• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede wax voor de kleur silver

Wil

Detailing addict
22 mei 2009
44
65
Hallo allemaal.

Ik zie vele waxen op het forum besproken voor donkere kleuren zoals zwart en dergelijke voor de ultieme wetlook maar wat is nu een goede wax voor de kleur silver.
Op dit moment gebruik ik Meguiars M21 en deze top ik af met Meguiars M16.
Het resultaat is mooi maar toch zoek ik voor de afwisseling wat nieuws om af te toppen of om alleen te gebruiken zonder sealant eronder.

Ik zit zelf te denken aan:

Fuzion (je leest er veel over,maar hoe op silver en andere lichte kleuren)
Dodo Juice Diamond White
Dodo Juice Supernatural 2.0
Raceglaze Signature Series 55 Paste wax

Andere merken hoor ik natuurlijk ook graag.

Tevens zit ik te denken om iedere week na de wasbeurt detailer van Meguiars M135 te gebruiken.
Is dit nu handig, tast het de wax "glans" niet aan of is het bij een goede wax een beetje overkill en kan ik het geld beter voor iets anders gebruiken.

Hier nog wat foto's van M21 en M16
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Beste resultaten op zilver haal ikop onze zilvere Mercedes middel van de Dodo juice Lime prime (lite) gevolgd door de Diamond white en de Light fantastic. Die combinatei heb ik met een andere polish wax combinatie nog niet kunnen overtreffen.

Dodo light fantastic bevalt mij ook goed.
Heb hem nog niet geprobeerd icm PB white diamont die ik nog heb liggen.

P1030445_edited.webp

Fuzion en SN2 zijn inderdaad goede waxen, al zou ik in jouw geval eerst voor een DAP + de SSR serie van Poorboys gaan! :-p

Xizer zei:
Fuzion en SN2 zijn inderdaad goede waxen, al zou ik in jouw geval eerst voor een DAP + de SSR serie van Poorboys gaan! :-p

Ik zit er wel aan te denken om en DAP + toebehoren aan te schaffen, heb de handleiding van Xizer gelezen erover, maar twijfel nog.
De twijfel is vooral door het onbekend zijn met machinaal werken, heb tot nu toe altijd alles met de hand gedaan, en angst voor verkeerd gebruik en juist meer schade aan breng dan verbetering.

Voor de wax heb ik de keus gemaakt om een " Dodo Juice Lime and Light Test Tube" te gaan bestellen en toch ook een "Fuzion" :party

Naar mijn inzien maakt het helemaal niks uit welke wax je op een zilveren auto zet, omdat het verschil te verwaarlozen valt (IMO).
Ik zou gewoon voor de Natty's Paste Wax van Poorboy's World gaan.
Goedkoop, duurzaam (tot 6 maanden!), en een hele mooie beading. Ook erg makkelijk om aan te brengen en af te vegen. Bovendien werkt het zuinig.

Als je je gezonde verstand gebruikt breng je niet zo snel onherstelbare schade aan met een D/A.
- Rubbers en logo's afplakken
- Opletten op scherpe randjes ed

Alle waxen die je noemt zijn erg goede waxen die op alle kleuren goed kunnen.

Kan niet in je portemonee kijken, maar door te beginnen met DoDo diamondwhite ben je al supergoed op weg :jippie :love

Fuzion is mijn topper, maar dat kan altijd nog.

Kijk even bij show off en dan ford focus full detail 1e keer.
Probeer de collinite #845 eens met daaronder de M21.
Groeten Raymond.

Koop een DAP 500 en kijk of je nog mee kan doen met één van de DAP workshops.. daarna durf ik te zeggen dat je niet meer bang hoeft te zijn! Zowiezo is het zo dat je met gezond verstand de juiste product keuze en wat leeswerk hier op het forum ook goed aan de slag kan gaan met de DAP! Hoewel de workshop wel erg veel toevoegd!!

Succes ermee!

De DAP-workshop voegt idd echt wat toe. Ik dacht altijd dat ik er heel aardig mee overweg kon, maar ik heb daar een hoop geleerd.

Collinite heeft ook mooie waxen voor niet al te veel geld. Bv. de 915 "Marque d Elegance".

zie dit draadje: klik

Goed ik heb mijn keuze gemaakt en voor de Fuzion wax van Wolfgang gekozen, besteld en gisteren opgehaald bij carclean. :jippie
Ik heb voor deze wax gekozen omdat deze ook op donkere kleuren het heel goed doet voor een andere auto.

Vanmorgen meteen gekeken hoe de wax werkt, voor de verandering een keer met de blote hand aangebracht i.p.v. het padje.
Ik moet zeggen het aanbrengen met de blote hand bevalt me wel.;-)

Wat er allemaal te lezen is van het makkelijk aanbrengen en vooral het makkelijk afnemen zijn niet gelogen, echt super!!

Bedankt voor de reacties.

Hier nog een paar foto's in de schaduw.

ik vind natys red goeie wax van poorboys, en alle dodo juice waxen gebruik ik graag, ik gebruik veel purple haze, heb er gisteren een bmw x5 zilvergrijs meegedaan en wow wat een glans, de wagen heb ik eerst met klei behandeld en gepolijst met menzerna,

vandaag een bmw 3 serie touring donkergrijs metalic gekleid gepolijst met menzerna en behandeld met dodo juice purple haze en wow wat een glans, mijn ogen doen pijn van er naar te kijken.