• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gestart met de Dap.

@Zluytr bedankt voor het handige overzicht. Die zocht ik ook nog ;)

@sacha ja, zoals je het nu aangeeft is dat niet voor de hand liggend.
Mezzo op groen en Finale op wit is de combi om te gebruiken.
 
@sacha je hebt dus ergens de slijpgraad van de groene en witte pad door elkaar gehaald.
als je in het overzicht jouw 2 combo's invult dan zie je dat je beide keren een totale werkende slijpgraad van 3 hebt bereikt.
wit (1) + mezzo (2) = 3
groen (2) + finale (1) = 3
dus 2 maal een vergelijkbare combinatie (en in geen van beide gevallen een heel hoge cutting factor)
In de juiste combinatie zou je met groen + Mezzo tot 4 kunnen komen en als afwerking met wit + Finale tot 2. Dat klopt beter, al is de grofste combo nog altijd vrij mild (geel + Veloce geeft 7)
 
1536522834619.png


Even de discussie ten einde brengen. Topicstarter heeft kompressor pads. Deze hadden een andere kleurstelling dan de huidige Monello pads.
Zoals te zien, groen en wit waren destijds omgedraaid.
 
Vergeet mijn posts. Ik was me niet bewust van het feit dat je de Kompressor pads hebt die in het pakket van de SSS zaten en ook niet dat daar de kleuren anders waren :confused:
Goede info @Istnogferarie Da's een mooi, compleet overzicht van alle Monello pads. (Wel aparte move die switch van wit naar groen v.v. en nog aparter dat er bij de SmartPads twee groene pads zijn met een verschillende cutting factor) o_O
 
Kom er dus nu achter dat in de DAP900V3 starters set met Monello producten dus idd de Kompressor pads zaten en niet de Monello's...
Kortom, afgelopen weekend dus de groene gebruikt in de veronderstelling dat deze een hogere cutting factor had dan de witte.
Dank voor overzicht!
 
Even een update over mijn krassen zoals te zien in de foto bij het begin van het topic, ze zijn veel minder zichtbaar nu, enkel bij zon op de wagen. Nu zou ik binnenkort de wagen op sommige plaatsen nog eens willen aanpakken met veloce op de orange pad(was nu mezzo op orange). Of gaan we dan te grof voor een zachte lak?
Nadien had ik er een si3d coating op willen zetten om geen krassen te maken tijdens het wassen in de toekomst.
 
Wel aparte move die switch van wit naar groen v.v. en nog aparter dat er bij de SmartPads twee groene pads zijn met een verschillende cutting factor

Ik wist dat er vroeger lichtgroene en donkergroene Monello pads waren met verschillende cuttingfactor (in het overzicht van @Istnogferarie is het verschil tussen licht- en donkergroen niet goed te zien. Ik vraag me wel af of de groene pad bij de Kompressorpad, niet de andere groene pad is als bij de Professional pads. Als bij de ene serie de lichtgroene pad is vervallen, en bij de andere serie de donkergroene pad, krijg je dus ook het idee dat groen en wit bij deze series verwisseld zijn.

Misschien dat een oud-gediende als @nicknameless of @Dibbuz dit nog weet, en kan verduidelijken.
 
Ik denk dat je zelf het beste kan beoordelen wat je kan bereiken met een medium-combi. (Mezzo - Oranje) Als je hier 2-3 hits mee doet en je hebt een goed resultaat, dan zou ik liever dat doen dan 1x grof met Veloce - Oranje/Geel en dan voor het mooie nog moeten afschalen.

Liever 3x licht polijsten, dan 1x té grof, zeg maar.. :p


Een coating aanbrengen is een optie. Maar vergeet niet dat ondanks de coating hardheid toevoegt, kan je zeker nog swirls en dergelijke krijgen. (Al dan niet van het wassen, dan wel van simpelweg gebruik van de auto) Uiteraard zal de hardheid wel wat beter beschermen dan een wax o.i.d.
 
Inderdaad @The Joy Of Detailing door de spaties/ruimtes die je nu hebt laten vallen, ziet het er niet meer uit of groen en wit bij de kompressor verwisseld zijn, maar dat er bij verschillende series een andere groene pad is verdwenen. Die verschillende kleuren groene pad speelde voor de tijd dat ik zelf een dap had, en nog alles met de hand deed, dus ik heb er wel iets van gezien/gelezen, maar weet het fijne er niet van. Je weet wel, het verhaal van de klok en de klepel.