• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer polijsten

Yep, vaak hoe grover het polijstmiddel, hoe sneller het stoft. Heeft ook te maken met verzadigen van de pad en warmte te maken denk ik.
Daarom was ik mijn pads na iedere hit bij het gebruiken van s3.
Ik denk dat je hier de eerste hit met verse pad nog geen last van had? Bij mij begon het de 2e hit vaak te stoffen, daarom was ik de pads eerder.
Ja dat klopt. Maar wat ik raar vind is dat ik het veel minder heb op de verticale panelen. Nu ja ben nog aant ondervinden.
 
Ja dat klopt. Maar wat ik raar vind is dat ik het veel minder heb op de verticale panelen. Nu ja ben nog aant ondervinden.

Verticale panelen is automatisch minder druk lijkt me? Daarnaast waait het stof ook eerder weg dan bij horizontaal want dan blijft het erop liggen lijkt me!
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
@M3fan Klopt dat je bij grof polijstmiddel eerder last hebt, bij gebruikers van Monello polijstmiddel zie je de stofklachten ook vooral bij Veloce een enkele keer bij Mezzo en eigenlijk nooit bij Finale. (Op het forum zie je vooral veel meldingen van Monello polijstmiddel, omdat daar naar verhouding veel meer onervaren mensen mee werken dan met bijvoorbeeld de polijstmiddelen van Scholl.

@Jordy Gijsbers Als je bij liggende vlakken gewoon het machinegewicht gebruikt voor de druk, heb je daar de druk mooi onder controle, bij verticale vlakken moet je gewoon met de hand proberen om ongeveer diezelfde druk uit te oefenen, dus is het veel lastiger om dat te gecontroleerd te doen.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Voor het aanbrengen van de fuso coat wax, moet ik de dap niet zo hoog zetten neem ik aan? Gewoon inwerken met standje 3 ?
 
Fusso dark coat met de DAP aanbrengen??

Dan over enkele dagen niet beginnen over vlekkentyfus. RTFM Fusso Dark Coat is in rechte banen aanbrengen.
Hoop dat ik niet te laat ben met dit advies... Of misschien heb je een andere Fusso Coat
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Inderdaad vlekken maar die kreeg ik met de hand ook al! Ben er niet echt kapot van, als het ergens wat meer zit dan heb je al een vlek! Iemand tips voor een goede vervanger en niet te duur is?
 
Surf city garage brier reef paste wax.
Makkelijker verwerken, minder standtijd, warmere glans. En zo heb ik nog wel wat alternatieven.

Fusso is ook goed, maar dan rechte banen aanbrengen.
 
Surf city garage brier reef paste wax.
Makkelijker verwerken, minder standtijd, warmere glans. En zo heb ik nog wel wat alternatieven.

Fusso is ook goed, maar dan rechte banen aanbrengen.
Thanks voor je reactie marcel!

Ja heb net veel gelezen over op het forum over de fuso coat. Heb vooral vlekken op de motorkap.
Zou het helpen om een laagje erover te zetten? Of moet ik hem eerst verwijderen met finale polish?
 
Dan gaik morgen de motorkap ff onderhanden nemen en opnieuw in de wax zetten volgens de gebruiksaanwijzing!
Wil gewoon weten of het ook zonder vlekken lukt, want toch een beetje balen die vlekken! Heb flink wat werk gehad om heel de auto te polijsten! Hoe lang ben je ongeveer bezig als je een auto 2staps polijst? Want voor de eerste keer gaat er echt veel tijd inzitten merkte ik gister
 
Eerste keer is veel werk, daarna kun je gaan bijhouden.

Zo doe ik nu bijvoorbeeld af en toe goed onderhanden nemen. De basis is nl. goed. Recent de motorkap helemaal weer strak gemaakt. De XC red ik niet in een dag, daar heb ik wel tijd voor nodig. Volgende keer pak ik alleen deuren aan een kant. Etc. En als ik zin heb, trek ik ff door.

Denk als je morgen alleen de motorkap doet, je toch met finishing product zo klaar bent?
Houd wel ff de temperatuur in de gaten!!

Als je de aanwijzing volgt, moet het zeker lukken. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Eerste keer is veel werk, daarna kun je gaan bijhouden.

Zo doe ik nu bijvoorbeeld af en toe goed onderhanden nemen. De basis is nl. goed. Recent de motorkap helemaal weer strak gemaakt. De XC red ik niet in een dag, daar heb ik wel tijd voor nodig. Volgende keer pak ik alleen deuren aan een kant. Etc. En als ik zin heb, trek ik ff door.

Denk als je morgen alleen de motorkap doet, je toch met finishing product zo klaar bent?
Houd wel ff de temperatuur in de gaten!!

Als je de aanwijzing volgt, moet het zeker lukken. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Inderdaad dat heb ik gemerkt! Bij houden bedoel je gewoon eens in de aantal maanden nog eens met finish ofzo erover gaan? En later als ik echt krasjes of swirls krijg keer goed aanpakken? Ja Als finish genoeg is om me wax er af te krijgen ben ik er zo mee klaar lijkt me!

Maar idd in stappen opdelen is een goede, dat scheelt behoorlijk en blijft het leuker! Gister op het einde vond ik de lol er wel vanaf! Maar het resultaat is echt verbluffend, vandaag met het mooie weer stond me fiesta in de zon en zag op de motor kap echt nauwelijks nog krasjes! Terwijl er eerst niks anders als swirls en krasjes te zien waren
 
Als je maar één dag ter beschikking hebt (en de auto niet 's nachts in een garage kan parkeren), moet je voor een eerste behandeling gewoon geen hele auto pakken. Was de hele auto, klei de delen die je gaat doen en doe op die delen dus ook het complete circus. Volgende keer was je weer de hele auto en doe je het volgende stuk. Als er alleen een nacht tussen zit, kun je de auto even afspoelen voor je begint (zodat er geen zand op de lak ligt), en dan het volgende deel beginnen. Zo kun je makkelijk de auto in 2 of 3 delen doen, en zaken als interieur, trims, ramen en wielen kun je ervoor of erna doen, als je wat tijd hebt.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Als je maar één dag ter beschikking hebt (en de auto niet 's nachts in een garage kan parkeren), moet je voor een eerste behandeling gewoon geen hele auto pakken. Was de hele auto, klei de delen die je gaat doen en doe op die delen dus ook het complete circus. Volgende keer was je weer de hele auto en doe je het volgende stuk. Als er alleen een nacht tussen zit, kun je de auto even afspoelen voor je begint (zodat er geen zand op de lak ligt), en dan het volgende deel beginnen. Zo kun je makkelijk de auto in 2 of 3 delen doen, en zaken als interieur, trims, ramen en wielen kun je ervoor of erna doen, als je wat tijd hebt.
Inderdaad dat moet wel als je geen garage hebt, maar ik heb gelukkig gewoon een garage tot beschikking! Maar had dit keer de acond ervoor geen tijd! Volgende keer ene dag wassen en kleien, dag 2 polijsten in 2stappen en wax aanbregen.
Nu weet ik aardig hoe het moet dus ben ik al een stuk handiger in het uitvoeren! Door het op te splitsen en meer handigheid wordt het volgende keer een stuk aangenamer denk ik :)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik doe een zomer en winterprep, die zijn uitgebreid. Soms meerdere dagen.
En tussendoor met S40 bepaalde delen als het nodig is. Of ik pak de SRP (voor de Focus) tussendoor.
Alles in een dag proppen, is de lol er snel vanaf denk ik.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992