• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grover polijsten?

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Hallo, ik ben nieuw hier dus even kort voorstellen. Ik ben martin en kom uit het oosten van het land. Ik rij sinds kort in een RX8 in de kleur brilliant black waar ik dus erg blij mee ben. Tijdens de aankoop van de auto zag ik dat de auto behoorlijk onder de swilrs en kleine krasje zat dus besloot ik om daar zelf wat aan te gaan doen (mede omdat ik het erg leuk vind een auto mooi te maken en houden natuurlijk) Dus ik heb de dap500 raffelli set besteld en ben hier direct mee aan de gang gegaan. Wat ik tot nu toen heb gedaan is als volgt: 1 x polish orange pad met de mezzo, 1x polish witte pad finale, black hole voeding en natty's liquid blue. Na de 1ste polish met de mezzo zag ik dat dit niet alles weg haalde dus heb ik deze behandeling een 2de keer uitgevoerd wat ook niet hielp. De swilrs zijn allemaal weg maar de meeste krasjes dus niet. Veel van deze krasjes kun je niet voelen met je nagel dus die zouden wel weg moeten gaan. Vraag is nu: heb ik met wat ik al gedaan heb al een grove behandeling uitgevoerd? Ik ben als de dood dat ik straks door de lak ga! Of moet en kan ik gerust nog wat grover te werk? Zo ja, ander pad met de mezzo of een andere polish gebruiken?

Geen angst, zoals je het beschrijft zit je op de goede weg.
Op een afstand is moeilijk te zeggen wat je anders zou moeten doen.
Kijk eens rond op het forum en pm iemand bij je in de buurt of die mee wil kijken

Hans

Hoe snel kun je ver gaan met de dap dan? Is het zo dat als ik nu nog een polish ga doen dat ik dan moet gaan uitkijken? En wat is de grovere stap, mezzo met een ruwere pad of orange houden en een grovere polish? De manier van polijsten met de dap heb ik denk ik wel goed uitgevoerd. Niet te snel bewegen en weinig polish gebruiken. Zag tijdens het polijsten zelfs dat er poeder aan de randen van de pad afkwamen.

Zit net nog even naar een filmje te kijken over hoe te werken met de dap. Kan het zijn dat de werking minder goed is als je te hard drukt? Bij mij draaide de pad bijna niet rond tijdens het polijsten.

Klopt, beter minder druk... pad moet wel rond kunnen draaien.
je zit echt niet zomaar door de lak heen met een DAP, al zou je m 5 min. op dezelfde plaats houden, zit je er nog niet doorheen...

Het Oosten van Nederland is best een onnauwkeurige wijze van aangeven waar je woonachtig bent. Dit zal niet helpen om andere detailers enthousiast te maken met je mee te kijken of je te helpen.

Ivo's +1. Schijf moet inderdaad kunnen bewegen. Is anders net alsof je met de hand polijst en daarbij je hand stil houdt...

Sorry is een gewoonte om dit in te vullen, woonplaats is Enschede. Nu denk ik dat er met het minder drukken nog wat te halen valt dus wil ik nogmaals een pohing met de orange pad met mezzo proberen. Moet ik nu eerst de wax eraf halen of kan ik na het wassen gewoon weer aan het polijsten? Wordt de werking ook minder als de de dap te langzaam beweegt of maakt dat niet uit?

Even lekker over gedosseerd wassen met teveel shampoo en dan moet het zeker weer kunnen.
Polijsten zal trouwens ook de wax verwijderen.

Te langzaam bewegen? Bedoel je de beweging van de machine over de lak of de snelheid waarmee de pads zullen roteren?

In de handleiding van de DAP staat perfect omschreven welke snelheden je dient aan te houden voor een goede werking.
Te langzaam bewegen over de lak maakt dat het mogelijk wat te warm zou kunnen worden, maar dan moet je wel erg je best doen. Te snel is helemaal uit den boze, want dan kunnen de machine/pad/product hun werk niet doen.