• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ferrari 360 Spider F1 (veel foto's)

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Een tijdje geleden werd ik benaderd iemand, of ik niet eens iets niet alledaags wilde detailen.

Deze man had een Ferrari 360 Spider.
Hij had hem al een tijdje in zijn bezit, en deze mocht wel eens opgefrist worden.
In de winterperiode werd deze toch niet gebruikt, dus ik mocht de tijd er wel voor nemen.

Nou, dat leek me wel wat. Dus zo gezegd zo gedaan.

Samen de auto eens goed nagelopen, om de staat vooraf eens te beoordelen en in te schatten wat er eventueel voor defecten aanwezig waren welke misschien wat meer aandacht verdienden.

De auto bij aanvang. Niet extreem vuil, maar genoeg werk.

IMG_3409.jpg


Vliegen gevangen:

IMG_3413.jpg


IMG_3415.jpg


Aangekoekte uitlaten:

IMG_3416.jpg


Lekker stoffig ook:

IMG_3418.jpg


Schoon is anders..

IMG_3421.jpg


IMG_3424.jpg


Eerst de auto maar eens lekker dik in de Bilthamber Foam gespoten:

IMG_3425.jpg


Daarna gewassen met Meg's NXT shampoo, afgespoeld en eens aan een flinke kleibeurt onderworpen.
De vlakke delen, en de delen die niet al te dicht bij de wielen zaten bevatten relatief weinig vervuiling, echter de dorpels en de achterkant van de wagen zaten echt onder de teer, welke ontzettend moeilijk te verwijderen was.

Enkele foto's van de lak na de kleibeurt:

IMG_3434.jpg


IMG_3435.jpg


Hieronder nog wat 50-50 foto's van enkele delen die met de Dap en Monello Mezzo op de oranje en de witte pad behandeld werden.
Later de wagen nog gefinished op de zwarte pad met Monello Finale.

IMG_3446.jpg


IMG_3447.jpg


IMG_3449.jpg


IMG_3450.jpg


IMG_3451.jpg


Tijdens de werkzaamheden nog wat losse foto's geschoten zonder 50-50 shots (nog geen Finish gedaan):

IMG_3462.jpg


IMG_3474.jpg


IMG_3476.jpg


Tussen de letters van het logo wat zich achter op het motorcompartiment bevind zat ook behoorlijk wat vuil en wat kleine krasjes, en dat moest ook netjes worden gemaakt.
Dus na een kwartiertje voorzichtig pielen het logo kunnen verwijderen, en aldaar de schade eens opgenomen:

IMG_3479.jpg


Nogmaals goed gereinigd met APC 1:4 (goed in laten weken)

IMG_3482.jpg


Uiteraard dat deel nog een keer goed gekleid met Last Touch en de Meg's consumentenklei.

IMG_3483.jpg


Na 1 hit Mezzo op de oranje pad:

IMG_3503.jpg


Enkele voor-na defect foto's.
Bij deze foto's had ik nog niet gefinished, die doe ik meestal als laatst in 1 keer heel de wagen rond.

De achterklep:

IMG_3513.jpg


IMG_3517.jpg


Caddy in de reflectie:

IMG_3518.jpg


Achterlichten:

IMG_3515.jpg


IMG_3522.jpg


Achterbumper:

IMG_3524.jpg


IMG_3525.jpg



Na bovenstaande werkzaamheden is de hele wagen gefinished met Monello Finale op een zwarte pad.
Auto nogmaals gewassen en gedroogd, in de in Poorboys EX-P gezet, een dag later gevolgd door een laagje Fuzion.

Daarna moest de wagen "even naar de garage" voor een paar dagen, daarna zou ik verder gaan met het interieur en de wielen nog doen.

Enkele dagen later werd de wagen terug gebracht en kon ik weer verder.
Toen ik de auto in ontvangst nam scheen de zon helaas niet, maar toen ik hem binnen wilde zetten kregen ik en de eigenaar een bijzonder onaangename verassing.

Blijkbaar had de betreffende garagist de wagen als service even "afgestoft", met onderstaand als resultaat:

IMG_3726.jpg


IMG_3727.jpg


IMG_3728.jpg


Ik compleet over de zeik, want ik was 100% zeker dat hij superstrak was toen hij ons pand verliet.
Eigenaar ook "not amused" na bovenstaand gezien te hebben, uiteraard nog in contact geweest met de betreffende partij, maar daar ga ik verder niet over uitwijden.

Dezelfde dag ben ik in de telefoon geklommen en Snitser (Marc) maar even gebeld of hij trek had in een klusje.
Dat bleek geen probleem, en dezelfde avond stonden we weer te Dappen. (Tha Marc!:)^ )
Bovenstaande schade liet zich relatief makkelijk corrigeren gelukkig, maar al met al best wel vervelend.

