Een tijdje geleden werd ik benaderd iemand, of ik niet eens iets niet alledaags wilde detailen.
Deze man had een Ferrari 360 Spider.
Hij had hem al een tijdje in zijn bezit, en deze mocht wel eens opgefrist worden.
In de winterperiode werd deze toch niet gebruikt, dus ik mocht de tijd er wel voor nemen.
Nou, dat leek me wel wat. Dus zo gezegd zo gedaan.
Samen de auto eens goed nagelopen, om de staat vooraf eens te beoordelen en in te schatten wat er eventueel voor defecten aanwezig waren welke misschien wat meer aandacht verdienden.
De auto bij aanvang. Niet extreem vuil, maar genoeg werk.
Vliegen gevangen:
Aangekoekte uitlaten:
Lekker stoffig ook:
Schoon is anders..
Eerst de auto maar eens lekker dik in de Bilthamber Foam gespoten:
Daarna gewassen met Meg's NXT shampoo, afgespoeld en eens aan een flinke kleibeurt onderworpen.
De vlakke delen, en de delen die niet al te dicht bij de wielen zaten bevatten relatief weinig vervuiling, echter de dorpels en de achterkant van de wagen zaten echt onder de teer, welke ontzettend moeilijk te verwijderen was.
Enkele foto's van de lak na de kleibeurt:
Hieronder nog wat 50-50 foto's van enkele delen die met de Dap en Monello Mezzo op de oranje en de witte pad behandeld werden.
Later de wagen nog gefinished op de zwarte pad met Monello Finale.
Tijdens de werkzaamheden nog wat losse foto's geschoten zonder 50-50 shots (nog geen Finish gedaan):
Tussen de letters van het logo wat zich achter op het motorcompartiment bevind zat ook behoorlijk wat vuil en wat kleine krasjes, en dat moest ook netjes worden gemaakt.
Dus na een kwartiertje voorzichtig pielen het logo kunnen verwijderen, en aldaar de schade eens opgenomen:
Nogmaals goed gereinigd met APC 1:4 (goed in laten weken)
Uiteraard dat deel nog een keer goed gekleid met Last Touch en de Meg's consumentenklei.
Na 1 hit Mezzo op de oranje pad:
Enkele voor-na defect foto's.
Bij deze foto's had ik nog niet gefinished, die doe ik meestal als laatst in 1 keer heel de wagen rond.
De achterklep:
Caddy in de reflectie:
Achterlichten:
Achterbumper:
Na bovenstaande werkzaamheden is de hele wagen gefinished met Monello Finale op een zwarte pad.
Auto nogmaals gewassen en gedroogd, in de in Poorboys EX-P gezet, een dag later gevolgd door een laagje Fuzion.
Daarna moest de wagen "even naar de garage" voor een paar dagen, daarna zou ik verder gaan met het interieur en de wielen nog doen.
Enkele dagen later werd de wagen terug gebracht en kon ik weer verder.
Toen ik de auto in ontvangst nam scheen de zon helaas niet, maar toen ik hem binnen wilde zetten kregen ik en de eigenaar een bijzonder onaangename verassing.
Blijkbaar had de betreffende garagist de wagen als service even "afgestoft", met onderstaand als resultaat:
Ik compleet over de zeik, want ik was 100% zeker dat hij superstrak was toen hij ons pand verliet.
Eigenaar ook "not amused" na bovenstaand gezien te hebben, uiteraard nog in contact geweest met de betreffende partij, maar daar ga ik verder niet over uitwijden.
Dezelfde dag ben ik in de telefoon geklommen en Snitser (Marc) maar even gebeld of hij trek had in een klusje.
Dat bleek geen probleem, en dezelfde avond stonden we weer te Dappen. (Tha Marc!^ )
Bovenstaande schade liet zich relatief makkelijk corrigeren gelukkig, maar al met al best wel vervelend.
Toen de buitenkant weer in nette staat was ben ik de dagen daarna verder gegaan met het interieur.
Dit heb ik compleet gestofzogen, en alle lederen delen afgenomen met APC 1:10 wat zich zeker loonde.
Dit opgevolgd door het leer te reinigen en te conditioneren met Gliptone Cleaner en Conditioner.
Na het de motorruimte nog aangepakt met APC en flink wat oude doeken, en alle kunststof behandeld met Meg's All Season Dressing.
Dit bleek een flinke klus, omdat sommige delen echt moeilijk bereikbaar zijn.
Hierna de wielen nog gekleid en in de Rimwax gezet, en de banden met Meg's bandengoedje behandeld.
Glaswerk binnen en buiten schoongemaakt met Meg's Cleaner, en heel de auto nog eens nagelopen met Meg's Last Touch.
Na een rondje foto's maken werd het tijd om afscheid te nemen, eigenaar in zijn nopjes met het resultaat, en in weer een ervaring rijker.
Redidu om de tankklep is inmiddels verwijderd...
