• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam probleem

ger--nl

Detailing addict
20 mrt 2009
14
60
Ook ik heb problemen met foamen. Krijg namelijk geen dik schuim.
Diverse topics doorgelezen maar zie niet wat ik verkeerd doe.
Verhouding 1 op 10. met Monello artico magico foam en warm water. schudden voor gebruik.
Mengverhouding stelschroef helemaal ingedraaid en geprobeerd om deze iets open te zetten.

Monello foamkit en Nilfisk 110.4 HD.

Wie heeft er nog tips?
 
Mengverhouding schroef moet toch ook juist verder open voor meer opbrengst,
dus m i nog verder open draaien,en opnieuw proberen.
 
Je moet gewoon spuiten en dan je knop eens helemaal heen en weer draaien... Dan krijg je uiteindelijk het gewenste foam wel...
 
Aan de voorkant waar het eruit komt, zie je twee metalen plaatjes zitten.
Je moet de lans aan de voorzijde zodanig verdraaien, dat die twee plaatjes zo dicht mogelijk naar elkaar staan.
Als die te ver uit elkaar staan, dan is de straal small en krijg je weinig schuimdikte.
Een ander probleem zou de waterdruk kunnen zijn, probeer het anders ook eens met een sterkere verhouding.

Wat verder belangrijk is; is de foamlans altijd na te spoelen met schoon water, na gebruik.
Ik vul zelf altijd na gebruik de fles met schoon water en spoel hem langdurig na.
Op die manier kunnen zeepresten niet indrogen en vermijd je problemen met de lans in de toekomst.
Heb je heel erg hard water, spoel dan na met gedemineraliseerd water.
Hard water zorgt ervoor dat niet alle zeepdeeltjes worden geactiveerd en dat er nog veel zeepresten achterblijven.
 
Een 110 bar apparaat met 1:10 Monello is ook wel een erg lichte combo.
Met mijn K2 kreeg ik alleen maar dik schuim bij 1:4, 1:10 gaf een soort dikke shampoo oplossing.
 
Dit probleem is al van nieuw af aan. Spoel het uiteraard altijd door.
Als ik met de stelschroef ga draaien wordt het meer water dan schuim. Ook de plaatjes staan dicht bij elkaar aan de voorkant.
Ga eens 1:4 proberen want ik heb indd een soort dikke shampoo oplossing.
 
Zelf heb ik best redelijke foam met de 1:10 van Monello.
Heb een Nilfisk C110.4.


Schut de foam eens voordat je hem in de fles giet. Wellicht is het product naar onderen gezakt. En daardoor wat waterig foam in de flesje giet...
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Frans
Stelschroef is de water hoeveelheid. Dus hoe dichter de schroef hoe minder water, dus dikker de foam.

Echter denk ik dat je wat met de mengverhouding moet spelen. Dus wellicht iets meer foam in de fles doen.
 
Monello foamkit en Nilfisk 110.4 HD.
Recent een gedane detail opgezocht en daar ter plekke een C110 gebruikt met de Lancia Foamlance. Kreeg alleen een waterig sopje. :p

Haalde mijn eigen C120 tevoorschijn, en dus in theorie maar 10 bar meer, waar ik wél schuim mee kreeg.

Vreemd genoeg is het bovenstaande filmpje van een C110 en dat gaat prima. Dus dan moet er een andere factor zijn.
 
Tsja, ik heb het zelf nooit begrepen dat mensen geen Foam voor elkaar krijgen,..

In de begintijd met de autobrite lancen, kreeg ik met supa Snow Foam op een 100 bar nilfisk gewoon scheerschuim hoor. Weet alleen niet de verhoudingen meer. Maar nooit meer dan twee vingers, en spelen met de knop,...

Als het waterig blijft klopt je verhouding mijns inziens niet, of probeer gewoon een andere Foam,...