• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

trinity999 zei:
Ik heb precies hetzelfde. Ik dacht ook is de lans nu defect of ligt het aan mij?!?
een ander probleem is dat mijn karcher niet of moeilijk aanslaat als ik de lans aansluit. Het lijkt erop dat er te weinig waterdoorvoer is waardoor de Karcher niet getriggerd wordt om aan te slaan.
Ik heb overigens de rode lans versie.
ik heb hier ook last van!
 
Heb mijn bestelling gisteren binnen gekregen postbode was wat aan de late kant het pakje kwam pas na 18:00.
De ssf ruikt erg lekker de geur doet me denken aan die wijnstokken die je op de kermis kan kopen.
Het zou droog weer worden morgen de perfecte kans om mn lans een uit te testen.

En bedankt carclean voor deze actie
 
Het is toch de bedoeling dat de zwarte knop de druk regelt? Rechtsom dicht, linksom steeds meer open?
Vanmorgen aan de slag gegaan maar hoe ik ook draai de foam komt er volle kracht uit, zelfs met de knop volledig dicht (rechts). 700ml weggespoten in 1 x, niet omdat ik het wilde maar kon niet anders, moest nog opschieten ook. 8o
 
ReneH zei:
Het is toch de bedoeling dat de zwarte knop de druk regelt? Rechtsom dicht, linksom steeds meer open?
Vanmorgen aan de slag gegaan maar hoe ik ook draai de foam komt er volle kracht uit, zelfs met de knop volledig dicht (rechts). 700ml weggespoten in 1 x, niet omdat ik het wilde maar kon niet anders, moest nog opschieten ook. 8o
De zwarte knop regelt niet de druk maar de hoeveelheid foam die word meegezogen, de spuitkop bepaalt vorm van de straal "plat en breed" of "rond"
De druk word bepaald de hogedrukreiniger zelf als deze al is in te stellen uiteraard afhankelijk van het type en soort.
Zie ook #post 1 vrijwel bovenaan: Heavy Duty Foam Kit schreef:
 
Mijn foam lans vandaag geprobeerd met karcher k serie maar lekt aan alle kanten bij de aansluiting en krijg hem niet dicht, wat tedoen?:(
Mijn nieuwe hogedruk Karcher k-serie5.700 die enkele keren is gebruikt dus kan daar eigenlijk niet aan liggen denk ik want mijn andere artikelen lekken niet, moet wel zeggen dat de originele onderdelen een geel busje er in hebben zitten en deze foamlans niet.

Heb Carclean al een pm gestuurd erover dus denk wel vrij snel bericht te hebben.
 
Ah kijk das goed om te lezen dat ze het ook goed doen, ik ga hem morgen testen en eventueel heb ik nog andere tussen koppelingen die je kan aandraaien om het eea strakker op elkaar te laten aansluiten, ik laat het morgen hier even weten:rules
 
Ik heb het gebruikt met magi foam. Superdikke schuim ! Het bleef gewoon dik 20 minuten zitten en ik moest de straat na het wassen schoonspuiten was er lag nog steeds schuim. Goede aanwinst. Ik heb wel eens gelezen dat men zei dat het leuke aanwinst was en leuk om te doen maar niet heel toevoegde, nou daar ben ik het helemaal niet mee eens. Een zwarte pekel achterzijde heb ik afgespoten en daarna beschuimd. Laten weken en de washandschoen was met wassen niet veel viezer dan normaal !
 
Vandaag ook de rode nieuwe versie gebruikt met een Karcher HD spuit.
Werkt goed en lekt niet, alleen het schuim wat eruit komt is erg waterig.
Ik heb zelf de oude versie op een Nilfisk HD spuit en het schuim wat hier uitkomt is echt dik(type scheerschuim).
Beide versies overigens gebruikt met dezelfde mengverhouding.
De rode versie ook nog getest op een andere Karcher HD spuit met hetzelfde waterige resultaat.
Erg vreemd dat de nieuwe rode versie niet hetzelfde resultaat geeft als de oude versie.

Iemand hier misschien een oplossing?
 
Vandaag de rode versie gebruikt icm mijn nieuwe Karcher k7.400. Werkt als een trein en gelukkig zonder enig lekken o.i.d. Ik had inderdaad ook een wat waterig schuim, maar ik denk dat dit komt omdat ik de verhouding SSF 1:12 heb aangehouden. Normaal gebruik ik altijd 1:6. Binnenkort eens proberen in deze verhouding. Ook heb ik nog magifoam staan dus kan ik goed het verschil zien. Twijfel ik dan nog ga ik hem vergelijken met mijn 'oude' niet-heavy-duty-versie.
 
Ik heb verschillende mengverhoudingen geprobeerd met steeds hetzelfde waterige resultaat.
Telkens de fles gewisseld naar mijn 'oude' heavy duty met een dik scheerschuim resultaat.
Magifoam en SSF geprobeerd, maar ik kreeg geen dik scheerschuim uit de rode versie.
 
Ik heb de rode versie, vandaag voor het eerste gefoamd.. ik moet zeggen dat het best wel een aardig (scheer)schuimlaagje was..
Had een vingerdiktje aan SFF in de fles gedaan, ala een mengverhouding van 1:10 (gokje).

Metalen plaatjes minimaalste stand (klein slagje naar rechts).
En de zwarte knop had ik volgens mij helemaal naar links (dicht gedraaid).
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Vandaag ook gefoamd met een Nilfisk. Mooie schuimlaag en geen lekkage. Mijn oudste zoon vond het prachtig.