• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

extra stap nodig of nihil resultaat?

Denders

Detailing trainee
9 jun 2012
1.416
40
51
Ik begrijp nu alle stappen en heb zelf kunnen oefenen wat prima ging maar nu wilde ik toch de twijfel wegnemen:

Na de Monello stappen gaat er PB BLackHole over (in geval van mijn zwarte auto) en de laatste stap bij mij is PB EX-P sealant met concourspad.
Zou het veel uitmaken om er nog een stap overheen te doen of is dit overkill?

Standtijd vind ik niet zo'n hot item of erg belangrijk, ik sta altijd binnen zowieso en heel veel rij ik niet.
Tegen die tijd dat mijn standtijd van produkt minder wordt is niet erg om het opnieuw aan te brengen ;-)

Ik denk dus zelf dat het voldoende is maar is er een vloeibaar produkt wat EX-P echt aanvult?

Grt, Dennis

Denk dat het al voldoende is zoals je he zelf hebt omschreven. EX-P is al een sealant, als je het leuk vind zou je een laag carnaubawax kunnen aanbrengen zoals Natty's (liquid), Polish with 100% carauba wax of toch een vaste Dodo Juice wax. Als je het voor de standtijd niet doet. Zou ik het lekker zo laten. Je hebt al een mooie glaze eronder afgetopt met een sealant, lijkt mij voldoende. :ja

Oke, dankje.

Ik dacht al wel zoiets opgevangen te hebben van Dibbuz. (was zo'n druk dagje en je moet overal aan denken haha)
Dan ging er natuurlijk ook wel alles overheen, de motorkap dan: Wol 4x, oranje2x, zwart en concourspad :glaasje

De vaste wax trekt mij zowieso niet zo erg en ik check toch wel even de Natty's liquid even, kijken kan nooit kwwad :-)^

Oeh....dan ruik maar eens aan een potty Natty's paste... Persoonlijk vind ik de vaste wax juist lekkerder werken dan de liquid versie. Maar nogmaals, inderdaad persoonlijk.

Misschien als ik het gebruik denk ik er anders over hoor en ja zal wel lekker ruiken met al die fruitige en tropishe luchtjes door elkaar steeds :lol
Heb het even zo gelaten de nieuwe bestelling, heb weer wat ik hebben moet nu en dan aan de gang eens! :-b

Gebruik zelf vaak nog de vloeibare Natty`s.Vaak alleen maar omdat deze makkelijk machinaal te doen is.En ik vaak auto`s voor andere doe.En dit dus wat sneller werkt.Maar ook omdat je vaak al uren bezig bent geweest met polijsten vindt ik dit een fijne stap.

Je kan byv een 2de laag EX-P aanbrengen om zo zeker te zijn dat je alles hebt gehad.Het zal je geen langere standtijd geven.

Misschien is mijn inbreng al een beetje achterhaald.. Maar enige tijd geleden werd er beweerd dat wax een mooiere glans geeft dan een sealant. Dus daarvoor zou je het ook kunnen doen. Ik vind de wetlook van Natty`s prima!

Probeer eens een stuk!?

Algemeen: sealant=harder / wax=dieper .... in theorie zou je dus bij een witte auto eerder een sealant pakken omdat je daar de diepte niet echt te pakken kan krijgen

Ik ben ook helemaal pro-machinaal, wat gaat dat makkelijk zeg!

Maar Natty's als laatste stap over een laag EX-P is een stap te doen en bij een witte auto gaan tot de EX-P laag zeg maar?
.. of eigenlijk verspilling van de Natty's liquid (-wat ik zelf eigenlijk niet denk)

Misschien heb je wat aan mijn ervaring...
Bij mijn witte auto heb ik een sealant aangebracht, weliswaar Chemical Guys Jetseal, maar die is wat dat betreft best wel te vergelijken met EX-P van Poorboy's. Door nog een wax aan te brengen als Natty's of DJ Hard Candy is het wel gelukt om meer glans en diepte in de lak te krijgen.
Wanneer het gaat om standtijd ben ik niet zo'n van glaze >>> sealant.
In theorie zou de sealant beter hechten aan de 'kale' lak. Wat voor mij persoonlijk sowieso een discussiepuntje is, is dat ik het vermoeden heb dat een wax op een sealant ook minder lang hecht. Beading is na 4/ 5 weken dan toch wel verdwenen, de druppels worden dan grilliger van vorm.

Terug naar de vraag of er een vloeibaar product is dat de EX-P aanvult...ook mijn advies zou hierin dan de Natty's liquid zijn. Heb zelf de pastewax gewoon omdat ik het leuk vind wax handmatig op te brengen op het gemakje.

Dank allen!

@Maaike: ervaring is alles he :ja
Ik denk dat het handig is om gewoon de Natty's erbij te hebben en te kijken wel/niet doen per geval na de black hole of white diamond en EX-P laag. Hetzij je wel eventjes de EX-P iets tijd geeft voordat een Natty's Liquid eroverheen gaat?

Op de fles EX-P staat volgens mij hoe lang je hem moet laten hazen/ curen of hoe je dat ook precies noemt bij een sealant.
Volgens mij tussen de 30 - 60 minuten ongeveer.

Na het opbrengen van EX-P kun je 30-60 minuten wachten voordat je het afneemt. Hierna is het gebruikelijk om dit soort sealants 12 - 24 uur met rust te laten, zodat de polymeren het beste met elkaar kunnen hechten. (Zie ook Wolfgang's DGPS). Ik denk dat dit ook van toepassing is op EX-P. Na deze tijd kun je een wax laag op brengen.

Ja klopt ik had het nog gelezen even op de fles.
Ik had zelf ook 12 uur in mijn hoofd om het met rust te laten.

Neem hem er wel bij denk ik die "Natty's blauwe vloeistof" ;-)

Maaike zei:
Wat voor mij persoonlijk sowieso een discussiepuntje is, is dat ik het vermoeden heb dat een wax op een sealant ook minder lang hecht.

Dit blijft volgens mij een discussiepunt. Ik wilde op basis hiervan ook geen glaze (bijvoorbeeld Black Hole) meer aanbrengen alvorens een wax erover te zetten. Dit omdat ik gelezen had dat de standtijd van de wax dan minder was. Maar na advies op de clinic bij CC een tijdje geleden werd dit niet bevestigd en ga ik het toch maar gewoon proberen.

Ik zet zelf altijd nog een laagje Collinite 915 over de EX-P. Mijn ervaring is dat je dan nèt even iets meer glans en diepte krijgt in de kleur.

Voor wat betreft die glans en diepte ben ik dat helemaal met je eens.
Kers op de taart principe... ;)

Heb hem vanmiddag maar erbij gevraagd toen ik de nieuwe set spullen ophaalde, dus ben voorzien ook van de Liquid Blue naar keus :-)^
Een nagerecht is toch altijd een gaatje voor te vinden :-b