• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DJ BTBM vraagje

25ml op 20l water moet ook nog kunnen, dan best wel even met harde straal door je emmer zodat je er zeker van bent dat alle shampoo goed is opgelost in het water. Die grijze gloed ben ik zelf nog nooit tegengekomen.

Zal er wel een foto van maken als ik de wagens weer hun wekelijkse wasbeurt geef. En verlaag de dosering naar 25ml, bedankt rodders!

Ik heb geen idee hoeveel ml ik gebruik, maar van de 500ml Dodo fles gebruik ik 2 dopjes op 18-19 liter.

Daarmee houd ik gedurende de hele wasbeurt voldoende schuim.
Das voor mij ruim voldoende, rare vlekken hebben ik alleen als ik in de zon de waterresten laat opdrogen.

Ik was in 3 delen.
Dak, koffer, motorkap en bumpers en dan die delen spoelen.
Daarna bestuurderskant en spoelen, dan passagierskant en spoelen.

Zo zal geen enkele shampoo de tijd krijgen om op te drogen, en tijdverlies lijd ik er niet mee.
Ben verplicht het zo te doen, want moet alles buiten doen en zonlicht/warmte en opvliegend stof wekelijks trotseren.

ik was hetzelfde als jim hierboven aangeeft, alleen houd ik de oppervlakken goed nat aangezien er bij ons vrij veel kalk in het water zit.

@Jim: je droogt dan dan de kofferbak / motorkap / bumpers en gaat dan verder met wassen bedoel je
( wellicht overbodig maar ik durf de vraag wel te stellen )

Drogen doe ik pas nadat de ganse wagen gewassen is.
Ik was gewoon in 3 delen zodat er geen resten van shampoo kunnen opdrogen.
Na de wasbeurt spoel ik nog eens gans de wagen, zo heb ik ook geen sporen van opgedroogde waterdruppels.
Vervolgens drogen.

Waar ik nu woon zit ik met erg sterk water.
Binnen een 3tal maanden verhuis ik naar onze nieuwe woning, en die is voorzien van een grote watrex waterontharder voor de hele watervoorziening in huis :jippie
Dit gaat het wassen een heel stuk aangenamer maken, want minder sterk water wil zeggen minder kalksporen en ook minder verbuik van shampoo en dergelijke.
Mss is nalopen met een QD na het wassen dan wel overbodig geworden, ik hoop het in ieder geval.