Zo, vandaag de hele dag aan het klussen geweest. Begonnen met het kleien van de gehele auto, waarna ik alle trim en randjes af heb geplakt. Eerst dacht ik nog een flinke kluif te hebben aan de Shadowline trim, maar dit leek na een goede schoonmaakbeurt mee te vallen. De lijsten zijn eigenlijk nog in topconditie.
Na het kleien heb ik alle krasjes, grote steenslag en plekjes waar de lak beschadigd was gevuld met kleurlak, in meerdere laagjes. Mijn idee was om ook de weinige plekjes die de 1e eigenaar gevuld had, tot niveau op te vullen en hiermee de spotjes zo net mogelijk te krijgen.
Hieronder de staat van de lak, inclusief protech laag. Hier ze je volgens mij duidelijk de swirls die misschien van het wassen komen, misschien zijn ze voor het aanbrengen van de Protech nooit goed genoeg gepolijst, met mijn detail kennis van toen durf ik dat niet te zeggen.
Na de lakcorrectie en het kleien heb ik vandaag niet teveel kunnen polijsten, alleen het kofferdeksel en het dak kunnen doen. Inmiddels tevreden met het resultaat.
Ik heb een testspot gemaakt op de kofferdeksel. Begonnen met de Scholl S30 op Rupes Geel, met de Rupes 75 mini (top ding
@Zluytr , ben verkocht!) De S30 flink doorgewerkt, maar uiteindelijk was dit niet het resultaat wat ik zocht.
Om de S3 op geel te proberen vond ik een beetje zinloos, dus ik heb gekozen voor de S3 op Rupes Groen. Dit werkte goed om te corrigeren. Afschalen met de S30 op geel leverde onderstaande resultaat op:
Vet handig, zo'n gereedschapstrolley. Gelukkig heeft de eigenaar van de garage er twee, anders werd het zeuren
Ben zeer tevreden met m'n nieuwe Rupes machines. De combi van de 15 en de mini zorgen er voor dat ik eigenlijk de meeste plaatsen goed kan bereiken. De uitslag van de machines vind ik ook echt een verbetering ten opzichte van de DAP, je merkt de tijdsbesparing duidelijk. Voor hetzelfde resultaat zou het langer werk zijn met de DAP.
Reflecties...
En nog meer reflecties!
Zoals we hier zeggen, oant moarn, toch een mooi beroep die offshore, ideaal om doordeweeks lekker te klussen zodat in het weekend quality time met de betere helft op het programma kan staan