• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eindelijk alfa 156

lmazereeuw

Detailing rookie
27 aug 2009
83
0
hehe na een maand lid te zijn van dit forum (en ruim 500,- lichter) en na lange tijd en veel problemen heb ik het toch voor elkaar.
mijn alfa was zwaar toegetakeld :sob: veel krassen en lak die los laat op het dak en veel swirls
06092009279.jpg

06092009285.jpg

maar goed eerst de auto van binnen maar eens goed aanpakken de vorige eigenaar had er in gerookt dus.. :-& shoonmaken de handel maar wel goed

schoonhe.jpg

was wel nodig8-())
29082009256.jpg

een beetje verschil maar
Viestoch.jpg

goed veel krassen hoe gaan we dat doen??wetsanden tja... gewoon doen! moet wel goed gebeuren heel veel kleine krassen d'r is denk ik langs een bramen struik gereden
dus vullen met rosso verf een heel potje maar liefs!dan weet je genoeg!
maar goed wetsanden was veel heel veel, maar tijd zat paar dagen vrij en m'n vrouwtje ook ff meehelpen schat8o

P9190098.jpg

P9210121-2.jpg

P9190099.jpg

P9190101.jpg

P9220002-1.jpg

P9210123-1.jpg

de hele zijkant en de andere kant ook maar deze is er het ergst aan toe8-o
toen poetsen met ssr3 en een gele pad beginnen moet ik meer zeggen over de PB lijn??

P9190102.jpg

dit was dus de kofferbak ...komt i

P9220004.jpg

P9220009.jpg

P9220132.jpg

en weet je het dak nog

P9220002.jpg

P9220142.jpg

er zijn hier en daar nog wel wat krasjes maar alle swirls zijn weg :party:

P9220137.jpg

heb hem al in de PB black hole en de PB sealent gezet morgen in de MG nx2 en dan is hij klaar... rofl is hij ooit klaar nee de bumper moet nog een beetje opgeknapt worden door de aanrijding beschadigt dus nog wat extra liefde nodig

maar goed dit was het ongeveer, bedankt zonder jullie en een beetje ven PB (en een liter ssr3)was het niet gelukt (denk aan de boormachiene en de turtle waxrofl)ben wel een stukje verder in een maandje en veel wijzer
bedankt voor de hulp en het lezen en tot de volgende poets beurt
ps ben er ongeveer van begin tot eind 5 dagen mee in de weer geweest maar het mag er wezen toch
 
jij durft!!!

moet eerlijk zeggen, ben ZWAAAAR onder de indruk.. kanonnen, maar WAT een werk moet dat geweest zijn!
 
Jemig, wat een onwijze hoeveelheid schuurwerk. Ik vraag me bijna af of opnieuw spuiten niet handiger was geweest. Wordt het dak opnieuw gespoten ivm de loslatende lak?

SSR3 op een gele pad op zachte rode Alfa-lak is wel een heel stevige combinatie. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik vraag me alleen af of het wel zo zinvol is om de nxt wax over de sealant heen te zetten. De nxt is ook een sealant, met bovendien nog een fijne cleaner erin. he tlijtk me dan dat je daarmee de EX-P weer gedeeltelijk teniet doet en dat zou zonde zijn.;)
 
Petje af hoor, en inderdaad, toen je jezelf een maandje geleden hier aanmeldde zat je duidelijk op een ander niveau. Wat fijn hè, zo'n forum met goede adviesen! Laat nog even wat meer NA pics zien als je morgen tevreden naar het eindresultaat hebt genoten.
 
GAAF !
Overspuiten is ook niet echt goedkoop en als je dit dan ziet dan heb je dubbel plezier:
1) in je portemonai
2) eer van je werk

Mega gedaan, ook hulde aan vrouwlief: jullie samen toch weer effies gefixt ! !
 
DKBM zei:
Jemig, wat een onwijze hoeveelheid schuurwerk. Ik vraag me bijna af of opnieuw spuiten niet handiger was geweest. Wordt het dak opnieuw gespoten ivm de loslatende lak?

SSR3 op een gele pad op zachte rode Alfa-lak is wel een heel stevige combinatie. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik vraag me alleen af of het wel zo zinvol is om de nxt wax over de sealant heen te zetten. De nxt is ook een sealant, met bovendien nog een fijne cleaner erin. he tlijtk me dan dat je daarmee de EX-P weer gedeeltelijk teniet doet en dat zou zonde zijn.;)

op ten duur wordt de lak wel opnieuw gespoten is wel bij ons 4000, euris wel bij een goed bedrijf maar dit was een goed leer project en het leuke was iedereen die langs reed keek bijna niet in het begin maar na een tijd vooral vandaag bleven ze staan en auto´s die voorheen snel langs reden gingen langzamer rijden met als comentaar `ik heb er ook nog eentje staan´:D

maar na een sealant moet je er toch een wax over doen?
 
Een sealant is een synthetische wax en kenmerkt zich door een uitzonderlijk gebruiksgemak en duurzaamheid. Een sealant beschermt tot drie keer langer dan een traditionele wax.