Toen de buitenkant weer in nette staat was ben ik de dagen daarna verder gegaan met het interieur.
Dit heb ik compleet gestofzogen, en alle lederen delen afgenomen met APC 1:10 wat zich zeker loonde.
Dit opgevolgd door het leer te reinigen en te conditioneren met Gliptone Cleaner en Conditioner.

IMG_3762.jpg


IMG_3769.jpg


IMG_3770.jpg


IMG_3772.jpg


IMG_3773.jpg


IMG_3774.jpg


Na het de motorruimte nog aangepakt met APC en flink wat oude doeken, en alle kunststof behandeld met Meg's All Season Dressing.
Dit bleek een flinke klus, omdat sommige delen echt moeilijk bereikbaar zijn.

Hierna de wielen nog gekleid en in de Rimwax gezet, en de banden met Meg's bandengoedje behandeld.

Glaswerk binnen en buiten schoongemaakt met Meg's Cleaner, en heel de auto nog eens nagelopen met Meg's Last Touch.

Na een rondje foto's maken werd het tijd om afscheid te nemen, eigenaar in zijn nopjes met het resultaat, en in weer een ervaring rijker.

IMG_3538.jpg


IMG_3539.jpg


IMG_3540.jpg


IMG_3541.jpg


IMG_3542.jpg


IMG_3550.jpg


Redidu om de tankklep is inmiddels verwijderd...

IMG_3552.jpg


IMG_3553.jpg


IMG_3556.jpg


IMG_3562.jpg


IMG_3563.jpg


IMG_3577.jpg


IMG_3579.jpg


IMG_3734.jpg


IMG_3735.jpg


IMG_3736.jpg


IMG_3737.jpg


IMG_3738.jpg


IMG_3744.jpg


IMG_3746.jpg


IMG_3754.jpg


IMG_3755.jpg


IMG_3757.jpg


IMG_3776.jpg


IMG_3785.jpg


IMG_3787.jpg


IMG_3788.jpg


IMG_3791.jpg


IMG_3792.jpg


IMG_3795.jpg


IMG_3796.jpg


IMG_3807.jpg


Tot zover voor deze keer.
 
Wat een prachtige detail! Met veel plezier gelezen en gekeken. Leuke garagist! Ik zou het best wel 'eng' vinden om aan zo'n wagen te werken, je zult maar iets fout doen. Hoe ervaarde jij dat? Toppie hoor!
 
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, maar opzich had ik daar niet echt "last" van.

Wel extra voorzichtig gedaan met uitparkeren in de werkplaats, want je ziet geen moer met achteruit rijden in zo'n auto.:grinning:
 
Heerlijk verslag met veel foto's! Mooi resultaat! :)^
Hoe heb je de plastic delen zoals de motorkap (het transparante deel) en de kappen op de koplampen gedaan?
 
Wauw. Heerlijke wagen. Maak je ook gebruik van een lakdikte meter? Ik zou het niet aandurven om aan een Ferrari te beginnen zonder zo'n meter. (maar ik = pok pok chicken).

Leuk verslag dus, bedankt.
 
DKBM:

Gelakte deel boven de motor is blik, die is in het polijstproces meegenomen.
Het raam boven de motor is glas, die is gereinigd met Glasscleaner.

Koplampen zijn van kunststof, en eenmaal Mezzo op de witte en daarna eemaal Finale op de zwarte pad waren voldoende voor een swirlvrij resultaat.

GMToyota, meter heb ik nog niet, maar gaat er binnenkort echt wel komen. Dat voor voor mij ook mede reden om de rotary niet te gebruiken op deze auto.

Qatsanqat ==> Thanks!
 
wauw schitterend resultaat

Wat een oenen daar bij die garage zeg. :|~*

Maar Eelco en snitser het ziet er top uit. :)^
 
Mooi werk geleverd, goed resultaat!
Nu nog een passende hoes eromheen en de eigenaar kan 'm stofvrij wegzetten ;)
 
:cool: Wat een super klus zeg.
Zeker een mooi resultaat geboekt:cool:
En je hebt er een mooi verhaaltje van gemaakt met mooie foto's8d
 
Heel netjes gedaan en zonde van het werk hoe de dealer even alles verpest heeft!

Ik vroeg me nog wel af met welke producten je de uitlaatjes gepakt hebt? Heb je nog iets gedaan met het cabriodak?
 
prachtig resultaat en ook natuurlijk een zeer dankbare schoonheid om aan te werken!
Hoe pollijsten jullie de delen waar je met de dap niet in kunt zoals de holle sleuven in de zijkant en bijv de lak tss je raam en een zijspiegel enz?