• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extractor welke

Topic upje.
Ik mis toch wel m'n extractor die echt kaputt was. Bissel Pro. Ooit al eens gebruikt gekocht, maar er zat geen eeuwig leven meer in.
Al een tijdje aan het rond neuzen. Vonroc, Bissel, Karcher, George uiteraard bekeken. Maar ook de Lidl Parkside unit. [mod]a.u.b. geen commerciele links[/mod]
Reservoir grootte, vermogen, snoerlengte, accessoires, ziet er allemaal goed uit. Of mis ik iets?

Ik heb die Parkside En kan je één ding ding verklappen. Tyfusherrie. Het ding klinkt als een 747 die van de polderbaan los probeert te komen. Gekocht ivm een ondergelopen kelder (300m2) die zoveel mogelijk droog gezogen moest worden nadat de dompelpomp niet verder kwam. Verder is hij zijn geld meer dan waard, maar verwacht ik een vij beperkte levensduur als ik naar het type geluid luister.

Ik heb zelf alleen met de Karcher - 6.100 en Bissel - SpotClean ervaring. Toevallig eergisteren nogmaals de Bissel gebruikt om een vloerkleed van 2x4m schoon te maken en werd weer herinnerd waarom ik 'm niet zo fijn vind; Enorme bak herrie en onvoldoende zuigkracht. De vergelijking maak ik dan ook met de Karcher die op die fronten stukken beter is.

Op papier lijkt de genoemde machine prima, @Smotske. Maja, hoe dat in de praktijk uitpakt... Proberen en reviewen. :p
Gewone spotclean of de pro. Zit namelijk 2x zoveel vermogen in de pro.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Heb het idee dat alle extractors een herre maken. Maar de Parkside powertools zijn ook wel lawaaierig. Wachten op black friday.
 
@Smotske - Zoals ik al eerder zei, heb ik maar (goede) ervaring opgedaan met de Spotclean Pro en de 6.100. Bij de 6.100 merkte ik duidelijk dat herrie meer binnen de machine blijft, waar de Spotclean Pro alle herrie van zich af gooide. :p

Ik ben (stom genoeg) nooit het type dat oorkleppen opdoet bij machines, maar bij de Bissel was dit zelfs nodig in een grote woonkamer. Binnen in een auto komt de herrie je helemaal tegemoet.
 
Ik heb ooit met een groupbuy van Carclean een Aqua2000 gekocht. Prima machine voor die 140euro destijds.
Vorig jaar nog eentje bij forumlid opgehaald, die beetje opgeknapt en die dient als uitleen momenteel.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
De Aqua2000 zoog mij wat te gemakkelijk schuim naar de motor (ook met de schuim hoes)
Gevolg roest en een verhoogd lawaainiveau en dus een uithuisplaatsing voor de Aqua2000
 
Laatst bewerkt:
Met de filterkous heb ik daar niet veel last van. Beetje water of sop kan de ventilator van de motor wel tegen.
Erger is rotzooi, haren en andere troep.. dat blijft zitten in de ventilatorschoepen en dan wordt elke stofzuiger een opstijgend vliegtuig.. en sloopt de motor door de onbalans.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Eerste BF aanbieding is er al. Kärcher 6.100 bij Bol.com. Adviesprijs €448, nu €295. Nog steeds een flink verschil met een Parkside. We blijven wachten.
 
Zoals vele BF “aanbiedingen” staan er vaak van/voor prijzen bij die niet helemaal juist zijn.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
€289 komt vaker voorbij ja. Volgens Tweakers wel vaak richting die adviesprijs.
IMG_0024.jpeg
 
Ik gebruik een Karcher nat/droog stofzuiger met zuigmond van een extractor...
zit er nog veel verschil in zuigkracht?
Wilde zelf ook een karcher SE 4001 plus kopen, momenteel actie bij karcher zelf, maar twijfel omdat ik al een stof/waterzuiger heb (parkside, goed apparaat). Wat is nu feitelijk de meerwaarde van een extractor? Alleen dat je de spoel/sproeifunctie erbij heb? Dat kan je toch oplossen door met de hand of een druksproeier te gebruiken?
Of mis ik iets?
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Wilde zelf ook een karcher SE 4001 plus kopen, momenteel actie bij karcher zelf, maar twijfel omdat ik al een stof/waterzuiger heb (parkside, goed apparaat). Wat is nu feitelijk de meerwaarde van een extractor? Alleen dat je de spoel/sproeifunctie erbij heb? Dat kan je toch oplossen door met de hand of een druksproeier te gebruiken?
Of mis ik iets?
Meerwaarde is er niet, behalve dat de meeste extractors wat meer gericht zijn op textiel ipv algemeen gebruik. De opzetstukken op mijn parkside werken minder prettig dan op mijn Bissel. En de spray in hetzelfde apparaat werkt wel makkelijk in de handelingen. Ik merk dat ik gewoon vlotter werk met de extractor dan met een losse sprayer en waterzuiger. Maar wanneer jij lekker werkt met je natzuiger en losse sprayer, dan is dat gewoon prima en haal je uiteindelijk hetzelfde resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik heb als tussenoplossing (kapotte Bissel, en nu net nieuwe Parkside) een opzetstukje van ome Ali gehad. Dan heb je geen sproeifunctie, maar wel die brede nauwe opening van een echte extractor. Als je stofzuiger het natte aankan, en krachtig genoeg is werkt niet denderend, maar ok.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter en AndyVR
Ik heb op mijn YouTube kanaal 2 reviews gemaakt met twee verschillende spotcleaners. De 1e is de Bissel spotclean en de 2e de Achaté stain remover. Deze laatste komt veel op sociaal media voorbij, dus dacht ik, ik koop hem en maak er een review van.


 
Mooie review! Was weer leuk om te kijken!

Een paar kleine tips, je geluid neemt op in stereo. Het stukje bij de achaté review in de auto, hoor ik je stem over mijn rechter oortje. Dit klinkt best vervelend voor koptelefoon en oordopge gebruikers. Je kunt er een mixed kanaal van maken zodat je op beide oortjes hetzelfde geluid en volume hoort. Dit luistert prettiger met oordopjes.

Voor de shots binnenin is een gopro oid met groothoekcamera wel aan te raden. Zuignap erbij en je hangt hem aan de bestuurdersraam of vooruit. Dan heb je een mooi overzicht. Je kunt dan meerdere camerashots tegelijk gebruiken en editen als je zou willen. Vereist wel een klein beetje oefenen. Gebruik dan wel het geluid van 1 camera ivm volume en klank.

Verder is het jammer dat je wat verder weg woont. Anders had ik de spotclean pro even bij je afgedropt voor een testje en review. Die verwarmt het water niet, daar giet ik zelf heet water in en dat gaat prima. Maar heeft wel het dubbele vermogen van je gewone spotclean. Bekleding wordt net even wat droger dan bij de gewone en ook dan bij de Achaté. Ik heb ze alledrie een aantal malen kunnen gebruiken.

Verder zijn jouw bevindingen van de Achaté exact dezelfde die wij ook hadden. Het is het net niet vergeleken bij de Bissels, maar de prijs maakt het alsnog een best aantrekkelijke keuze wanneer je hem niet vaak gaat gebruiken. Ik heb geen spijt van de Bissel in ieder geval.
 
Laatst bewerkt: