• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

E46 M3 Carbonschwarz 2003 Protech weg, Gyeon er op!

Edit: Ik zie dat die in het verkeerde topic staat. Had in het 'Hebben we nog wat gedaan vandaag moeten staan'. Foutje, bedankt.
 

Bijlagen

  • 20180217_171430.webp
    20180217_171430.webp
    127,1 KB · Weergaven: 212
  • 20180217_171419.webp
    20180217_171419.webp
    115,5 KB · Weergaven: 213
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag de hele dag aan het klussen geweest. Begonnen met het kleien van de gehele auto, waarna ik alle trim en randjes af heb geplakt. Eerst dacht ik nog een flinke kluif te hebben aan de Shadowline trim, maar dit leek na een goede schoonmaakbeurt mee te vallen. De lijsten zijn eigenlijk nog in topconditie.

aNQdbEG9RVOmwaQvLfSK0A.webp


Na het kleien heb ik alle krasjes, grote steenslag en plekjes waar de lak beschadigd was gevuld met kleurlak, in meerdere laagjes. Mijn idee was om ook de weinige plekjes die de 1e eigenaar gevuld had, tot niveau op te vullen en hiermee de spotjes zo net mogelijk te krijgen.

E70kRcCJQ86L5TDtBgbdpA.webp


Hieronder de staat van de lak, inclusief protech laag. Hier ze je volgens mij duidelijk de swirls die misschien van het wassen komen, misschien zijn ze voor het aanbrengen van de Protech nooit goed genoeg gepolijst, met mijn detail kennis van toen durf ik dat niet te zeggen.

fC9Cu9tRRmG51PTdkqYhlw.webp


Na de lakcorrectie en het kleien heb ik vandaag niet teveel kunnen polijsten, alleen het kofferdeksel en het dak kunnen doen. Inmiddels tevreden met het resultaat.
Ik heb een testspot gemaakt op de kofferdeksel. Begonnen met de Scholl S30 op Rupes Geel, met de Rupes 75 mini (top ding @Zluytr , ben verkocht!) De S30 flink doorgewerkt, maar uiteindelijk was dit niet het resultaat wat ik zocht.
Om de S3 op geel te proberen vond ik een beetje zinloos, dus ik heb gekozen voor de S3 op Rupes Groen. Dit werkte goed om te corrigeren. Afschalen met de S30 op geel leverde onderstaande resultaat op:

RAt9+dNjQZ+oIOv%4K3bFg.webp


Vet handig, zo'n gereedschapstrolley. Gelukkig heeft de eigenaar van de garage er twee, anders werd het zeuren:p

Ben zeer tevreden met m'n nieuwe Rupes machines. De combi van de 15 en de mini zorgen er voor dat ik eigenlijk de meeste plaatsen goed kan bereiken. De uitslag van de machines vind ik ook echt een verbetering ten opzichte van de DAP, je merkt de tijdsbesparing duidelijk. Voor hetzelfde resultaat zou het langer werk zijn met de DAP.

pTfjkFDzQB6j413TkM86Qw.webp


Reflecties...

wga%+MoORiarntSUo7RUOQ.webp


En nog meer reflecties!

Baxied4KS2mcr%6lQ9DzJg.webp


Zoals we hier zeggen, oant moarn, toch een mooi beroep die offshore, ideaal om doordeweeks lekker te klussen zodat in het weekend quality time met de betere helft op het programma kan staan;);)
 
Ennnnn we gaan weer verder! Hieronder een opgevuld krasje geschuurd met korreltje 1500, daarna 3000. Je ziet goed het verschil in patroon tussen de beiden. Uiteraard goed nat geschuurd, maar voor de foto netjes afgenomen.

1h8OIx0HSK2dWFt1h+JD5w.webp


Hieronder het resultaat van hetzelfde plekje na het polijsten, je ziet heel licht de waas van Scholl Paars/Scholl S3. Rondom gefinished met Rupes Geel/Scholl S30.

