Gisteren de Solifer z'n voorjaarsbeurt gegeven. Voor de eerste keer sinds ik op dit forum het ´echte´ werk heb ontdekt. Dat betekent dat de commandant dit jaar in de kast is gebleven.. :ja
Wassen met afwasmiddel (heb hier op het forum gelezen dat dat wat aggressiever is en dat het je oude waslagen aantast en dat was ook precies de bedoeling)
Hardnekkige zwarte strepen ingespoten met APC 1:5, vliegt er van af
Liggende delen gekleid met Dodo grijze milde claybar
Liggende delen (dak en disselbak) behandeld met Meguiars Step 1 Paintcleaner icm witte Eurofoam Handpad van LC. Prima combo, werkt goed.
Ik was niet van plan om de caravan te glazen, maar na al dit werk had ik toch wel spijt dat ik geen andere glaze in huis had dan alleen Black Hole. Ik heb toch een testplekje op het dak gedaan met BH, en.... dat werkt echt helemaal helder uit. Dus geen zwarte vegen e.d. Ik heb toen het dak aan de achterkant, boven het achterraam, toch met BH behandeld...

Resultaat:

^ De witte lak wordt zelfs wat voller van kleur, dus minder flets. En je ziet niets van zwarte restanten of zo. Maar goed, als handmatige detailert sta je je wel suf te poetsen om de BH egaal te krijgen, dus ik ben daar mee gstopt. Maar het
kan, dat is bewezen. Volgend jaar toch maar een flesje witte glaze aanschaffen.
Alle delen in de Collinite #476. Werkt makkelijk, heel dun aan te brengen, en geen residu in de hamerslag beplating. Voor het uitwrijven, vouw ik mijn MF doek om een zachte borstel heen. Dat geeft wat meer druk en grip en mijn idee is dat je dan de hamerslag beter kunt uitwrijven.
Plastic delen met PB Trim Restorer: super uiteraard. Wat heb ik dan al die jaren toch lopen tobben met de Valma Plastishine...
Polyesther disselbak ook in de 476 gezet.
Kunststoframen. Behandeld met Step 1, en daarna gewoon in de Collinite. Zal 's kijken wat het effect op de lange duur is. Ramen trekken wel stof aan, bij het uitwrijven, knetteren de haren op mijn arm tegen het electrisch geladen raam! Knetterdeknetter.
Tentgeleiderail ingespoten met teflon. Dat doe ik elk jaar. Dan kun je met een ' twee vinger stysteem' je tent er aan schuiven. Is toch een stuk handiger dan op de camping met de hele familie aan de pees van de luifel staan sjorren...
Samenvattend: Het kost een paar uur zo'n wit huisje, maar het resultaat is om te smullen.