@Marcel1973 , kun je die mf doeken dan aan beide zijdes gebruiken? Dacht dat je die mf doeken altijd alleen aan de zachte kant moest gebruiken?
Bij mij zijn ze aan beide kanten zacht
Ik gebruik meestal de lange vezel eerst, de korte daarna.
Daarnaast heb ik ook doeken met beide zijden lange vezel
Het is niet normaal dat er stukjes van je pad af vliegen, dus ik denk dat er iets niet goed gaat. Hoe vaak maak je de pad schoon? Dat moet je heel regelmatig doen.
Oooh, dat is ''gewoon'' stof. (Niet stukjes pad)
Paar dotjes product op je pad,
Stand 2-3 verdelen (DAP loopt dan lekkerder)
Stand 5 is prima.
Spray wat detailerspray of water op je pad voordat je begint. (2-3 spraytjes is ruim voldoende) Kijken of dit beter gaat. En uiteraard je pads liever te vaak schoonmaken dan te weinig. ''Per paneel schoonmaken'' zegt weinig, omdat je één paneel 1000 hits kunt geven. Schoonmaken na 2 hits zou ik wel doen.
Enorm veel stof is ook niet goed, maar wat ik op de foto kan zien is het vrij normaal.
Het stof kan je er inderdaad afhalen door af te spoelen en/of te wassen. Je wilt niet over het stof heen gaan waxen, nee.
Polijststof is ook een teken dat de temperatuur van de pad aan de hoge kant is, en je mogelijk wat veel polijstmiddel gebruikt. Als je bij het polijsten weer stof ziet rondvliegen, moet je eens direct je pad van de machine trekken en op het velcro (waarmee ie op de backing plate zit) eens voelen wat de temperatuur van je pad is.
Behalve zorgen dat je lak niet te warm is, een pufje detailspray op je pad kan ook gewoon even een minuutje rust helpen: dan kan de pad ook even afkoelen eventueel trek je de pad even van de machine dan koelt ie sneller af (en ook de backing plate waar ie op zit).
Polijststof is ook een teken dat de temperatuur van de pad aan de hoge kant is, en je mogelijk wat veel polijstmiddel gebruikt. Als je bij het polijsten weer stof ziet rondvliegen, moet je eens direct je pad van de machine trekken en op het velcro (waarmee ie op de backing plate zit) eens voelen wat de temperatuur van je pad is.
Behalve zorgen dat je lak niet te warm is, een pufje detailspray op je pad kan ook gewoon even een minuutje rust helpen: dan kan de pad ook even afkoelen eventueel trek je de pad even van de machine dan koelt ie sneller af (en ook de backing plate waar ie op zit).