Tot zover voor deze keer.
Deze man had een Ferrari 360 Spider.
Hij had hem al een tijdje in zijn bezit, en deze mocht wel eens opgefrist worden.
In de winterperiode werd deze toch niet gebruikt, dus ik mocht de tijd er wel voor nemen.
Nou, dat leek me wel wat. Dus zo gezegd zo gedaan.
Samen de auto eens goed nagelopen, om de staat vooraf eens te beoordelen en in te schatten wat er eventueel voor defecten aanwezig waren welke misschien wat meer aandacht verdienden.
De auto bij aanvang. Niet extreem vuil, maar genoeg werk.
Vliegen gevangen:
Aangekoekte uitlaten:
Lekker stoffig ook:
Schoon is anders..
Eerst de auto maar eens lekker dik in de Bilthamber Foam gespoten:
Daarna gewassen met Meg's NXT shampoo, afgespoeld en eens aan een flinke kleibeurt onderworpen.
De vlakke delen, en de delen die niet al te dicht bij de wielen zaten bevatten relatief weinig vervuiling, echter de dorpels en de achterkant van de wagen zaten echt onder de teer, welke ontzettend moeilijk te verwijderen was.
Enkele foto's van de lak na de kleibeurt:
Hieronder nog wat 50-50 foto's van enkele delen die met de Dap en Monello Mezzo op de oranje en de witte pad behandeld werden.
Later de wagen nog gefinished op de zwarte pad met Monello Finale.
Tijdens de werkzaamheden nog wat losse foto's geschoten zonder 50-50 shots (nog geen Finish gedaan):
Tussen de letters van het logo wat zich achter op het motorcompartiment bevind zat ook behoorlijk wat vuil en wat kleine krasjes, en dat moest ook netjes worden gemaakt.
Dus na een kwartiertje voorzichtig pielen het logo kunnen verwijderen, en aldaar de schade eens opgenomen:
Nogmaals goed gereinigd met APC 1:4 (goed in laten weken)
Uiteraard dat deel nog een keer goed gekleid met Last Touch en de Meg's consumentenklei.
Na 1 hit Mezzo op de oranje pad:
Enkele voor-na defect foto's.
Bij deze foto's had ik nog niet gefinished, die doe ik meestal als laatst in 1 keer heel de wagen rond.
De achterklep:
Caddy in de reflectie:
Achterlichten:
Achterbumper:
Na bovenstaande werkzaamheden is de hele wagen gefinished met Monello Finale op een zwarte pad.
Auto nogmaals gewassen en gedroogd, in de in Poorboys EX-P gezet, een dag later gevolgd door een laagje Fuzion.
Daarna moest de wagen "even naar de garage" voor een paar dagen, daarna zou ik verder gaan met het interieur en de wielen nog doen.
Enkele dagen later werd de wagen terug gebracht en kon ik weer verder.
Toen ik de auto in ontvangst nam scheen de zon helaas niet, maar toen ik hem binnen wilde zetten kregen ik en de eigenaar een bijzonder onaangename verassing.
Blijkbaar had de betreffende garagist de wagen als service even "afgestoft", met onderstaand als resultaat:
Ik compleet over de zeik, want ik was 100% zeker dat hij superstrak was toen hij ons pand verliet.
Eigenaar ook "not amused" na bovenstaand gezien te hebben, uiteraard nog in contact geweest met de betreffende partij, maar daar ga ik verder niet over uitwijden.
Dezelfde dag ben ik in de telefoon geklommen en Snitser (Marc) maar even gebeld of hij trek had in een klusje.
Dat bleek geen probleem, en dezelfde avond stonden we weer te Dappen. (Tha Marc!^ )
Bovenstaande schade liet zich relatief makkelijk corrigeren gelukkig, maar al met al best wel vervelend.
Toen de buitenkant weer in nette staat was ben ik de dagen daarna verder gegaan met het interieur.
Dit heb ik compleet gestofzogen, en alle lederen delen afgenomen met APC 1:10 wat zich zeker loonde.
Dit opgevolgd door het leer te reinigen en te conditioneren met Gliptone Cleaner en Conditioner.
Na het de motorruimte nog aangepakt met APC en flink wat oude doeken, en alle kunststof behandeld met Meg's All Season Dressing.
Dit bleek een flinke klus, omdat sommige delen echt moeilijk bereikbaar zijn.
Hierna de wielen nog gekleid en in de Rimwax gezet, en de banden met Meg's bandengoedje behandeld.
Glaswerk binnen en buiten schoongemaakt met Meg's Cleaner, en heel de auto nog eens nagelopen met Meg's Last Touch.
Na een rondje foto's maken werd het tijd om afscheid te nemen, eigenaar in zijn nopjes met het resultaat, en in weer een ervaring rijker.
Redidu om de tankklep is inmiddels verwijderd...
Tot zover voor deze keer.