• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste opzet naar zelf wassen.

Helemaal eens met @Jansen , nu 14 maanden en 48.000 kilometer Cancoat op mijn auto en nog steeds goede waterafstotende werking, sheeting en beading; je kunt de Turtle Wax niet vergelijken met een echte coating. Ik zou het eerder met Sonax Brilliant Shine Detailer vergelijken, makkelijk opbrengen na een wasbeurt en een paar weken resultaat maar niet vergelijkbaar met een coating of een wax als Fuso die ook duurzamer is.

• Leuk
Reacties: Jansen
Beetje in dubio wat nu te doen.
Of collinite 845, nog een keer even goed smeren om de winter door te komen of toch kijken of ik ergens een plek binnen kan vinden en dan Cancoat te doen.
Ben het liefst niet te veel bezig maar begint toch al erg veel te worden dat ik er mee bezig ben waar ik juist makkelijk wilde.

Bij mij zit de Pure er nu iets meer als een jaar op. Auto is vorige week zaterdag gewassen met gewone Bathe shampoo en gedroogd met Spray & Wipe als hulpmiddel.

Nu komt de autowas-noob in mij naar boven. Ik zie geregeld dat mensen producten gebruiken als hulpmiddel bij het drogen. Ik heb zelf ook spray&wipe en heb dit ondertussen voor het nodige ingezet en wilde het ook wel eens testen in deze setting, maar toen ik de auto droog had na de laatste wasbeurt dacht ik aan de "drooghulp", en was dus te laat ...

...maar concreet: Wat is het voordeel hiervan (als drooghulp leek, denk ik dan, de droogdoek raakt eerder verzadigd)? Doe ik dit pas als de auto zo goed als droog is en dan de laatste ronde nog even met de S&W? Breng ik het aan op de auto of op de doek?

Zoveel vragen :) Maar bij de volgende wasbeurt denk ik er wellicht wel aan om het een keer te testen ...

Ik zou het voor nu zo simpel mogelijk houden @Wasstraat_FTW. Allermakkelijkste is na het wassen de auto foamen met Bathe+ (je hebt een foamcannon dacht ik?), maar er zijn ook al andere makkelijke producten genoemd.

Cancoat is echt top, maar de voorbereiding moet dat ook zijn. Aangezien je geen ervaring hebt met polijsten zou ik minimaal 10 uur uittrekken voor het hele proces van wassen tot en met coaten, en dan nog heb je kans dat het niet goed afloopt omdat je simpelweg wat ervaring mist. Wil je cancoat aanbrengen dan heb je een machine nodig, de coating, een hele zwik doeken, een beetje knappe lamp.

...maar concreet: Wat is het voordeel hiervan (als drooghulp leek, denk ik dan, de droogdoek raakt eerder verzadigd)?

Ik spoel na het wassen met shampoo de auto met een open slang zo goed als droog.
Daarna nevel ik een paneel lichtjes in met Spray&Wipe voordat ik met de droogdoek de lak droog.

De Spray&Wipe (of een andere detailer spray) werkt daarbij als glij middel waardoor de doek makkelijker over je lak glijdt en waardoor je swirls voorkomt.

• Leuk
Reacties: Buurman en Jansen
Nu komt de autowas-noob in mij naar boven. Ik zie geregeld dat mensen producten gebruiken als hulpmiddel bij het drogen. Ik heb zelf ook spray&wipe en heb dit ondertussen voor het nodige ingezet en wilde het ook wel eens testen in deze setting, maar toen ik de auto droog had na de laatste wasbeurt dacht ik aan de "drooghulp", en was dus te laat ...

...maar concreet: Wat is het voordeel hiervan (als drooghulp leek, denk ik dan, de droogdoek raakt eerder verzadigd)? Doe ik dit pas als de auto zo goed als droog is en dan de laatste ronde nog even met de S&W? Breng ik het aan op de auto of op de doek?

Zoveel vragen :) Maar bij de volgende wasbeurt denk ik er wellicht wel aan om het een keer te testen ...

Ik spray de Gyeon Ceramic Detailer op een net gewassen en afgespoelde auto. Daarna droog ik met twee droogdoeken, dus 2 rondes. Zo krijg je direct glans en bescherming in één. Op mijn zwarte auto werkt dit nu perfect, zonder strepen of “haze” in de lak.

Ik denk nu: waarom gebruik ik nooit een drooghulp? Ik merk dat ik dit niet vanaf het begin in mijn routine heb ingebouwd en het nu dus gewoon structureel vergeet.
Nu ik dit gelezen heb, komt er mogelijk een moment dat ik dit ook eens ga doen.

• Leuk
Reacties: Buurman en VB88
Ik doe het ook sinds kort. Vroeger gebruikte ik gewone shampoo, of soms die shampoo met wax van Meguiar’s. Tegenwoordig is er zoveel meer keuze en zijn de producten technisch veel beter. Zelf gebruik ik nu de Ceramic Effect Shampoo van Koch Chemie, daardoor is een drooghulp eigenlijk overbodig.