De sealant kan gebruikt worden als eindbescherming, maar wordt regelmatig gebruikt om 'getopt' te worden met een wax. Waxen worden beter gewaardeerd voor hun glans en zo combineer je het beste van de twee producten met elkaar.

Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 (Lees bij "wax" hier sealant)
Meguiar's ESP (Engineered Synthetic Polymers) technologie creëert een sterkere polymeerhechting aan uw lak zodat het een extreme bescherming biedt. Dit is de langdurigste waxbescherming die tot op heden is gemaakt en na behandeling ziet u de diepste wet-look glans die u ooit hebt gezien. Daarnaast zal de lak er voller en donkerder uitzien. Meguiar's heeft deze polish en wax in één zo ontwikkeld, dat fijne krasjes drastisch verminderen, wat een nog mooiere afwerking creëert.

De nieuwe 2.0 versie heeft bovendien Hydrophobic polymeren voor een extreme waterafstotendheid. Tevens is de NXT 2.0 gladder en duurzamer dan ooit! Geeft tot twee keer zo lang bescherming.

In dit geval is toppen niet echt van toepassing zoals in de tweede alinea is bedoeld. Een carnauba wax is dan de veel betere optie.
 
8-o Die is zeker weer opgeknapt :)^

Dat het dak nog goed is gekomen sta ik eerlijk gezegt echt versteld van, maar ben blij voor je dat het nog gered is :ja
 
Ik vind dit in één woord MEESTERLIJK!
Jij hebt wel ballen zeg!
Maar het resultaat is er ook wel naar.
Had je op een gegeven moment niet zoiets van....komt dit wel goed??
 
Wat een ballen om volledig voor wetsanden te gaan na één maandje =-o
Respect :)^
En wat een resultaat!! Prachtig gewoon dat dieprode kleurtje...

Hoeveel grit heb je gebruikt voor het wetsanden 2500 dan 3000?
En met de DAP gewerkt?
 
KNETTERS! wat een werk.

Ik heb ook een flinke kras op mijn auto maar durf hem niet te wetsanden, daar detail ik nog te kort voor. Respect! :)^
 
Hoeveel grit heb je gebruikt voor het wetsanden 2500 dan 3000?
En met de DAP gewerkt? [/quote]


bedankt voor de complimenten ga hier straks nog blozen:eek:)
hoeveel grid nee dat zeg ik liever niet :schaam lol
eerst met 2000 ja mooi om de verf weg te halen maar toen 1500 ging al beter om de krassen weg te halen maar met 1200 ging ik pas echt van start daar mee 2 dagen bezig geweest dan met 1500 ff nalopen en toen met 2000de gehele auto nog een keer doen gelikt maar je moest de gezichten eens zien "die is gek met schuurpapier z'n auto doen" maar was op ten duur wel ff bang adt het niet meer goed zou komen maar al met al wel dus en een paar grote ballen helpt ook welrofl
maar ook met de dap gewerkt super ding die moet je hebben tenzij je een grote borstkast wilt hebbenrofl

maar ben ik nu een detaier of nog niet??:weetniet
 
:)^ voor het tonen van lef, de hoeveelheid werken het resultaat.

Wil alleen niet weten wat er nog van je laklaag over is. Grid 1200 is nu niet echt dat je zegt een milde behandeling :weetniet
 
1200 grit 8-())
Hoelang ben je dan niet bezig geweest met de DAP...
Ik denk niet dat er nog veel blanke lak aanwezig is dan, je hebt geen lakdikte meter veronderstel ik...
Het resultaat is wel goed, maar ik zou het niet nog eens doen op dezelfde auto dan ;)
 
nee helaas geen lakdikte meter anders had ik ook wel geschrokken dus maar ja er zal wel niet veel meer op zitten maar hij zit er wel gelikt uit en doe het ook maar een keer op mijn auto nu aleen maar goed onderhouden en een goede canuba wax kopen die van dodo is wel goed denk ik heb een achterbuurman die durfde ook niet wat ik deed hij heeft ook een alfa 156,en ook de dodo wax die in dat houte potje8d wil ikke ook lol nog ff sparen nu aleen maar met een pilsje uit het raam kijken en genieten x-]
o en meteen een nieuw alarm er bijrofl o en er zit nu ook een nieuw alfa logo op8d
P9230144.jpg
 
Je hebt natuurlijk best kans dat je door de blanke laklaag heen bent. Had je op je pads nog een rode kleur tijdens het DAPPEN? Indien dit het geval is dan zou ik regelmatig je waxlaag bijhouden alvoor dat het niet meer beschermd. Dan houd je de kleurlak glansend en komt het niet in aanraking met de buitenlucht waardoor deze weer dof kan worden. Mocht je nog geen rode kleur op je pads hebben gehad dan zul je hoogst waarschijnlijk nog maar een heel dun laagje over hebben. Eigenlijk adviseer ik dan het zelfde te doen.
 
verbluffend resultaat moet ik zeggen, wel een gedurfde actie 8-())

Rij zelf ook iets meer dan twee jaar in een 156, blijven toch mooie auto's :heart_eyes:
 
Wat een verschil! Ziet er weer top uit.
Plaats a.u.b. volgende keer wel even leestekens in je post, dat leest een stuk makkelijker.