• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer polijsten

Bij mij zijn ze aan beide kanten zacht

Ik gebruik meestal de lange vezel eerst, de korte daarna.
Daarnaast heb ik ook doeken met beide zijden lange vezel
 
Bij mij zijn ze aan beide kanten zacht

Ik gebruik meestal de lange vezel eerst, de korte daarna.
Daarnaast heb ik ook doeken met beide zijden lange vezel

ooh haha ja dat kan ook!

Ik wist niet dat je ook de korte zijdes mocht gebruiken, heb die Peluche Verde's van monello! Maar goede tip weer wat wijzer geworden:)
Welke doeken gebruik je als ik vragen mag?
 
Zo ik ben nog vollegas bezig. Wat me omvalt, is dat de oranje cutting pad slijt! Ofja komt van die hele kleine stukjes vanaf! Is dat normaal?

Nu zit heel me auto vol mt dat stof, wat doen jullie om de auto weer schoon te krijgen? Opnieuw wassen? Want voor het waxe moet die troep er wel afzijn
 
Het is niet normaal dat er stukjes van je pad af vliegen, dus ik denk dat er iets niet goed gaat. Hoe vaak maak je de pad schoon? Dat moet je heel regelmatig doen.
 
Het is niet normaal dat er stukjes van je pad af vliegen, dus ik denk dat er iets niet goed gaat. Hoe vaak maak je de pad schoon? Dat moet je heel regelmatig doen.

Na ieder paneel maak ik mijn pad schoon met wat afwasmiddel onder de kraan! Tot ik geen polijst resten meer zie en dan spoel ik hem uit. Vervolgens ff op de dap op standje 2 zodat t water eruit gaat!
 
image.jpg
 
Er komt gewoon een soort poeder vanaf. Poeder van de pad. Als ik met me toerental laag blijf is het stuk minder. Begin met stand 1 in wrijven, dan 3 verder verdelen en 5 als laatste! Is dat mis te hoog?
 
Oooh, dat is ''gewoon'' stof. (Niet stukjes pad) :p

Paar dotjes product op je pad,
Stand 2-3 verdelen (DAP loopt dan lekkerder)
Stand 5 is prima.

Spray wat detailerspray of water op je pad voordat je begint. (2-3 spraytjes is ruim voldoende) ;) Kijken of dit beter gaat. En uiteraard je pads liever te vaak schoonmaken dan te weinig. ''Per paneel schoonmaken'' zegt weinig, omdat je één paneel 1000 hits kunt geven. :p Schoonmaken na 2 hits zou ik wel doen.
 
Oooh, dat is ''gewoon'' stof. (Niet stukjes pad) :p

Paar dotjes product op je pad,
Stand 2-3 verdelen (DAP loopt dan lekkerder)
Stand 5 is prima.

Spray wat detailerspray of water op je pad voordat je begint. (2-3 spraytjes is ruim voldoende) ;) Kijken of dit beter gaat. En uiteraard je pads liever te vaak schoonmaken dan te weinig. ''Per paneel schoonmaken'' zegt weinig, omdat je één paneel 1000 hits kunt geven. :p Schoonmaken na 2 hits zou ik wel doen.

Bedankt voor je reactie @Quantoxx !

Ooh dat stof is dus normaal!? Verder doe ik precies wat je zegt! Paar pufjes water op dat pad. Daarna paar dotjes polijstmiddel en gaan!

Maar dat stof moet ik er na dan eerst afwassen voordat ik ga waxe? Anders zit dat dadelijk in me wax lijkt me!?
 
Enorm veel stof is ook niet goed, maar wat ik op de foto kan zien is het vrij normaal. :D

Het stof kan je er inderdaad afhalen door af te spoelen en/of te wassen. Je wilt niet over het stof heen gaan waxen, nee. :p
 
Enorm veel stof is ook niet goed, maar wat ik op de foto kan zien is het vrij normaal. :D

Het stof kan je er inderdaad afhalen door af te spoelen en/of te wassen. Je wilt niet over het stof heen gaan waxen, nee. :p

Mooizo! Bedankt voor je hulp! Het is niet extreem veel! Gewoon her en der wat stof! Maar jezus wat is dit gaat zeg! Auto blinkt weer als een spiegel en swirls etc zijn verdwenen
 
Polijststof is ook een teken dat de temperatuur van de pad aan de hoge kant is, en je mogelijk wat veel polijstmiddel gebruikt. Als je bij het polijsten weer stof ziet rondvliegen, moet je eens direct je pad van de machine trekken en op het velcro (waarmee ie op de backing plate zit) eens voelen wat de temperatuur van je pad is.
Behalve zorgen dat je lak niet te warm is, een pufje detailspray op je pad kan ook gewoon even een minuutje rust helpen: dan kan de pad ook even afkoelen eventueel trek je de pad even van de machine dan koelt ie sneller af (en ook de backing plate waar ie op zit).
 
Polijststof is ook een teken dat de temperatuur van de pad aan de hoge kant is, en je mogelijk wat veel polijstmiddel gebruikt. Als je bij het polijsten weer stof ziet rondvliegen, moet je eens direct je pad van de machine trekken en op het velcro (waarmee ie op de backing plate zit) eens voelen wat de temperatuur van je pad is.
Behalve zorgen dat je lak niet te warm is, een pufje detailspray op je pad kan ook gewoon even een minuutje rust helpen: dan kan de pad ook even afkoelen eventueel trek je de pad even van de machine dan koelt ie sneller af (en ook de backing plate waar ie op zit).

Aah super bedankt voor je reactie! Heb er steeds minder last van door t tijdig wisselen en pufje vocht! Laatste paneel en dan ben ik klaar morgen even snel afspuiten en drogen en daarna in de wax zetten benieuwd of dat nog veel verschil gaat maken
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Polijststof is ook een teken dat de temperatuur van de pad aan de hoge kant is, en je mogelijk wat veel polijstmiddel gebruikt. Als je bij het polijsten weer stof ziet rondvliegen, moet je eens direct je pad van de machine trekken en op het velcro (waarmee ie op de backing plate zit) eens voelen wat de temperatuur van je pad is.
Behalve zorgen dat je lak niet te warm is, een pufje detailspray op je pad kan ook gewoon even een minuutje rust helpen: dan kan de pad ook even afkoelen eventueel trek je de pad even van de machine dan koelt ie sneller af (en ook de backing plate waar ie op zit).

Hm vraag voor mezelf: kan het zijn dat de S3 meer stoft dan S30? Had er vooral last van toen ik mijn dak deed deze namiddag.
 
Yep, vaak hoe grover het polijstmiddel, hoe sneller het stoft. Heeft ook te maken met verzadigen van de pad en warmte te maken denk ik.
Daarom was ik mijn pads na iedere hit bij het gebruiken van s3.
Ik denk dat je hier de eerste hit met verse pad nog geen last van had? Bij mij begon het de 2e hit vaak te stoffen, daarom was ik de pads eerder.