• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste klus knaus

simon

Detailing addict
4 jan 2009
111
62
hoi poetsers dit keer geen heilige koe ,maar een sleurhut ik heb hem altyd behandelt met een schildpad merk,maar ik hou me aanbevolen voor nieuwe poetsregels :confused: de beplating is niet glad maar hamerslag,de lak is denk ik een normale unilak
 
Hey Simon, interessant, ik haak ook even aan, want ik krijg volgende maand ook weer mijn 'hamerslag-project' op de inrit.

Ik was tot vorig jaar ook nog van de schildpad en wil dat vanaf dit jaar dus anders gaan doen.

Het grootste probleem is natuurlijk dat je van die groene waxtrestjes in de naadjes van die hamerslag krijgt omdat het niet allemaal makkelijk is uit te wrijven. Daarnaast realiseer ik me nu ook dat ik het er altijd veel te dik opsmeerde.

Ik ben sowieso van plan om:
A: de caravan eerst heel goed te wassen met een reinigingsproduct (scheut APC in het water) om alle wax- en troepresten er goed af te krijgen.

B: Daarna wilde ik het front en de liggende delen (het dak) kleien. Reinigen met paintcleaner, glazen en een wax met grote duurzaamheid er op. Ik dacht aan de Collinite #915 of #845.

C: Voor de zijwanden (de hamerslag dus) zoek ik nog een oplossing. De volgends suggestie gaf Tim al eerder voor een klik-camper. Als je over dit product leest op de cc.nl dan lijkt het me wel wat maar ik weet nog niet precies:
1. wat het is, een sealant of een wax of een combi van beide?
2. of het goed is aan te brengen en uit te wrijven op een hamerslagonderslag ondergrond?
3. of ik er nog met een waxje overheen kan/moet?

D: Kunststoffen is niet zo moeilijk te behandelen, daar staan op het forum genoeg tips over.

E: De kunststof ramen is nog wel interessant. Zijn die -mild- te polijsten of zou ik die ook met trimrestorer oid behandelen? Ik smeerde er altijd Valma Plastishine op. Verbluffend resultaat (gedurende 2 dagen). Ik heb op het forum intussen geleerde dat dat gewoon een glansproductje is en dat het niet iets wezenlijks doet of voedt of hecht met het kunststof. En dat blijkt ook.

Dus volgens mij is er wel iets moois te maken van die sleurhut, maar wat tips over de hamerslag en het gebruik van Glansprotector zijn zeer welkom.
 
leuk topic daar de holiday dagen er weer aankomen moet de sleurhut ook weer even opgelapt worden
heb zelf de caravan vorigjaar oktober gedaan en heb ook dat bobbel beplating

heb eerst de hele caravan ingefoamd en laten inweken
tegelijketyd alle randen en naden met apc gedaan met benodigde tools
hierna de hele caravan gewassen zoals je de auto wast
heb toen de caravan gekleidt en gekeken of ik al het vuil uit ge beplating kreeg , maar kreeg niet alles weg
het toen geprobeert met apc 1:4 dit met een doek weg te krijgen en was te sterk
met 1:10 lukte dit aardig
hiern weer de caravan weer gewassen

heb toen met de exenter de caravan met een witte lc pad gedaan met stap 1 uit 5 stappen plan
heb toen ook met exenter de caravan met een witte lc stap 2 gedaan uit 5 stappenplan
en als laaste heel de caravan in de m16
en beplating was nice en shine voor ongeveer 95 procent alle vervuiling uit bobbels weg

heb 1 raam geprobeert met m80 op blauwe lc pad en dat lukte aardig was al minder
in deze zomer ga ik hiermee verder uitproberen

na terug komst de caavan weer gewassen en in de einzets hrdglans gezet en glom nog veel meer

gr
klankie
 
hallo toch nog sleurhut poetsers,juist dat probleem heb ik dus ook,te veel poetsresten in de naden van de hamerslag,ik ben ook een keer zo gek geweest om dit allemaal weg te halen met een zacht borseltje:eek:) ,wat betreft het schoonmaken van de ramen ik poets deze gewoon mee,wat krassen betreft door takken enz kun je gewoon wegpolysten met de zelfde procedure als swirls van het trekpaard
 
poetsresten had ik niet , was alleen dat al die zwarte naden bijna alle weg waren op een enkeling na
maar 1 keer gedaan , makkelijk bij te houden
 
morge michael
ja oke van die zwarte strepen had ik eigenlyk weinig last,het gaat er my alleen om dat na het poetsen er nog veel poetsresten in de hamerslag blyft zitten,ik kan natuurlyk ook te veel gebruiken,of toch eens wat anders proberen ipv turtle :confused:

