• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen en gelijk een vraag

bvanbart

Detailing rookie
19 mrt 2025
2
2
Goedemiddag Carcleaners,

Ik ben Bernard, ik woon in de Ronde Venen, Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Cupra Tavascan opgehaald, welke ik goed wil gaan vertroetelen.

Met mijn vorige auto ging ik eens in de zoveel tijd door de krasstraat en als ik met de hand waste kwam ik niet verder dan een standaard autoshampoo en turtle wax.
Met deze auto wil ik het wat serieuzer gaan aanpakken, vandaar gelijk een vraag: Ik heb een Nilfisk HD, watvoor foam-lans kan ik hier het beste voor gebruiken? Wat geeft de beste schuimlaag?

Welkom op het forum, Bernard.

Een goede foamlans is de Monello - Lancia. Deze kan je dan gebruiken i.c.m. een voorwas-product. (Foam/prewash/etc) Een vaak geziene is de Bilt-Hamber - TouchLess.

Verder zou ik even in de stof duiken; Stappenplannen doornemen waarbij er ook altijd producten en materialen worden vermeld. ;)

Welkom!

Mocht je inderdaad de Monello - Lancia overwegen, daar is ook een mooi setje voor Nilfisk inclusief de Pistola Corta en 5 liter Artico Magico Snow Foam wat ook een hele goeie foam/prewash hoort te zijn. En de Pistola Corta zorgt ervoor dat je een kort pistool hebt voor bij de HD, lekker wendbaar! Nilfisk heeft volgens mijn standaard altijd een langere lans. De Pistola Corta heeft ook direct meerdere opzetstukken wat je ook wat meer flexibiliteit geeft.

Is wel direct een flinke investering dat wel, maar hoor niets dan goede verhalen over de lancia als de pistola corta en die zijn samen ook al 125 euro.. wellicht wel handig om even te bellen met CC of de aansluiting correct is (iets met oude en nieuwe aansluitingen bij Nilfisk).

De Artico Magico is een redelijke prewash wanneer de auto in een hele goede bescherming staat, maar ik zou de losse Lancia + Corta kiezen i.p.v. de set van €150,- en dan bijv. de 5L Touch-Less erbij nemen. ;) (Touch-Less werkt simpelweg beter)

Welkom, de genoemde Lancia en Bilthamber Touchless is denk ik een gouden combi in dit geval. De pistola corta is een leuk hebbeding maar niet noodzakelijk. Lees de stappenplannen eens door en dan gaat het helemaal goedkomen! Veel leesplezier

Top, bedankt voor de snelle reacties!
Ik ga alle stappenplannen even doornemen en in ieder geval vanavond vast de Monello-Lancia en de Bilt Hamber touchless bestellen.

De Artico Magico is een redelijke prewash wanneer de auto in een hele goede bescherming staat, maar ik zou de losse Lancia + Corta kiezen i.p.v. de set van €150,- en dan bijv. de 5L Touch-Less erbij nemen. ;) (Touch-Less werkt simpelweg beter)
Goed om te weten, heb zelf ook en Touch-less fles gehaald om op straat te kunnen foamen (handfoamer) en deze 'eko-vriendelijk' was. Hoe is de invloed op bescherming zoals wax en coatings? Bij Artico Magico staat het er specifiek bij namelijk dat het veilig is.