• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groupbuy - Numatic George. (Interesse peiling toegevoegd)

Ik heb interesse in een Numatic - George


  • Totaal aantal stemmers
    39
Nou... De reactie van Numatic is binnen. Min reactie daarop is ook weer de deur uit.

Na het opstellen van een vrij lange e-mail, met de nodige vragen, kreeg ik welgeteld 3 zinnen terug als reactie. Ik zal het hier niet allemaal herhalen, maar mijn reactie was ongeveer;

''Bedankt voor uw reactie.

Feitelijk gezien geeft u als antwoord op al mijn vragen dat ik maar even op uw website moet kijken bij de 'George' om te zien hoe het apparaat werkt en dat ik via Numatic zelf geen aankopen kan doen.

Bedankt voor deze zinloze informatie.''


Inmiddels weet ik dat er een paar dorpen verderop een Numatic-verkoper zit. (Electronica zaak, ergens) Ik denk dat ik dit bedrijf ga benaderen me dezelfde vragen en dan wél normaal antwoord krijg. Misschien word deze zakenman/vrouw wél enigszins blij als ik vertel dat ik misschien wel 15+ George's wil afnemen. :p



To be vervolgd. :D
 
Ik denk niet dat dit interessant is voor Carclean, de prijzen waarvoor ze aangeboden worden zijn meestal al vrij scherp bij de dozenschuivers.
Door er meerdere tegelijk te kopen zal er wellicht een beperkte korting mogelijk zijn, maar als er iets mee is wordt van Carclean verwacht dat ze ook de serviceafhandeling verrichten en dan zal het hen eerder geld kosten dan dat het opgeleverd heeft, al zullen ze niet snel kapot gaan.
Maar wie weet...
 
Heb je al eens overwogen om aan Carclean te vragen wat je betaalt als je 15 Numatic Georges bij hen koopt @Quantoxx?
Ik dacht even dat ik onnozel was en CC ze ook gewoon verkoopt. :p Maar je bedoeld de optie dat CC als tussenpersoon fungeert.

Zoals @Pter aangeeft, denk ik niet dat CC hier op zit te wachten. @Tim
Ik vermoed dat er dan inderdaad per George niet veel korting behaalt kan worden + dat CC dan ineens de verantwoordelijkheid draagt voor betalingen + eventuele garanties en/of services.
We kennen allemaal de uitmuntende service van Carclean en als zij haar klanten tegemoet kan komen door géén of weinig winst te maken, dat zij dit misschien nog wel doet. Maar zodra er complicaties met de machines voordoen, moet Carclean tijd/geld neer gaan leggen, denk ik. Lijkt mij niet rendabel.


To be vervolgd enzo... :p
 
Die elektronicazaak moet op zijn beurt ook gaan dit aantal gaan bestellen. Ik denk niet dat hij 15 stuks op voorraad heeft, das is nutelloze, geldkostende voorraad dan.

eigenlijk moet je een bedrijf vinden dat er 15-tal in stock heeft. Vele bedrijven willen van hun "dode" stock zo rap mogelijk af. Daar zitten de hoge kortingen die we zoeken. Vaak maken ze nog liever wat verlies, dan dat ze het moeten blijven stockeren.
 
Ik wil je kerstbal niet breken, maar op de manier hoe jij het voor ogen hebt, gaat het zeer gecompliceerd worden;

1) Een fabrikant en/of importeur verkoopt over het algemeen niet aan een particulier, zij krijgen met dit soort dingen problemen met hun wederverkopers.
2) Dealers zitten niet op dit soort stunts te wachten, want zij missen er omzet met een normale marge door.
3) Dozenschuivers kunnen je ook niet echt helpen, want zij leveren al met een minieme winstmarge en kunnen daar verder niet op inleveren.
4) De koper heeft geen officiële aankoopbon, wat problemen kan opleveren bij garantie en eventuele btw teruggave.
5) Logistiek; je gaat gezien het aantal de order op een pallet binnenkrijgen, vervolgens zul je moeten zorgen dat alles verzonden wordt.
Daar moet je dan de ruimte voor hebben, het kost je daarnaast sowieso een vrije dag en de nodige keren heen en weer rijden.
6) Onvoorziene/Extra kosten; eigen kosten, verzendkosten heen en weer bij garantie, transportschade (uit ervaring weet ik dat Post NL de gewoonte heeft haar handen in onschuld te wassen en als je überhaupt een vergoeding krijgt, dit lange tijd op zich laat wachten*) etc..

Dit kan alleen maar werken, als je de medewerking kunt krijgen van een Numatic wederverkoper, die verder alles voor je uit handen neemt.
Bij dit soort merken en producten verwacht ik echter niet dat ze voor zoiets in de rij staan.

* Ik ben zelf in een ver verleden daardoor wel eens op mijn bek gegaan, door iets aan een clubje van liefhebbers (waar ik zelf ook aan toe behoorde) door te leveren zonder verder winstoogmerk. Ik had toen een drietal transportschades (á 50 euro p/s), waar ik nooit een vergoeding voor heb gekregen en uiteindelijk heeft die actie mij gewoon geld gekost. Ook veel waardering, maar daar koop je zo weinig voor.
 
Zoals ik het lees in dit topic zitten er nogal wat haken en ogen aan, om als particulier meerdere exemplaren te kopen voor een groupbuy.
Tevens begon de vrouw ongeduldig te worden, dus heb ik besloten om een Numatic George te bestellen (bij Blokker; zowel bij Coolblue als bij Bol.com tijdelijk niet meer leverbaar). Als het goed is heb ik 'm morgen in huis.
@Quantoxx , je mag mij dus van de lijst belanghebbenden afhalen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het lees in dit topic zitten er nogal wat haken en ogen aan, om als particulier meerdere exemplaren te kopen voor een groupbuy.
Tevens begon de vrouw ongeduldig te worden, dus heb ik besloten om een Numatic George te bestellen (bij Blokker; zowel bij Coolblue als bij Bol.com tijdelijk niet meer leverbaar). Als het goed is heb ik 'm morgen in huis.
@Quantoxx , je mag mij dus van de lijst belanghebbenden afhalen.
14 dagen opzicht toch?
 
Zelfs 30 dagen gratis retour, mits: aankoopbon aanwezig, in oorspronkelijke staat, ongebruikt, compleet en in originele en onbeschadigde verpakking.
Je begrijpt dat de George echter direct gebruikt zal gaan worden:grinning:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Wat je wel misschien nog kunt proberen is om bepaalde bedrijven aan te schrijven en om een kortingscode te krijgen.
Je vertelt hen dat er via ons forum minimum 10 stuks worden besteld.

Als ze dan een kortingscode geven dan kan iedereen zelf via de webshop het artikel bestellen. Hierdoor blijft de verzending en verantwoordelijkheid bij dit bedrijf liggen. Ook nadien kwa garantie blijft het bij dit bedrijf.

De meeste onder aan gaan het zowizo elders bestellen indien deze groupbuy niet doorgaat. Dus een "mega" korting moet het niet meer zijn aangezien je het volledig via de webshop besteld zoals bij een andere winkel.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Zojuist de Numatic George van @aanstormend-talent overgenomen.
Je kan mij dus ook van de lijst met geïnteresseerden halen.

Op stofzuiger-voordeel.nl wordt hij aangeboden voor € 275,-
 
ze moeten toch goedkoper te krijgen zijn.. voor 227,35 heb je hem inclusief toebehoren in Engeland.Het lijkt me dan toch dat dat ook hier moet kunnen