• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

McShine's E46 M3 Cabrio Carbonschwarz (Bling am Ring - mei 2013)

emiel10;319977 zei:
inderdaad, daar mag wel een 50mm spacertje op :grinning:

En dan te bedenken dat ze al 225 breed zijn en er al een 10mm spoorverbredertje op zit....:grinning:

Ach ja, binnenkort gaan ze er weer af... Hopelijk tenminste......
 
Ik zat zelf bij mijn e90 aan spacers en verlagen te denken.
Maar spacers krijg je meer vuil op je lak ? Die er nu onder tegen aan slaat ?
En dus krassen ?


En verlagen wil ik wel want zit me nu toch een gat tussen.
 
Ik snap wat je bedoeld TriMeX...
Maar als je 225 voor en 255 achter steekt, dan hoeft een spacer niet echt meer :p
 
Toch maakt een spacertje van 10mm een wereld van verschil bij de zomervelgen, maar idd je krijgt wat meer zooi tegen de achterbumper aan. Krassen etc heb ik echter nog niet zien ontstaan.
 
Bij de winterset het liefst zo ver mogelijk naar binnen als mogelijk is. Behoud je de rommel van pekel lekker in je wielkasten ipv op je nette lak!
 
McShine;320221 zei:
Toch maakt een spacertje van 10mm een wereld van verschil bij de zomervelgen, maar idd je krijgt wat meer zooi tegen de achterbumper aan. Krassen etc heb ik echter nog niet zien ontstaan.

Ik weet wat een verschil een spacer kan maken. Had op m'n Corsa achteraan een spacer van 3mm per wiel steken, maar dat gaf zoveel verschil in uitzicht!
Maar persoonlijk vind ik het bij mijn auto niet nodig, de zomervelgen komen goed uit de wielkast. Hij mag alleen wat lager liggen, want standaard staat hij toch wel redelijk hoog op z'n poten...

En meer zooi ertegen = sneller vuil = meer wassen = meer je hobby beoefenen = iedereen blij :D
 
Hahah zo kan je het ook bekijken.
Weet niet eens wat ik eronder heb liggen. Alleen 18 inch m5 velgen.
Lager moet hij zeker. Spacers is twijfel omdat t slecht kan zijn voor je lagers. Dus ff wachten tot ik daar mee wil doorzetten.
En verlagings set schijnt ook weer beste te zijn met schokbrekers vervangen.

Setje H& R of eibach.
Ik kijk tegen die tijd wel. Garage is ff prio :p
 
Spacer slecht voor je lagers is ook niet altijd het geval.

Mijn velgen hebben bijvoorbeeld standaard een ET waarde van 30, heb nu velgen met een ETwaarde van 35. Dus moet eigenlijk minimaal een 5mm spacer monteren om tot de originele ET waarde te komen. Daarbij maakt de extra 5 of 10mm niet zo heel veel uit. Natuurlijk zal de slijtage iets hoger zijn, maar het zal niet per definitie kapotte lagers betekenen. Ga je echt met 40-50mm werken ja dan ga je natuurlijk vragen om problemen.
 
Moet je het wel goed verwoorden Emiel ;), "een verschil tegenover de originele belasting van meer dan 15mm zal wel te merken zijn in hogere slijtage"
Oftewel: Standaard ET35 en velgen monteren met ET55 en 20mm spacers is dus GEEN andere belasting!
 
En daarbij voor het totaalplaatje, schelen andere, goede velgen vaak ook nog eens aardig in gewicht met de moderne productiemethoden.
 
verlagen zonder schokdempers gaat best hoor , heb op men golf v variant eibach rondom zitten super tevreden van , heb de sportline veren er onder, nog steeds veel comfort en toch de looks hé
 
ik zeg mooie Audi look wieldoppen erop..

past goed bij je, haha

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

haha zijn er ook nog in 17 inch :D

http://wieldoppenshop.nl/wt1/nl//product_info.php?cPath=7&products_id=110
 
Zet die maar op je A3, jjonkie...


Vandaag weer een jaartje APK met Inspectie III, met een eervolle vermelding van een hardyschijf die vervangen moet worden. Die is dus al besteld.
 
De laatste fulldetail was al een weer een tijd geleden. De zomerwielen zitten natuurlijk er weer onder.

Vorige week zondag en gisteren de BMW dus weer een traditionele detail gegeven waarbij de hele Monello Raffini lijn weer passeerde. Afgewerkt met C.Quartz.

Noot aan mezelf: Vergeet de voorruitstijl niet....:D


DSC_0324_zps5f40ba33.jpg


DSC_0320_zpse4b3a046.jpg


DSC_0312_zpsb28d569b.jpg


Blinkt trouwens ook in de schaduw...:heart_eyes:

DSC_0302_zpsd3842311.jpg