• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DJ supernatural shampoo: is dit normaal?

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Bij mijn laatste bestelling heb ik ook Dodo Juice Supernatural Shampoo mee laten komen. Ik werk heel graag met BtbM maar deze is bijna op en ik wel wel eens iets anders proberen. Echter, bij aankomst zag de shampoo er zo uit:
P1020955_zps44b5610e.webp

Bovenaan ligt op de shampoo een 'dikke' ondoorzichtige schuimachtige laag.

Na het schudden van de fles (wat overigens lang duurde wat deze shampoo is een erg 'dik' goedje) zag de fles er zo uit:
P1020959_zps766db20e.webp

Een 'waas' had zich in de fels verspreid. In de doorzichtige shampoo lijkt er een nevel te zitten.

Nu, na een tiental dagen ziet het er weer uit zoals op de eerste foto. De shampoo is in het onderste 7/8ste van de fles mooi doorzichtig, bovenaan ligt er een ondoorzichtige schuimachtige laag.

Is dit normaal? :weetniet

Ziet eruit als gewoon wat belletjes in de shampoo, die er door de dikte van de shampoo niet helemaal uitgaan.
Heb je hem al geprobeerd wat warmer te zetten? Dan wordt de substantie meestal wat dunner.

De SN is erg geconcentreerd en daardoor dikker dan een normale shampoo
Als hij wat geschud is komt er lucht in en dan wordt het wittig
Niets aan de hand, duurt alleen erg lang (gevoelskwestie) voor het er uit is
De lucht is niet licht genoeg om de gel aan de kant te duwen ...

Het "schuim" bevat waarschijnlijk inderdaad lucht, maar in zulke kleine belletjes dat ze niet als belletjes zichtbaar zijn. Ik ga de fles enkele dagen in de woonkamer zetten. Dat is dan toch zeker 10°C warmer dan in de garage.
Heel erg bedankt voor de snelle reacties!

Dit heb ik zelf niet met mijn fles SN shampoo, zal wel de lucht zijn van het vervoeren/ bewegen tijdens. Laat je weten of het is verdwenen?

De fles staat sinds vorige zondag in de woonkamer, redelijk warm dus. Het lijkt mij echter erger te worden :weetniet De waas verspreid zich nu over heel de fles, vanmorgen was de shampoo bijna nergens meer doorzichtig. Ik zal volgend weekend nog eens een foto maken en posten.

Mijn ervaring met de Supernatural is dat het een goede shampoo is, maar ik had er persoonlijk geen "klik" mee.
Mijn favoriet blijft toch de BTBM en de Monello Lavare op nummer 2.

Dat klinkt dan als zelf ervaren en kijken hoe het bevalt. Met de Lavare heb ik zelf geen ervaring.

Na een week in de woonkamer
P1020965_zps93ba2d6d.webp

P1020967_zpsf06e0c6e.webp

P1020976_zpsf94e3ef0.webp

P1020974_zps109a159e.webp

Vooral op de derde foto zie je goed dat de shampoo niet overal even doorzichtig is: het darmpje van de pomp ligt in een minder doorzichtig gedeelte, en rechts zie je de "draadnevel".
Ik heb net een berichtje naar carclean gestuurd om hun idee te kennen.

Geen idee of de shampoo bruikbaar is of niet :weetniet . Ik denk het wel maar ik heb nog niet geprobeerd. Ik wil eerst weten of dit wel ok is.

Ik denk dat het verstandig is om vóór je de shampoo gaat gebruiken inderdaad even contact op te nemen met CC. Is er geen probleem, kun je het gewoon gebruiken, anders zal ie gewisseld moeten worden voor een 'helder' exemplaar.

Overigens als je schudt als ie op kamertemperatuur is, heeft dat nog effect op het omhoogdrijven van de luchtbellen?

Neen, schudden heeft niet echt een effect, enkel dat de nevel meer difuus wordt en zich in de fles verplaatst. Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van Carclean, maar eigenlijk ook naar het werken met de shampoo.

Carclean.com heeft laten weten dat het normaal is. Het mengsel blijft niet homogeen en sommige delen van de substantie zijn zwaarder dan andere. Dat zou de nevel en de minder transparante 'wolken' verklaren. De fles goed schudden voor elk gebruik is hun devies.

Vandaag een eerste keer gebruikt. Schudden is niet echt schudden wegens de dikke gel die de shampoo is. Maar na veel draaien en keren van de fles had ik een redelijk homogene melkachtige gel. 5ml op 7,5l water gebruikt. Wie schreef er allemaal dat SN shampoo niet schuimt? Bij mij schuimt ie zeker zo goed als BtbM! En beter: het schuim is veel dikker en valt veel minder snel plat dan bij BtbM. En dat schrijf ik terwijl BtbM mijn favoriete shampoo is. Tijd zal uitwijzen of ik liever met SN werk. Voordeel is dat de SN bijna geen geur heeft. BtbM geurt erg lekker, maar dat vinden de insecten ook en in de zomer willen er al eens bijtjes op afkomen als ik de auto was.

Fijn dat de shampoo goed is. Bij schuimt de SN nauwelijks, enkels als ik de geconcentreerde straal van de sproeier er op zet.

Ik heb het zo geleerd: je vult de emmer met water, als je bijv. 7,5l wil doe je 7l water in de emmer. Dan meet je de hoeveelheid shampoo af en doet die in de emmer. Om de shampoo te 'activeren' steek je vervolgens de spuitlans van de hogedrukreiniger in het water en spuit je met hoge druk nog 0,5l water bij in de emmer. Resultaat: een emmer van 13l met 7,5l zeepwater met daarop 5l schuim!