oke, dat scheelt weer een keer extra afdrogen;-) ( dit deed ik trouwens met de Delirium Orange Drying Towel )
Dat de iron-x niet mocht opdrogen wist ik.

En dan Mezzo en oranje voor de zwaardere krassen ed. en Finale op wit/zwart voor het lichte werk.
De Meguiar's NXT 2.0 tech wax is dan goed voor de unilak van de Mini ?

Alvast bedankt voor 't meedenken.;)

+1 voor DannyL over de Iron-X.

Oranje+Mezzo voor zwaarder, misschien eerst eens een testspot met wit+Mezzo. Wellicht is dat al voldoende, kun je daarna afwerken met zwart+Finale. De NXT2.0 van Meguiars is een een syntetische wax met cleaners. Lijkt mij dat deze gewoon kan op de unilak van je Mini. Let wel op dat bijvoorbeeld een glaze verwijderd wordt door de cleaners (of polish zoals Meguiars het noemt) in de NXT2.0.

Dank voor je bericht , wilde toch nog wat bestellen dus nu gaan de Mezzo en wit/zwart bij de lijst..

Zo wordt de collectie langzaam groter.:-b