• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe/verweerde Hella koplampen

infineonz

Detailing rookie
6 sep 2009
1
0
Heb momenteel last van doffe/verweerde koplampen van het merk Hella.

Onlangs al gereinigt met een ontvetter/cleaner en spiritus en dan mooi afspoelen.
Dan ziet het er super uit, totdat het opdroogt. Dan zie je de plekken weer.

Ik weet dus eigenlijk niet hoe ik ze weer mooi moet krijgen, is er een manier voor om ze weer als nieuw te krijgen?

''heb het volgende gelezen maar is dit wel betrouwbaar??;
Zoals je weet zijn de units van plastic,dus verwijderen van de opgespoten coating blijft erg link. Ik heb de laag er dus met waterproef schuurpapier afgeschuurd ,eerst met korrel 800. Hierna vervolgens met korrel 1000. En als laatste met korrel 1200. Als dit allemaal achter de rug was vervolgens polijsten met brasso of comadant. En hierna waren ze weer lekker helder.''

Mijn Omega heeft ook koplampunits van Hella welke aardig opgeknapt zijn na het wetsanden en polijsten. Destijds heb ik als polijstmiddel PlastX van Meguiars gebruikt (was nog voordat ik hier een hoop kennis heb opgedaan).

De lamp aan passagierskant heb ik ook nog aan de binnenkant moeten polijsten, omdat daar een vreemde vettige aanslag op zat. Terwijl hij wel vochtdicht was.

Edit:

Foto's voor/tijdens/na

SDC11245modded.webp

IMG_0053modded.webp

17082008515-1.webp

IMG_1228modded-2.webp

Erg mooi B-Buster!.. het zelfde heb ik samen met Tim ook @ mijn koplampen op een Toyota Corolla E12 gedaan. Strak gezicht weer zo'n heldere koplamp bij night :-d

Stoppen met 1200 gritt is te grof echt nog een hit met 2000 en finishen met 2500.

Daarna kan je het idd op polijsten met de Dap of rotery

snap eigenlijk neit zo goed WAAROM diegene met 800 zou schuren, dat lijkt mij ERG grof!!

laatste koplamp die ik deed (en die was dof van binnen, dus hielp weinig) heb ik niet groffer dan 1500 gedaan, daarna nog een aantal halen met 3000, en toen kon je er al bijna weer doorheen kijken,