• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DIY: Stuurwiel reinigen

auto niet ter beschikking at the moment...
maar ik snap nog steeds niet wat het probleem bij jou is...
ja, het leder zal in de loop van de weken iets meer gaan glimmen, maar echt niet binnen een maand terug bij af...
 
Mijn stuurwiel heb ik momenteel 1 x gedaan met cg leder cleaner en dan gevoed met de conditioner (wel goed afgenomen na intrekken natuurlijk)
En dit tijdens een periode dat de wagen een week niet gebruikt werd,nooit geen negatieve dingen ondervonden en staat nu nog altijd als nieuw.
Handrem heb ik doen ook gelijk gedaan,pook enkel met de cleaner gedaan.
 
McShine;289404 zei:
Dat is ook meteen de reden dat ik het stuurwiel , tenminste de rand, NIET behandel met Gliptone conditioner.

Er wordt steeds beweerd dat je geen conditioner moet gebruiken, maar dan moet je dit filmpje eens bekijken van Chemical guys
Vanaf 4:00 beginnen ze met het leren stuur.....

Leather Care - How to clean

Volgens :roll mij zal je zal je stuurwiel ook weer een beetje moeten beschermen tegen het huidvet........
 
Ik kies liever voor de veiligheid van een schoon , mat en ruw stuur.. En CG is een aanbieder van producten, logisch dat die natuurlijk voor eigen kerk praten. Je stuurwiel conditioneren valt voor mij in de categorie "pedalen voeden met Natural Look"of "Motorbanden voorzien van bandenglans"... Oftewel wellicht is het mooier maar zeker NIET veiliger.
 
Wat een tip wat is dat toch een windersponsje
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    180 KB · Weergaven: 563
  • image.jpeg
    image.jpeg
    229,2 KB · Weergaven: 574
ik heb ook net mijn leren stuur schoongemaakt met een melaminespons met citroendreft en schoon water om alle zeepresten weg te krijgen.
Eerst glom mijn stuur en omdat het zo egaal glom leek het zo te horen.
Nu zie ik dat het mat is en dus ook zo hoort want nu is het net zo mat als het midden van het stuur waar de toeter en airbag in zit.
Ik bleef altijd plakken en kreeg zweethanden van het stuur, nu hopelijk niet meer nu die schoon is. :)
Zo'n melaminespons werkt erg goed, binnenkort nog maar een keer doen want er blijft maar zwart vanaf komen en na een kwartier poetsen was is het zat. :)
 
Pas wel op met je stuur. Die sponsjes schuren namelijk. Daarom blijft er misschien ook zwart vanaf komen.
Dus gewoon voorzichtig werken tot je tevreden bent. Zeker met een lederen stuur niet teveel en te hard wrijven.
 
  • Leuk
Reactions: Arno Overman
Pas wel op met je stuur. Die sponsjes schuren namelijk. Daarom blijft er misschien ook zwart vanaf komen.
Dus gewoon voorzichtig werken tot je tevreden bent. Zeker met een lederen stuur niet teveel en te hard wrijven.

Dat zal ik zeker doen inderdaad, ik kreeg dat idee ook al. Vandaag een flink stuk gereden met de auto en het stuur voelt VEEL beter aan en plakt en zweet ook niet meer dus ik ben dik tevreden. :) bedankt voor de tip. :)
 
Is met reinigen en voeden wel verbetering te behalen maar er is duidelijk veel materiaal weg en dat ga je niet terug poetsen.
In dit draadje worden nogal eens melamine (wonder) sponsjes en APC voorgesteld, maar die zou ik hier niet gebruiken. Te agressief en kan alleen meer schade aanrichten. Denk aan een van deze sets.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Het zou raar zijn dat er veel materiaal weg is; de auto is nog geen jaar oud en altijd netjes gepoetst. Het stuur is mat leer en de donkere plekken zijn de plaatsen waar mat blinkend geworden is... zou ik die niet terug mat kunnen krijgen?
 
Rare vraag: is dat schimmel?? Lijkt er precies op. Proper maken met een goed gemengde APC (lichte mengeling) of met de Gyeon Leather Cleaner bijvoorbeeld. Dan eventueel met een tandenborstel mooi reinigen. Afnemen met een MFdoek. Kijken wat het doet. Eventueel herhalen. Daarna voeden met een ledervoeder.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
:) nee dat is geen schimmel. De foto is misschien wat raar... Het is een mat grijs lederen stuur, en het gaat dus om de donkere plaatsen. Daar is het leer dus glanzend geworden. Dat zijn de plaatsen waar het meeste contact met je handen is. Op de plaatsen waar het stuur echt rond is,heb je dit niet. Hieronder nog een foto:
 

Bijlagen

  • BF83B602-98E5-4F08-82CC-34963783A9B1.jpeg
    BF83B602-98E5-4F08-82CC-34963783A9B1.jpeg
    112,7 KB · Weergaven: 366
Dit heb ik ook nog nooit gezien, normaal wordt eigenlijk het gehele stuurwiel langzaamaan glanzend. Wat voor auto is het?

Waarmee heb je het stuurwiel in het verleden schoongemaakt?