• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Capri 1979 rood mee begonnen is nu klaar

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Vandaag met de eerste Capri van m'n pa begonnen. Deze wordt gewoon gebruikt als 2e auto en zag voorheen het wassen met 1 emmer met spons. Drogen werd gedaan met een handdoek :-"
Nu ook hier het virus is aangeslagen is deze week deze auto dus aan de beurt.

Na deze staat er nog een volledig originele (i.t.t. deze die dat bij lange na niet meer is :-D) Ford Capri 2600 GT XLR uit 1971 te wachten. Die wordt deze zomer een keer gedaan.

Vanmorgen de auto eerst grondig gewassen en daarna gekleid. De lak was al goed vuil wat te zien is op de foto's hieronder.
Vervolgens diverse testspots op de motorkap gedaan met de DAP en tot de conclusie gekomen:

1 hit SSR2.5 op Oranje
1 hit SSR1 op Wit
1 hit SSR1 op Zwart

De eerste foto's, de rest komt eind v/d week:



De auto, (voor sommigen misschien een beetje té :-& )



De vuiligheid die van de lak kwam 8o

IMG_5177_copy.jpg

IMG_5178_copy.jpg


De vele aanwezige swirls:
IMG_5179_copy.jpg

IMG_5180_copy.jpg


En de eerste resultaten:
IMG_5181_copy.jpg


50/50:
IMG_5182_copy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie auto, mooi resultaat:)^

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik vind dat de Capri er goed uitziet met al het tupperware. In tegenstelling tot veel opgesmukte hedendaagse auto's:-&
Misschien is de vleugel wat te hoog, daar moet ik trouwens niet over zeuren, de vleugel die ik op mijn Leon1 had was bijna net zo hoog:grinning:

Met het zien van de 1e Capri, oogt de 2e wat iel, maar zeker niet minder mooi.
 
De eerste is naar mijn mening inderdaad een beetje te...
Grappig detail is dan weer de trekhaak die er totaal niet bij past :-"

Nummer 2 daarentegen is echt een klassieker, echt heel mooie auto !

Ben nu al benieuwd naar je verslag.
 
Grappig detail is dan weer de trekhaak die er totaal niet bij past Whistle

De capri is een klassieker

Ach ik heb ze begin jaren 80 nog massaal zien rijden hoor... Auto´s met enorme opbouw luidsprekers er in (TS-X Q bass system 2250 Watts of zo iets stond er meestal op)

Auto´s vol Halfords style spoilers en andere bagger

Onogelijke japjes maar wel 1,6 DOHC Twin cam sytem injection turbo. Gossie zo zielig als zo een hele psalm op je zijflank of kofferdeksel van je subaru GLF staat

En niet te vergeten ..een stalen imperial op het dak.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor wie hem niet kent Subaru GLF
 
Die vleugel is toch voor de aerodynamische aansluiting op de caravan erachter. ;)
Gewoon een auto uit zijn eigen tijdperk. Niks mis mee.
En gedetaild nog veel mooier :cool:

Hans
 
Klassiekers mogen van mij altijd hun originele gezicht laten zien, daar zijn het klassiekers voor.
plus 1 voor de Nordschleife sticker:)^
 
*Trommelgeroffel......*


Hierbij de foto's die vers van de camera komen.
De volgende stappen zijn genomen bij deze auto, bij het overspuiten jaren terug is er een sinaasappel effect van dichtbij. Nu zitten we eraan te denken om de auto te wetsanden en dit gaan we eerst oefenen op divers plaatmateriaal wat we nog wel hebben liggen.

* Wassen - kleien - wassen - drogen
* SSR2.5 op Orange (DAP)
* SSR1 op White (DAP)
* SSR 1 op Black (DAP)
* EX-P op Red (DAP)
* Natty's blue op Red handpad
* Trims/banden etc. met trimrestorer.
* Ramen met NXT van Meg's


IMG_5250_copy.jpg


IMG_5243_copy.jpg


IMG_5244_copy.jpg




IMG_5242_copy.jpg


IMG_5251_copy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Echt mooi geworden die Capri. Mijn vader was er in die tijd ook helemaal gek van. Hij had geloof ik een 17oo GT XLR (als ik me dat goed herinner).
Zou er eigenlijk best eentje willen hebben.
Ik kijk uit naar de ervaringen met die blauwe, want zo een had mijn vader dus ook, alleen dan in goudkleur.
 
Ziet er netjes uit, dat rood is weer helemaal tot leven gekomen.
Had je nog veel problemen met die uni lak?
 

Vergelijkbare onderwerpen