• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste was beurt.

Ray

Detailing trainee
11 jan 2020
20
25
Hey,

Vandaag eindelijk de nieuwe wagen eens kunnen wassen. Helaas door omstandigheden thuis en onze vriendelijke stormen niet eerder aan de gang geweest. Vandaag dan eindelijk aan de gang gegaan onder toezicht van ons zoontje (2jr), een goede hulp .

De stappen van vandaag;
1. Velgen en wielkasten afgespoten, vervolgens velg voor velg ingespoten met autofinesse Imperial, gewassen met de Wheelwoolie en kwast.
2. Foamen met Autofinesse Avalanche, 30ml op 0,6lt water in een karcher foamer, ik ben niet helemaal tevreden over de foamlaag.
3. Afgespoten.
4. Handwash dmv 2 bucket icm gritguard en Dodo Juice born to be mild.
5. Afgespoten.
6. Gefoamt met Gyeon Q2M Bathe+, 30ml op 0,6lt.
7. Afgespoten.
8. Drogen met de Gyeon Q2m Silk Dryer, wow wat een droog truckje.
9. Nagelopen met de Autofinesse Finale.
10. Interieur afgenomen met Nanolex Interior Cleaner.

Op dit moment blij met het resultaat.
FE9FDE83-E58C-4F06-80C8-1792DBE0535B.jpeg


1B1BC03D-91B7-4608-B029-6306C5A53A65.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hey Ray,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik snap dat je niet tevreden bent over de foam laag van de Avalanche. Deze is veel te hard aangelengd. Ik deed altijd min 100ml tot 200ml in 1 liter water.
Dan krijg je wel een mooi wit dekentje.
 
Waren de mengverhouding op advies van je assistent? :p

Foamen met Autofinesse Avalanche, 30ml op 3lt water in een karcher foamer, ik ben niet helemaal tevreden over de foamlaag.
Ik meen te herinneren dat er op de fles al 1-2'' product per literfoamfles staat voorgeschreven, maar begreep van anderen goede bronnen dat je 1:10 ook wel aan zou kunnen houden. (Lancia-fles zou bij 1-2'' dan waarschijnlijk 1:8 - 1:3 gevuld zijn, gok ik zo)

Handwash dmv 2 bucket icm gritguard en Dodo Juice born to be slippy.
Hihihi.. Born to be Slippy. :p (Born Slippy = glijmiddel)

Gefoamt met Gyeon Q2M Bathe+, 30ml op 3lt.
Dit is ook erg weinig. Ik gebruik meestal 1:10'ish.

Drogen... Nagelopen met de Autofinesse Finale.
Ik ken de Finale niet persoonlijk, maar kan je dit niet beter als drooghulp gebruiken? Dus tijdens het drogen en niet erna.
 
Hey Ray,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik snap dat je niet tevreden bent over de foam laag van de Avalanche. Deze is veel te hard aangelengd. Ik deed altijd min 100ml tot 200ml in 1 liter water.
Dan krijg je wel een mooi wit dekentje.
Bedankt.
Ja zo gaat de fles natuurlijk wel heel snel leeg:p, ik ga de hoeveelheid eens opbouwen.


Waren de mengverhouding op advies van je assistent? :p
Ja ik luister te veel naar mijn assistent ,:yum die zal wel teveel appelsap hebben gehad

Ik meen te herinneren dat er op de fles al 1-2'' product per literfoamfles staat voorgeschreven, maar begreep van anderen goede bronnen dat je 1:10 ook wel aan zou kunnen houden. (Lancia-fles zou bij 1-2'' dan waarschijnlijk 1:8 - 1:3 gevuld zijn, gok ik zo)
Ik ga de hoeveelheid eens langzaam opbouwen, ik vraag me af of het soort foamer nog veel uitmaakt

Hihihi.. Born to be Slippy. :p (Born Slippy = glijmiddel)
Geen idee waar je dat ziet staan :yum ik heb het aangepast

Dit is ook erg weinig. Ik gebruik meestal 1:10'ish.
Ook deze ga ik idd omhoog schroeven. Ik had mn rekendag niet helemaal, ergens in de middag dacht ik hmmm volgens mij gaat er 1000ml in 1liter geen 100ml oeps.:joy:

Ik ken de Finale niet persoonlijk, maar kan je dit niet beter als drooghulp gebruiken? Dus tijdens het drogen en niet erna.
In hun eigen stappenplan gebruiken ze hem puur om de auto nog eens na te gaan en eventuele vlekken nog weg te pakken.
 
Tja.. Appelsap. Daar heb je 't al. ;)

Heb je een 3L foamfles trouwens? (Foamlans)

Tja, ''Wij van WC-eend''. Als je goed wast, dan heb je sowieso geen vlekken. Als je een drooghulp zoals bijv. Spray&Wipe gebruikt, dan droogt dan 100x beter en streeploos én je hoeft niet nog meer stappen te doen.

