• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

En het is geworden..........

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Alles begon een beetje met dit topic :
https://forum.Carclean.com/cc_postst16518/project-of-niet----graag-jullie-mening.aspx?=
Na wat lezen en vooral ook de tips te onthouden was ik er vrij snel uit dat het 'm niet ging worden....
Na een pm'etje was ik al snel overtuigd dat de aanbieding die zich aandiende wel erg leuk ging ontvangen worden hier thuis .
Er is meteen een testrit gekomen en dat was het moment waarop ik dacht dat ik zo'n mooie aanbieding niet kon afslaan.
Jullie konden al lezen in een ander topic dat onlangs een ander forumlid van auto is "gewisseld" en iets later nu is het dus mijn beurt .
Het betreft de ex-auto van .....................corsawim ( nu Merivawim :ja )
Hier zie je alvast enkele foto's van de Corsa toen ie nog niet van eigenaar was veranderd :
https://forum.Carclean.com/cc_postst16975/corsawim-s-Corsa-wordt-vervangen-door-een-Meriva.aspx
Sinds gisteravond is de auto van mij en zal ik er minstens zo goed ( mischien wel beter |-)zzz ) voor zorgen .
Zo ziet de auto er momenteel uit :
31082013006_zpsa1347962.webp

Er zullen zeker enkele dingen af moeten , ik ben voorstander van een kale kont namelijk en ook aan de zijkant gaan er wat letters af :
31082013005_zpsd82b78c0.webp

+
31082013010_zpsafa1ff6d.webp

Iemand op m'n werk zei me dat zelfs het Opel logo er af zou kunnen ZONDER pinnetjes...
31082013016_zps04f71964.webp

Voor 12 jaar ziet de wagen er ook nog best goed uit aan de minder zichtbare kanten :
cid_9DB99F56-2BFA-4F15-AD70-2B1061BB0AEDhome_zps556296d9.webp

En dit is voorlopig de man die zal gaan rijden met deze nieuwste aanwinst : ;)
cid_79B05980-E4EE-4D93-8D6F-945B8C9E6DC0home_zps29f42e8c.webp

Mochten jullie tips hebben om bepaalde onderdelen en materialen te behandelen met iets specifiek : laat maar weten .
Mogelijk gaan we ( mijn oudste dochter en ik ) de auto voorzien van een striping oid ( of een combinatie van blokjes op het dak oid ) en ook daar zijn tips meer dan welkom voor .
Mijn nickname hoeft NIET veranderd te worden hoor , de GSIII staat nog altijd voor onze deur en zal nu iets minder gebruikt worden in het weekend .
Het is de bedoeling dat de Corsa de kleinere/kortere ritjes voor z'n rekening neemt . Later gaat mijn echtgenote ermee leren rijden .
De auto staat best wel flink in de opties en levert ook flinke prestaties voor z'n leeftijd , om er enkele op te noemen oa :
lederen (cervo) stuur , airco , airbags , rado-cd , alu-velgen ( 5 stuks ) , 1.4 benzine automaat 90 pk (170 nM ) , 5 plaatsen wat standaard is maar toch mooi meegenomen voor ons gezin , neerklapbare achterbank in 2 delen (1/3 - 2/3 ) , sieruitlaat , mistlampen , een winterstand , een sportstand ,
.........eigenlijk nog veel om op te noemen.........|-)zzz stuurbedieneing v/d radio , armsteun , leeslampjes voor en achteraan , ABS , .....kortom een hele boterham ;)
Ik ga beginnen met de letters/cijfers weg te halen en zal mijn resultaten delen in dit topic .
Bedankt voor het lezen .

Mooie aanwinst. Letters eraf maakt hem net wat strakker en er kan ook geen viezigheid meer tussen blijven zitten.
Striping zou je dat nou wel doen? Is zo jaren 80.

Veel succes ermee...je ziet duidelijk dat hij dit jaar nog niet was gedetailed...maar ik weet zeker dat jij dit direct gaat doen. Beschermd is hij nog in elk geval...je zal dit zien na de eerste wasbeurt (collinite 915) De polijstbeurt stond gepland maar is vanwege de plotse verkoop (en ziekte begin augustus) niet meer doorgegaan; sorry.