tussen 2 haakjes heb je veel moeite moeten doen voor die 100 km sticker ??
mvgr simon
 
nee niet echt
caravan afgelopen oktober in duitsland gekocht zat er al op hahahaha :party:

maar om dat hier te krijgen is niet zoveel moeite hoor kan bij de tuv nord

http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Tempo100.htm

gr klankie
 
Witte kentekenplaat? Ik dacht dat de zwaardere caravans allemaal een eigen kenteken hadden?
Mijn Knaus heeft gladde beplating. Dat poetst dan wel gemakkelijker, maar je ziet er alles op.
Na het wassen heb ik m'n vorig jaar helemaal met Eenzet X72 Tefpolish behandeld. Gemakkelijk te verwerken goedje met een prima resultaat. De caravan is me te groot om er meerdere lagen op te zetten.

002.jpg
 
hallo hans
nette combinatie 5.00 m serie ??

kun je my een een adres geven van deze EENZET ? of heb je deze by tim vandaan ?
 
HansA8 zei:
Witte kentekenplaat? Ik dacht dat de zwaardere caravans allemaal een eigen kenteken hadden?
Mijn Knaus heeft gladde beplating. Dat poetst dan wel gemakkelijker, maar je ziet er alles op.
Na het wassen heb ik m'n vorig jaar helemaal met Eenzet X72 Tefpolish behandeld. Gemakkelijk te verwerken goedje met een prima resultaat. De caravan is me te groot om er meerdere lagen op te zetten.

002.jpg

nee wasde dag van invoer caravan had geen kenteken , ben toen met witte kentekenplaat van de auto er mee naar nederland gereden
 
Ik geef dit topic even een schopje omhoog omdat het 'hamerslag-project' er nu echt aankomt.

qatsanqat zei:
Voor de zijwanden (de hamerslag dus) zoek ik nog een oplossing. De volgends suggestie gaf Tim al eerder voor een klik-camper. Als je over dit product leest op de cc.nl dan lijkt het me wel wat maar ik weet nog niet precies:
1. wat het is, een sealant of een wax of een combi van beide?
2. of het goed is aan te brengen en uit te wrijven op een hamerslagonderslag ondergrond?
3. of ik er nog met een waxje overheen kan/moet?

De kunststof ramen is nog wel interessant. Zijn die -mild- te polijsten of zou ik die ook met trimrestorer oid behandelen? Ik smeerde er altijd Valma Plastishine op. Verbluffend resultaat (gedurende 2 dagen). Ik heb op het forum intussen geleerde dat dat gewoon een glansproductje is en dat het niet iets wezenlijks doet of voedt of hecht met het kunststof. En dat blijkt ook.

Dus volgens mij is er wel iets moois te maken, maar wat tips over de hamerslag en het gebruik van Glansprotector zijn zeer welkom.


De vragen die ik nog heb zijn:

* Kan iemand mij zeggen wat die Glansprotector nu precies voor een product is? Hoe gebruiken? Nog wax nodig?
* Hoe zou ik de kunststof ramen het beste doen?

Ik hoop dat iemand een reactie kan geven,

Joe
 
De Glansprotector kit 750 ml heb ik vorig jaar op de auto van mijn vrouw gebruikt, dit is onderaan in dit topic te lezen: klik

Na die 'grote beurt' heb ik de auto bijgehouden met de speciale shampoo van Glansprotector, en ik moet zeggen dat er wel lange tijd een mooie glans op de auto te zien was.
Op aanraden van Tim heb ik wel eerst de auto gekleid en schoongemaakt met de poorboys Professional Polish, dit was aangeraden om een optimaal resultaat te behalen.
De nano polymeercoating is erg eenvoudig in gebruik en kost weinig tijd, simpelweg de 'nano' oplossing maken, met een mitt of microfiber spons aanbrengen en daarna afspoelen. Groot nadeel vond ik het verbruik, ik had al meer dan de helft van de nano polymeer coating nodig om de auto te behandelen, dus ik schat in dat je voor een caravan wel gelijk de hele fles nodig zal hebben.

Met de Glansprotector Totaal kan je de auto (of eender welk object) bijhouden, dus feitelijk is dit een soort shampoo. Deze is wel zuinig in gebruik.

Kortom, zoek je iets om tijd en werk te besparen, dan is dit zeker aan te raden. Zelf heeft bij mij het poetsvirus al toegeslagen en geef ik nu de voorkeur aan het volledige stappenplan met poorboys producten, met als laatste de natty's of de Collinite 845 als wax.
 
