• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

McShine's E46 M3 Cabrio Carbonschwarz (Bling am Ring - mei 2013)

Had ik al geprobeerd, maar omdat het zo smal is en de lak is allesbehalve zacht, en dan heb je alleen de optie om met de kras mee te wrijven..

Ik heb de tips meteen in de praktijk gebracht, en zie hier het resultaat. De plakband hield niet op de stoffen kap, dus Redcat bedankt voor de tip met het plastic, het plastic zelf was dan weer te kwetsbaar voor de Pro, dus heb ik er weer plakband overheen gezet.

20130105_135147.jpg


Ook met de kleine pads moest ik schuin werken met de machine maar al bij al toch al tevreden met het resultaat.


20130105_141219-1.jpg


En owh ja, hier is mijn auto aan te herkennen...


20130105_141404.jpg
 
Vandaag heb ik me verdiept in het coderen via OBD, en dan vooral NCS Expert.

Eens je het doorhebt is het kinderlijk eenvoudig.

Ik heb de comfortsluiting van het dak al geactiveerd (zonder dure module!) en ook een akoustisch signaal bij vergrendelen en ontgrendelen voor elkaar gekregen.

De spiegels klappen nu automatisch op bij vergrendelen.


De MK4 navigatie heb ik geupdate met Nightvision,Perspective 3D mode en een custom M-logo.

Ziet er meteen weer veel moderner uit dan de gewone 2D modus.





20130106_130126.jpg




20130106_130149.jpg
 
Ik denk dat het dak dan automatisch sluit wanneer de auto via de afstandsbediening op de sleutel op slot gezet wordt ;)
 
Klopt, of opent...

Sluiten:
1x drukken op AB = alarm en slot
2x drukken op AB = Spiegels gaan omhoog
3x drukken op AB= Kap gaat dicht wanneer geopend.

Openen werkt natuurlijk ongeveer gelijk , dus wordt de kap geopend bij 3x drukken...

Filmpje:

th_20130106_221903.jpg
 
In het filmpje hangt ie aan de Optimate en hangt al een redelijk zware accu in. Maar eerlijk is eerlijk, dit ga ik niet iedere dag gebruiken.
 
Sommige FB-ers hadden het "voorspel" al gezien.

De M3 is gebalanceerd en uitgelijnd, hierna zijn er 15mm spoorverbreders (achter) en 10mm spoorverbreders voor opgekomen.(Met naafondersteuning en nieuwe bouten natuurlijk)

Ze staan nu mooi in lijn met de wielkasten en de wegligging is ook weer wat beter.

Ervoor:

20130221_140621_zpsf3b3ac42.jpg


Tijdens:

20130221_141045_zps69be54aa.jpg


Erna:

20130222_172317_zps3a845122.jpg


Morgen komt een nieuwe OEM grille erin, verder zijn er nog Bosch Aerotwins en een nieuwe accu gemonteerd, ook is het OEM windscherm al afgeleverd. Hij kan er weer even tegenaan. :-b
 
Nice, had het inderdaad al gezien. Heb thuis ook 10mm spoorverbreders liggen voor de TT, moet ze nog plaatsen. Staat toch altijd net wat dikker. Heb er nu 5mm verbreders opzitten maar dat is het toch net niet..