'' Auto Finesse Finale is a quick detailer that quickly and easily removes fingerprints, light dust and blemishes from paintwork. In the process Finale adds gloss, boosts existing wax layers and adds protection. Finale can also be used on a wet car to aid drying, helping to eliminate unsightly water spot marks. ''

Als ik dit mag geloven, dan zou ik het zelfs zonde vinden om te gebruiken nadat je Bathe+ hebt gebruikt. ;)
 
Tja.. Appelsap. Daar heb je 't al. ;)
Appelsap maakt meer kapot dan je lief is.

Heb je een 3L foamfles trouwens? (Foamlans)
Jaja zeker wel :rolleyes:, ik dacht net voor het openen van het forum hmmm 3liter? Dat is best groot, dat kan niet kloppen, laat ik eens kijken op de site van karcher, nou is dus 0,6lt, kleinverschil:joy:. (Ga ik ven aanpassen). Geen idee wat ik gisteren allemaal gedaan heb, maar ik was er duidelijk niet bij met mijn hoofd.
Echter was mijn mengverhouding dus 1:20 voor beide, dus die mag nog steeds omhoog.

Tja, ''Wij van WC-eend''. Als je goed wast, dan heb je sowieso geen vlekken. Als je een drooghulp zoals bijv. Spray&Wipe gebruikt, dan droogt dan 100x beter en streeploos én je hoeft niet nog meer stappen te doen.
De spray & wipe die ga ik de volgende keer meebestellen, langzaam uitbreiden.
Tja wat je zegt over het wassen, niks op in te brengen.

'' Auto Finesse Finale is a quick detailer that quickly and easily removes fingerprints, light dust and blemishes from paintwork. In the process Finale adds gloss, boosts existing wax layers and adds protection. Finale can also be used on a wet car to aid drying, helping to eliminate unsightly water spot marks. ''

Als ik dit mag geloven, dan zou ik het zelfs zonde vinden om te gebruiken nadat je Bathe+ hebt gebruikt. ;)
Dat snap ik wel ja.
 
Ik dacht even dat ik in de eerste post eroverheen had gelezen, naar zie nu dat je het pas later verteld...

Tja, die bijgeleverde foamers doen vrij weinig. Ik raad je aan om de Monello - Lancia aan te schaffen.

Welke HD heb je precies?
 
Hieronder de foamlans die bij mijn Nilfisk E145 zat. Over het algemeen is dit een HD met meer druk dan gemiddeld en volgens mij zat er flink veel Dreft in de foamfles. Ondanks dit was het ''foam'' rampzalig. :p



Dreft in de Lancia:



Nu is Dreft uiteraard geen spul wat je in je foamlans wilt gebruiken, maar dit was voor de beeldvorming.
 
  • Leuk
Reactions: Ray en Rippie
Ik dacht even dat ik in de eerste post eroverheen had gelezen, naar zie nu dat je het pas later verteld...

Tja, die bijgeleverde foamers doen vrij weinig. Ik raad je aan om de Monello - Lancia aan te schaffen.

Welke HD heb je precies?
Ik denk dat je er toch overheen leest, het staat in de eerste post onder punt 2 :D
ik heb de Kaercher k4

de monello lancia zie ik idd veel tevreden mensen mee.
 
Naja, er stond bijv. ook dat je 30ml op 3L mengde. Na de bewerking staan er wel meer dingen anders. ;) "Karcher" is alleen het merk, dus vandaar miin vraag.

Ah, een K4 lijkt mij meer dan genoeg om i.c.m. een Lancia goed te kunnen foamen. Als je graag goed wilt foamen, zou ik zeker een Lancia overwegen.
 
Naja, er stond bijv. ook dat je 30ml op 3L mengde. Na de bewerking staan er wel meer dingen anders. ;) "Karcher" is alleen het merk, dus vandaar miin vraag.

Ah, een K4 lijkt mij meer dan genoeg om i.c.m. een Lancia goed te kunnen foamen. Als je graag goed wilt foamen, zou ik zeker een Lancia overwegen.
haha ja ik heb wat dingen moeten aanpassen, maar niet de foamer (check je eerste citaat maar eens) daar staat de originele tekst nog;).

dat de k4 voldoende was had ik toch wel gehoopt ja. Ik ben er in ieder geval tevreden over. De monello lancia neem ik bij mijn volgende bestelling mee.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Zo scheel als ik kan zijn, inderdaad. :p
3L Karcherfoamer leek mij ook weer zo vreemd.

Mooi man, ga je geen spijt van krijgen. Vermeld bij je bestelling wel je merk/type/bar zodat je de juiste sproeier hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Ray