Gisteren de Solifer z'n voorjaarsbeurt gegeven. Voor de eerste keer sinds ik op dit forum het ´echte´ werk heb ontdekt. Dat betekent dat de commandant dit jaar in de kast is gebleven.. :ja

Wassen met afwasmiddel (heb hier op het forum gelezen dat dat wat aggressiever is en dat het je oude waslagen aantast en dat was ook precies de bedoeling)

Hardnekkige zwarte strepen ingespoten met APC 1:5, vliegt er van af

Liggende delen gekleid met Dodo grijze milde claybar

Liggende delen (dak en disselbak) behandeld met Meguiars Step 1 Paintcleaner icm witte Eurofoam Handpad van LC. Prima combo, werkt goed.

Ik was niet van plan om de caravan te glazen, maar na al dit werk had ik toch wel spijt dat ik geen andere glaze in huis had dan alleen Black Hole. Ik heb toch een testplekje op het dak gedaan met BH, en.... dat werkt echt helemaal helder uit. Dus geen zwarte vegen e.d. Ik heb toen het dak aan de achterkant, boven het achterraam, toch met BH behandeld...:confused: :confused: Resultaat: :)^ De witte lak wordt zelfs wat voller van kleur, dus minder flets. En je ziet niets van zwarte restanten of zo. Maar goed, als handmatige detailert sta je je wel suf te poetsen om de BH egaal te krijgen, dus ik ben daar mee gstopt. Maar het kan, dat is bewezen. Volgend jaar toch maar een flesje witte glaze aanschaffen.

Alle delen in de Collinite #476. Werkt makkelijk, heel dun aan te brengen, en geen residu in de hamerslag beplating. Voor het uitwrijven, vouw ik mijn MF doek om een zachte borstel heen. Dat geeft wat meer druk en grip en mijn idee is dat je dan de hamerslag beter kunt uitwrijven.

Plastic delen met PB Trim Restorer: super uiteraard. Wat heb ik dan al die jaren toch lopen tobben met de Valma Plastishine...:sob:

Polyesther disselbak ook in de 476 gezet.

Kunststoframen. Behandeld met Step 1, en daarna gewoon in de Collinite. Zal 's kijken wat het effect op de lange duur is. Ramen trekken wel stof aan, bij het uitwrijven, knetteren de haren op mijn arm tegen het electrisch geladen raam! Knetterdeknetter.

Tentgeleiderail ingespoten met teflon. Dat doe ik elk jaar. Dan kun je met een ' twee vinger stysteem' je tent er aan schuiven. Is toch een stuk handiger dan op de camping met de hele familie aan de pees van de luifel staan sjorren...


Samenvattend: Het kost een paar uur zo'n wit huisje, maar het resultaat is om te smullen. :heart_eyes:
 
hallo joe
he prima informatie wat betreft het poetsen van de hamerslag,ik weet alleen niet of het wel leuk blijft om de sleurhut helemaal met collonite te doen,ik had van Tim een tip gekregen om het eens met de PB polish easy on easy off te proberen ,het idee om de mf doek te wikkelen om een borstel is volgens mij geen gek idee :)^ het is bijna zover dus informatie volgt ;)
 
Heb geen foto's 'voor/na' gemaakt. Was al lang blij dat ik klaar was met poetsen vóór het donker. Intussen staat ie ook weer in te stalling.

Enige wat na 2 weken kamperen wel weer verscheen, zijn die zwarte strepen aan de opplaklogo's op de dakplaat. Dan zeg ik 'het is toch allemaal behoorlijk schoon, het water kan er zó aflopen en toch weer strepen!'
Ze zijn wel met een veegje van mijn vinger weer weg, maar ]-0

Daarnaast is na 2 weken de PB trimrestorer op de zwarte kunststofdelen al weer bijna uitgewerkt. Die dingen zuigen als een spons!
 
O ja, en ik heb vandaag deze binnengekregen.
Komt van CC, afdeling Pleziervaartuigen. Een wax voor polyester, wordt op de verapkking aanbevolen voor bootjes en.... RV's :party: . Hier ga ik voor de zomervakantie de disselbak nog 's mee doen en de kunststof ramen. Die zitten nu in de #476s. Ook prima, maar dat is toch voor metaal bedoeld. En zo'n flesje van Meg heeft geen THTdatum, dus whatthehack; in de winkelwagen.

Ik heb ook maar meteen een flesje White Diamond in de collectie genomen. Want bij een bepaalde lichtinval was ik toch niet tevreden over de glaze. Dus die gaat ook nog even opnieuw over een maandje of 2?

Verder heb ik er vorige week 2 nieuwe bandjes opgelegd. 8 pliers, steel belted. Kunnen we weer veilig de Autobahn op! :cool: