• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

goed middel voor de bumpers gezocht

MK2 bumpers met witte vegen..
Ga je niet maskeren/netjes krijgen met een dressing.
Föhnen is zo ongeveer de enige optie als je het mij vraagt.
(ja, ik heb ook een mk2 gehad met dit probleem..)
 
Heeft iemand mischien een filmpje van het föhnen?
Zodat we kunnen zien hoe dat werkt.
Want ik vind het nogal gevaarlijk om zomaar met een föhn op de bumpers te gaan spelen:cool:
 
Weet iemand of de pigmenten permanent eruit gaan of dat ze later weer terug kunnen gaan in het plastic.
En föhnen en dan DLUX erop?
 
Men gebruikt google en zoekt op bumper fohnen. Klik op video's en tadaaaaaa.
:)^

En ik weet dat dit geen föhn is, maar een verfbranderw^^w
 
Allereerst opent deze persoon al geen nieuw topic, maar stelt zijn vraag in een oud en bestaand topic.
Ten tweede geeft hij aan een aantal jaar verder te zijn... hieruit kun je opmaken dat hij wellicht al wel ervaring heeft met oudere producten, maar nu vraagt of er producten zijn die beter zijn dan in dit topic genoemd.
M.i. niets mis mee.... gelukkig worden er vragen (soms 85 voudig) gesteld, anders heeft Google zo weinig te vinden he :rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
* Reinigen met APC+D en Melaminespons.
* Afspoelen en afnemen met vochtige doek.
* Laten drogen of drogen met fohn/verfbrander.
* Ontvetten (Nanolex - EX)
* Laten rusten c.q. drogen.

...Klaar met voorbereiding...

* Dressing dekkend aanbrengen. (Auto Finesse - Revive)
* Dressing 20-X minuten laten inwerken.
* Dressing afnemen.


Duurzamere optie;

Zelfde voorbereiding, dressing vervangen voor een coating. (Gyeon - Trim). Bij voorkeur 2 lagen, met name op ongelakt kunststof met een open/korrelige structuur.



Greeetz
 
Weer een paar jaar verder heeft iemand ervaring met het mooi maken van de T5 onbehandelde grijze bumpers en ze weer als nieuw zijn.

Ik stel de vraag hier in deze Topic zodat de vragen en antwoorden mooi bij elkaar komen.
Mooi makkelijk geordend in een topic.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Kan je hier ook Sonax PNS voor gebruiken ? Ik lees daar wel goede reviews van , ook op plastic trim.
PNS zou het zwart wat meer opfrissen en je hebt dan ook een iets langere bescherming dan de meeste dressings.
 
  • Leuk
Reactions: Jakob.J
Bedankt voor jullie reacties, ik ben er nog niet uit, heb het ook wat druk gehad met de gezondheid van mijn vrouw en andere toestanden.
Maar de bumper is nog steeds een doorn in mijn ook.
En gelukkig wonen we ook niet meer in een seniorenflat ik voelde mij ook niet vrij om daar op het parkeerplaats iets aan het T5-campertje te doen, nu zijn we gelukkig verhuist naar een 65+ tussen woning, we komen nu weer wat bij, en zien het weer meer zitten om wat te doen.
En zo zien jullie mij ook weer terug.

Misschien zijn er ook weer vernieuwde ideeën om de bumper weer mooi te krijgen.
 
Ik wil er ook geen nieuw topic voor maken.
Heb op de Mini Cooper in het verleden Gyeon Trim gebruikt met succes, maar heb de laatste keer denk ik slecht voorbereid en heb nu witte vlekken.

Ik kan ook best aan de slag met APC+D denk ik? Ik zie alleen geen melaminespons op de CC website.
Ik heb ook wel de Mothers Back to Black Heavy Duty Trim Cleaner Kit staan, of is APC the way to go?

Daarna natuurlijk terug Trim erop.