Ik maakte ook de fout door eerst met een te lage snelheid te roteren met de DAP 900 combi oranje pad - veloce. Dan schijnt de korrel / pad z'n werk niet goed te kunnen doen.
Waarom eigenlijk bij een harde donkere VAG lak niet meteen met een wollen pad en Veloce aan de slag (dus de meest agressieve combi) vroeg ik mij af?
Ik kwam in mijn geval (ook VAG auto met zwarte lak) met oranje pad + veloce op stand 6 (allerhardst) ook niet op heel bevredigend resultaat. Angst voor teveel slijtage is er toch niet als de auto nog vrijwel nooit gepolijst is? Mijn auto is 13 jaar niet goed schoongemaakt (van particulier naar particulier overgaan, uitsluitend wat krasstraten gezien)
Peter, een wollen pad en veloce haalt echt blanke lak weg, bij een forse correctie is dat zomaar 3 micron (voor totale proces, bijvoorbeeld bij een diepe kras), terwijl je bij veloce op geel eerder tienden van een micron wegpolijst. Daarnaast slijt een wollen pad een stuk harder. Destijds bij de forummeeting bij Vagtechniek, heb ik tijdens de demo ook een prima resultaat gehaald, en maar een paar plekjes van die motorkap een wolletje gebruikt.