Je overdrijft wel een beetje met het koppel het is 126Nm bij 4000tr/min... 170Nm hoort eerder bij een atmosferische 2000cc :-"

Opel-logo kan eraf...het is inderdaad gelijmd. Toch vindt ik persoonlijk dan het geheel wel erg kaal.
Let wel dat al die letters er al 12 jaar opzitten...kleurverschil daarna is eventueel mogelijk.
Maar doe gerust hoor als je dat beter vindt; het is nu jou auto :ja

Een prima 2e "karretje". Lijkt me een heel wat betere keuze dan die Alto. En van een prima vorige eigenaar:-)^
Veel veilige kilometers gewenst!

Dat koppel zal idd wel verkeerd minder zijn :lol

Direct detailen ...........morgen naar de cinema..........laatste dag verlof voor de kids en wie moet er rijden denk je ?

Heb een collega die 100 % zeker is dat er GEEN pinnetjes zijn hoor , heeft een identieke auto gehad en ook daar was het eraf ( heeft foto's laten zien )

Ik denk dat het kleurverschil wel zal meevallen............anders plak ik het wel terug . ;)

Ik ben benieuwd GSM, een auto van een detailer meer laten blinken, is pas een echte uitdaging.

Proficiat gsm! Ik ben ervan overtuigd dat je geen betere occasie had kunnen vinden voor het doel waarvoor jij hem gaat gebruiken. Veel geluk ermee!

en euh, @Merivawim: het was jouW auto ;)

@Bruno V : Bedankt; inderdaad jouW...ik moet m'n taalregels herbekijken. Ik probeer zelf altijd correct te schrijven en hecht daar belang aan...maar zoals je ziet moet ik nog veel oefenen.

tweedehands is altijd iemand anders miserie over pakken, toch ? LOL, altijd leuk te weten dat je aankoop door de vorige eigenaar gekoesterd is geweest, en voor de verkoper is het ook zo prettig te weten dat je wagentje in goede handen terecht komt.
Proficiat met deze schitterende aanwinst ! Een uitdaging voor GSM: deze zilvergrijze evenveel laten glimmen als de donkere GS ;)

ex-mooseman;340377 zei:
Een uitdaging voor GSM: deze zilvergrijze evenveel laten glimmen als de donkere GS ;)

Dat zal wel meevallen , Wim is de laatste tijd wel wat ziek geweest en heeft zich uit de naad gewerkt op het Sfinks-festival , veel tijd om de Corsa te wassen had ie dus niet en hij vertelde me dat de auto dit jaar nog geen polijstbeurtje heeft gekregen .

Vandaag ons eerste uitje met z'n 5-en gedaan ( naar Kinepolis gesmurft :lol ) en alles is erg vlot verlopen .
M'n echtgenote heeft al gezegd dat ze de "sportstand" zeker niet gaat gebruiken.......ze houd niet zo van snelheid en motoren.

Morgen er nog eens mee naar het werk bollen en dan wissel ik de auto's om ( ik sta nu lekker ALTIJD voor m'n eigen deur :schaam , maar ik betaal er dan ook genoeg voor hé )

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

De letters op de zijkant maken het een iets luxer model/herkenbaar die zou ik laten zitten.
Achter zou alles eraf gaan, logo's maken alles kleiner.

Euhm.. "sportstand?" :lol gaat die dan ineens lager en schakeld die dan een DSG bak in ofzo?? haha
Ach mijn eerste wagentje was ook een Corsa 1983-Luxus, nou weinig luxe eraan verder dan de kompleet speciale groene lak/interieur haha

Een stickertje of een streepje oke maar volledige striping en blokjes op je dak is zoooo 1990 Autostyle...

Have fun!

Denders;340430 zei:
Euhm.. "sportstand?" :lol gaat die dan ineens lager en schakeld die dan een DSG bak in ofzo?? haha
Have fun!

