• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Finishen na SSR1

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Ik zoek iets waarmee ik een oppervlak kan verfijnen na mijn SSR1.

Nou ben ik 3 dingen tegengekomen; Poorboys Professional polish, Menzerna Final Finish of de nieuwe Monello Finishing polish.

Zijn deze producten een beetje vergelijkbaar, of zit er toch echt nog wel veel verschil in qua gebruik en afwerking?
 
Welke pad gebruik je nu i.c.m. SSR1 om te finishen?
Ik zou gaan voor de Monello Finale met een zwarte pad. :)^
 
De Menzerna en de Monello zijn juist hetzelfde (buiten label en prijs) en zullen dus ook gelijke resultaten geven, de professional polish kan je er ook goed voor gebruiken, qua gebruik zijn ze ook allemaal hetzelfde te gebruiken, gewoon met een finishing pad aanbrengen en het product uitwerken.
 
Menz en Monello zullen zo goed als hetzelfde zijn ,alleen is de Monello verpakking veel mooier.. :)

De prof polish bevat geen schuurkorrel ,maar reinigt chemisch ,bovenstaande hebben wel een korrel. De PP is ook veel vloeibaarder en werkt voor mij lang niet zo fijn als de Menz/Monello ,deze is vaster.
Ook zitten er in de Menz wat meer oliën volgens mij ,waardoor de finish wat mooier wordt.

Lime Prime kan ook een optie zijn ,werkt net zo goed en laat een prachtige finish na..

Als ik moest kiezen ,Monello of Lime Prime.
 
Ik finish nu met wit of zwart (lichtgroen bestel ik eerstvolgende keer mee).

De Monello heeft nog een slijpgraad van 40/100, is die daarmee niet zo goed als gelijk aan de SSR1? Of zit ik er dan helemaal naast?
 
De korrel van de Monello Finale is anders dan die van de SSR1 waardoor de finish beter en mooier is. SSR1 op een witte pad vind ik persoonlijk te grof om mee te finishen.
 
Mag ik ook even inhaken met een vraag?

Op de Dapworkshop waren dennis en ik er uit gekomen met de volgende combo's:
Heb nl. een kneiterharde lak 8-())

Menzerna intensive polish / Monello Mezzo : LC Oranje

Menzerna Final Finish / Monello Finale : LC Wit

Deze nog enigsinds nabewerken met de Final finish / Monello Finale : LC Zwart?

Wat zeggen jullie?
 
wat finisht die finale mooi!! echt absurd!!

ik kon gister met wol en de monello compound, nabewerken met finish op zwart, en na 2 passes, een netjes resultaat achterlaten:heart_eyes:

finale en zwart is ideaal!!
 
Nou, ik heb de Monello besteld, ik ben erg benieuwd hoe die het gaat doen op de Dap.

Qua pads heb ik straks oranje, wit, lichtgroen, blauw, zwart, rood en geel, dus moet me wel kunnen redden hoop ik.
 
alleen de finale eelco? of het hele kwartet??

ook de compound (inizio) is een prima product.

en de enigste pad die je nog mist, is de foamed wool...
die is alleen voor ECHTE correctie.. en zal je dus niet direct 1 2 3 nodig hebben
 
Nee, het lokte heel erg, maar heb alleen de finale eerst gedaan.
Ben nog maar net begonnen, heb nog zo goed als volle flessen SSR1 en 2,5 staan, daar eerst maar ff mee aan de gang.
En ik had nog andere dingen die ik eerst ook nog graag wilde aanschaffen, dus eerst zo maar gedaan.
 
Vanavond nog ff een proefje gedaan op de (overgespoten) motorkap van een Mercedes Vito. Unikleur donker-paars. Redelijk veel lichte swirls en een beetje dof uitgeslagen, nooit echt veel wax gezien vrees ik.

Eerst een stukje van ong. 50x50 gedaan met SSR1 op wit ==> gebeurd wel iets, maar lang niet genoeg, wel erg last van doffe banen waar het midden van de pad had gelopen. heel vreemd.

Toen SSR2,5 op wit ==> weinig meer resultaat, nog steeds die dof-achtige banen.

SSR2,5 op oranje ==> veel swirls weg, had wel het gevoel dat dit aardig wat meer deed. Nog wel die dof-achtige banen.

Bovenstaande handelingen uitgevoerd met 4 "grote druppen" op de pad. Daarna met de DAP uit, product uitgestipt en voorzichtig uitgewreven over het opp. en daarna 2 schaakborden gemaakt op stand 5.

Daarna afgewerkt met de Monello Finale op lichtgroen, resultaat best wel strak, en totaal geen last meer van doffe banen. ==> Eelco tevreden!:ja

Had m graag ook nog ff op zwart geprobeerd, maar die wilde ik daarna voor Black Hole gebruiken. Volgende keer ff een extra zwarte pad meebestellen:-" .

Black Hole ook nog gebruikt op zwart dus, standje 3 ingewerkt op de DAP (1 schaakbord want hij droogde vrij vlot op, hoort dat zo?) en na een paar minuutjes afgenomen. Had ff 50/50 gedaan, maar zag weinig verschil helaas.... Heb wel redelijk wat meer product gebruikt dan bij het polijsten, maar me dunkt dat dat niet echt kwaad kan.

Al met al tot zover heel tevreden op de Monello:ja , Black hole ben ik nog niet van overtuigd. Binnenkort ff op een andere wagen proberen.
 
Je kan je zwarte prima gebruiken voor de monello hoor, er na even wassen met dreft droog slingeren op je dap boven je hoofd en je kan weer gaan.
Duurt 5 minutjes:-"
 
blackhole, en collinite gebruik ik met een blauwe pad.. eventueel kan je ook je gouden concorso pad gebruiken (geloof dat die in je bezit was??)
 
Ja klopt, die heb ik ook wel, gaan we die de volgende keer ook eens proberen.

Ik heb oranje, wit, lichtgroen, zwart, blauw, rood en geel.
Heb zojuist ff de betreffende auto in de zon gezet om ff te kijken, want heb het gevoel dat je onder TL bij weinig daglicht lang niet alles ziet.

Er zaten idd nog miniscule krasjes in van volgens mij de lichtgroene pad, dus volgende keer toch ff op zwart proberen.
 
dan kan je toch prima gebruiken:

zwart voor finale (monello)
blauw voor blackhole
goud concorso om eventueel te waxen (maar is ook prima met handje te doen)

en voor zulke dingen, is een brinkmann lamp ook ERG handig (heb hem ook sinds kort)