• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen gewenst resultaat met Ultimate Compound

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
Ik gebruik van Meguiar's de Ultimate Compound - polish en wax en beoog een dikke vette wetlook. Maar ben niet tevreden over het resultaat. Niet dat het resultaat niet goed zou zijn, maar het is niet dat wat ik zou willen verkrijgen. Heb het ook eens getest met Meguiars Deep Cristal polish en Meguiars Gold Class Carnauba Plus. Mooi, maar niet het gewenste resultaat. Ik was de auto met NXT carwash daarna clayen dat alle contaminatie verwijderd is. De auto (volvoxc60) wordt okt. 2jaar panther zwarte kleur, krijgt iedere week zijn wasbeurt. Ligt het aan de lak van volvo dat ik de gewenste glans niet verkrijg of gebruik ik niet de juiste produkten om een vétté wetlook te verkrijgen?:-/

Ultimate compound Is een vrij zwaar polijstmiddel,eigenlijk moet je nog nabewerken met mezzo/finale en ik denk het resultaat dan een stuk beter wordt.

Neem aan dat je handmatig poetst?
Zou zeggen neem het stappenplan nog eens goed door.

Hoop dat je je beoogde resultaat behaald!

monello heeft 3 types , forza , mezzo , finale ,

de namen wijzen het zelf al uit , forza is ongeveer lijk utimate compound , dit is goed voor hevige krassen , maar wil je alles er uit moet je afbouwen naar fijner , en dan ben je al beter op weg ;)

Woody zei:
Neem aan dat je handmatig poetst?
Zou zeggen neem het stappenplan nog eens goed door.

Hoop dat je je beoogde resultaat behaald!

Ik gebruik de DAP900 en gebruik de compound met een oranje pad van monello

Het polijsten afbouwen met andere pads en ander polijstmiddel om zodoende een spiegeleffect te krijgen.
Vandaar de tip met mezzo en finale van monello, finale met een witte, lichtgroene of zwarte pad is de laatste stap.
De ultimate compound met oranje is eigenlijk te grof om mee te finishen.

Wat Rogier al aangeeft: Ultimate Compound is een behoorlijk zwaar polijstmiddel.
De polijstkorrels die erin zitten breken ook niet af tijdens gebruik, dus zolang je hiermee aan de slag blijft, zal de polijstende werking niet afnemen.
Polijstmiddelen van bijvoorbeeld Monello en Poorboy's World breken af tijdens gebruik, zodat je al doende een fijner resultaat krijgt.

Het is maar de vraag óf je iedere keeer Ultimate Compound zou moeten gebruiken of dat een lichter polijstmiddel al voldoende zou moeten zijn.
Als je toch UC gebruikt, lijkt het me verstandiger om af te bouwen met een minder zware pad en een lichter polijstmiddel.

Als je je kozijnen gaat schuren, stop je toch ook niet na korrel 40?

Wanneer je nu goed naar de lak kijkt, dan moet je het slijppatroon ook wel een beetje kunnen zien.(met een sterke lamp of magnifier) Het zijn zijn hele fijne microkrasjes in een mooi geordend patroon. En het ligt als een soort waas over de lak heen.
Wanneer je nu 1 of 2 lichtere stappen doet, zul je zien dat er een spiegel tevoorschijn komt.

Dus jullie stellen voor evt. Poorboy SSR 1-2-2,5-3 te gebruiken met de verschillende pads van monello?

werk je in de volle zon : poorboys
werk je in de schaduw of met het ochtend / avond zonnetje : monello .
gebruik zelf ook monello op mn volvo 960 , werkt uitstekend !!! , en idd is de inizio een fijne aanvulling voor als je een volvo hebt (hebben nog al harde lak over het algemeen )
en afbouwen natuurlijk he
inizio -oranje
mezzo -oranje
mezzo-wit
finale -zwart

Ik gebruik voor de ultimate compound de monello orange, voor de ultimate polish de monello wit en tenslotte voor de wax monello zwart.
Moet ik bij de compound verschillende pads gebruiken?8o

https://forum.Carclean.com/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900.aspx

Hier staat alles heel netjes beschreven.

Ik lees nu pas dat je ook ultimate polish gebruikt en niet de Deep Crystal Polish zoals ook in je verhaaltje.

Dan zou ik er eerder een groene pad bij doen voor de polish. Of een extra stap polish op zwart.

[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig, lees ook dit topic! [/MOD]

Ik gebruik de gamma van ultimate, maar voor een ander resultaat ben ik overgestapt naar Deep Crystal polish en Carnaubawax.
Beide een mooi resultaat maar niet "dat" wat ik zou willen. Heb ook de Deep Crystal met de NXT wax gebruikt, maar....

De Deep Crystal Polish heeft geen cutting factor. En doet dus eigenlijk helemaal niets, zeker niet na een Ultimate Compound.
De ultimate Polish heeft wel een korrel en zou met een extra stap(pen) op lichtgroen of zwart, een nog beter resultaat moeten geven dan dat je nu hebt na finishen op wit.

Hey Quido,

Ik zou de UC nog eens een kans geven. Personen krijgen ook altijd meerdere kansen:lol .

Ikzelf was ook totaal niet tevreden over mijn resultaat met UC + UP maar door op het forum wat te zitten en raad te vragen kan ik er nu veel beter mee onder de voeten. Mensen die hier wel wat van weten zijn Virus en Corsawim. Zij zeiden dat het meer aan mijn manier kon liggen dan aan het product zelf.:schaam

Je kan UC op oranje pad gevolgd Uc op witte pad en dan lichtgroen UP. Zo heb ik eens een testje gedaan (wel KBM-method - google is je vriend:ja ) en ik krijg ineens véééééél meer resultaat dan ervoor. Ook heb ik het geprobeerd met de Microfiberpads van CC en dit ging ook als een trein....

Het SMAT-gebeuren hangt ook veel af van je druk op de DAP. (stickertje plakken op backingplate, goede tip van Rodders) Dan zie je onmiddelijk of je té hard duwd en niets meer draait... Traag bewegen, eerste 2 passes doe ik met véél druk, 2 volgende met lichtere druk, dan machine eraf. beetje demi water misten, en opnieuw 2 passes. --> + - KBM-method.

Maa moet ook toegeven dat de Monelloserie ook wel beestig goed werkt ]d~^ ...

Ik hoop dat wat mensen zich kunnen aansluiten met mij.

Grtz

Stephan

Thx Stephan,

Met die microfiberpads bedoel je te werk gaan met de hand?
Nu ga ik jou methode van werken wel eens proberen.