Sportstand : sowiso rijd ie dan wat hoger in de toeren en ipv op +- 4500( ? ) , schakelt ie pas op ............6500 toeren :-"

Ook een snelle reactie heeft de automatische bak : gewoon aan het rijden en ff vol op het gas : schakelt ie meteen lekker terug ......

Dat terugschakelen hoort zo...da's de kickdown-functie. Net zoals je bij een handgeschakelde bak terugschakeld als je plots wil versnellen.
In de sportstand mag je wel rekenen op een forse verhoging van het verbruik. Ook is hij dan nerveus op de snelweg omdat de vierbak erg lang in z'n drie blijft hangen. Sportstand is eigenlijk goed om snel iemand voorbij te steken zonder het gaspedaal te moeten vloeren voor de kickdown. Ikzelf heb het eigenlijk quasi nooit gebruikt.
Ik vond het veel rustiger om 120km/h te rijden bij 3200tr/min. ipv. 4000tr/min. M'n portemonnee was akkoord met die stelling :-"

Vandaag ff bezig geweest met het 8rste van de Corsa :

Gewassen , afgespoeld , letters/cijfers afgeprutst met een flosdraad en een beetje verwarmen met de verfbrander ........van ver natuurlijk en met mijn hand op de lak om te voelen .
Dan alles gekleid en met de DAP900 en prof. polish gecleand/gepolijst . Afgewerkt met de synthetische wax van Mothers.
Na wat prutswerk en WD40 om wat week te maken :
van :
030913009_zpsf7b1a86c.webp

naar :
030913026_zps332214a8.webp

en de andere kant ziet er ook mooi uit : (foto voor staat reeds in #1 )
030913021_zps55704dac.webp

Ook nog wat proper gemaakt met prof. polish en een zachte schilderskwast :
van :
030913006_zps02a676b9.webp

naar : ( niet 100% , maar toch een verbetering hoor )
030913023_zps55352267.webp

@Merivawim : sorry voor de schokkende beelden :schaam , ik weet dat je de auto mooier wou afleveren maar door je ziekte en de snellere levering van de Meriva is het er niet meer van gekomen.........helaas ( en wat moest ik anders nog doen...........)

De volledige koffer is nu mooi proper ( onderste deel + raam + bovenstukje ) , voor de rest ziet de auto er nog net zo uit als afgelopen vrijdag .
Mocht het een troost zijn : mijn buren dachten dat heel de auto gedaan was , maw , zo vuil ziet ie er in het echt niet uit hoor , het zijn immers nogal grote detailfoto's ;)

Het Opel-logo blijft vooralsnog staan , misschien kan ik het nog wisselen met een Amerikaans of Engels logo .
Wat de pinnetjes betreft : je zal wel gelijk hebben dat ze idd vanaf 2004 pas zonder die pinnetjes werkten..........maar zeg nooit nooit .

Ziet er goed uit!

Ik zit te denken, misschien kan je vanaf de binnenkant zien of dat dit met pinnetjes zit?

Ik ga ondanks alles toch binnekort ook een poging wagen met het logo(bouwjaar 2005)

Ga zo door!

Goed gedaan:-)^ Wat het Opel-teken betreft...als het er bij zo'n detailfoto goed uitziet; dan ziet er in het echt quasi perfect uit hoor.

Ps : goed dat je na die 12 jaar nog geen kleurverschil ziet onder de letters...komt misschien door het feit dat hij heel z'n leven (ook al bij m'n vader) altijd in de wax heeft gestaan. Zou die UV-bescherming van de wax dan toch geen fabeltje zijn?

Grijs verkleurt niet zo erg als andere kleuren vermoed ik.

Vandaag nog wat horror-foto's getrokken...sorry Wim :-p
040913003_zpsd9a54948.webp

+
040913008_zps3e5ea213.webp

+
040913014_zpsada571d2.webp

Deze is niet vuil eerder "oud" .
De koplampen beginnen aan hun reis naar China........later zal ik deze wat witter proberen te maken .
040913038_zps50250420.webp