Vdw0dwzfQwyIfTW23iFVlg.webp


Het resultaat van de motorkap! Ik ben redelijk tevreden. Er zitten toch een aantal krasjes in de lak die ik er met twee hits S3/Scholl Paars niet uit krijg. Gezien het feit dat de auto 67.000km gelopen heeft is het niet raar dat hij over het algemeen netjes is, met wat steenslag op de voorbumper, motorkap en uitgeklopte wielkasten. Ik denk dat toch zeker 80-90% gecorrigeerd is, en de wet look is gigantisch. Het carbonschwarz is echt een prachtige kleur. In het kunstlicht diep zwart, zodra er wat natuurlijk licht door de ramen valt komt de blauwe gloed er ook in.

PfHE%BkpSV+DK7E+gTzXvw.webp


Overzicht einde dag 2, de linkerflank voor de helft met S3 gehad, dus die staat samen met de kont op de planning voor volgende week, als de brug weer vrij is.

75140CE1-7248-4BE5-B5E6-CABF8CD9B340.webp


Tevreden! Heel benieuwd naar het resultaat als volgende week de Gyeon Pure er op gaat!

VamTarNhREO4Ik1+4co94A.webp
 
Laatste dagje polijsten, lelijk plekje bij het portier.

BcHIG%kKThCLYdEGOVXtUg.webp


Hieronder het eindresultaat, ik vind het goed zo, wil niet meer materiaal weg halen. Wellicht de volgende volle beurt iets meer wet sanden en vullen.

b9hT2iwMTqWyXH2T3lHE4Q.webp


Carbonschwarz op z'n best:

iHOgfNkhRmijI%TkaK9Swg.webp


Een klein beetje ass fetisj: Heerlijk gefinisht met de S30. De binnenzijde van de uitlaten staat nog op het programma, de zwarte kachelcoating moet even bijgewerkt worden. Deze houden jullie te goed!

%z8uSUnKSJayCIFm5eVzVQ.webp


De coatings staan klaar. Trim voor de onbehandelde/ongelakte kunststof, Rim voor de velgen en de nieuwe Pure voor de lak. Na 3,5 dag polijsten was ik er ook wel weer even klaar mee, haha.

LrRbWvKdTcewmXdGxLclZA.webp


Head -light- shot! Verse trim op de lenzen, weinig gepolijst, vond het niet de moeite waard om te gaan schuren gezien de conditie waarin de units verkeren.

nA7TSDWRRjytJhODmiGmhQ.webp


Het front in de Pure. Pure is een fantastische coating. Je moet het enorm snel afnemen, maar hier is de verwerking ook naar. Het is eenvoudig om een dikke laag aan te brengen, de coating neemt ook heel makkelijk af. Nu moet ik toegeven dat ik een extra pakje suède doekjes en Bald Wipes besteld had, om zo heel veel te kunnen wisselen en met schone doeken te werken. Je kunt met voldoende verlichting goed zien waar je gebleven bent met coaten. Na de vorige keer MOHS aangebracht te hebben, vond ik de Pure eenvoudiger. Na het harden en een ronde Cure moet het zonlicht het eindresultaat maar laten zien.

l7vACyLSSOu9w4tXAbke8g.webp
O6a25Vm2TQKX8t44qFGu3A.webp
rx6D6caHS7+irSAJCU7%Aw.webp


Wat rest zijn de zomervelgen, de ramen (clearvue) en een vers laagje Rim op de uitlaat tips.
Ik hou jullie op de hoogte, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat zover!
 
Nog een beetje Carbonschwarz vers van de spuiter...ik heb het al eerder gezegd, ik vind dit een fantastische kleur!
Op de foto’s is vers van de spuiter, eindelijk een spuiter die het snapt, geen orange peel, geen stofjes en geen hologrammen...heerlijk!
Uiteraard gaat er nog gedetaild worden en komt er Nanolex Si3d op en nu zijn ze nog wat stoffig.

Veel plezier straks met rijden in de zon @Wouter_BMW !!!

494D39F7-F9A4-4154-9ED1-B8CF783E2E0E.webp
C74BC534-C5A4-4943-B240-AAF1A35E81C6.webp
 
  • Leuk
Reacties: 350Z en Jeroenk
Keurig hoor! Ziet er weer strak uit!
Originele velgen dus voor de winter, maar wat voor velgen heb je er van het zomer dan onder?
 
De winterset is de 18” versie van styling 67, in de zomer heb ik de evo 19” versie van de 67 er onder. Vond de maat groter net wat beter staan onder de auto, maar zo gebruik ik de originele set voor de stalling in de winters.
 
  • Leuk
Reacties: Muskito