• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handmatig polijsten wat nodig?

Ik ga deze vraag maar even hier stellen aangezien een nieuw topic hier voor een beetje nutteloos is , niet?
Mijn interieur stinkt naar arbre magique rommel (van de vorige eigenaar(s))
Nu wil ik mijn interieur een normale, deftige geur geven. Ik ben een product van Chemical Guys - New Car Smell tegen gekomen... Ze beweren dat je auto hierdoor als nieuw ruikt.
Iemand ervaring met dit product of een ander neutraal niet "opdringerig" product?
 
Carclean heeft ook een hanger die een 'leergeur' verspreid, is een 'lapje' materiaal van ruim 5 cm groot, en iets van 2 mm dik. Afgelopen zomer als presentje ontvangen tijdens de Summer Detail Day, en deze geur lijkt me in een klassieker niet misstaan.
 
Waar komt die lucht vandaan? Persoonlijk zou ik eerst grondig het interieur reinigen. Waarschijnlijk zal die exotische lucht ook wel verdwenen zijn.
Ik reinig het interieur met APC (goed verdund) en met de stoomreiniger. Daarna pas met een interieurreiniger (ook weinig gebruiken). De interieurreiniger gebruik ik meer voor de afwerking (voeden + luchtje).
 
Er hangen diverse luchtjes in
- de kofferbak stinkt naar kattenpis die heb ik al 35x ingespoten met cockpitspray , geur is even weg 2 dagen later terug... kofferbakmat al afgespoten met de hogedruk daarna volledig gedroogd en 5x gestofzuigd
de "tropische boompjes geur" zit gewoon in het interieur... Ik heb alles al grondig gereinigd...
 
Kofferbak met Biotex reinigen, voor wat betreft dat geurboompje, of de wagen binnen zetten met de ramen open, dit zal enige weken moeten, of de wagen latenbehandelen door middel van een ionisator.

De bekleding natuurlijk reinigen met APC en het interieur inspuiten met Valet Pro Odor Eliminator is al een goed begin.
 
Huur een tapijtreiniger voor een paar tientjes en daarna een ozonbehandeling nemen.
Heb je airco dan die ook gelijk laten reinigen en interieurfilter vervangen.
 
Toevallig de week voor mijn vakantie (nu 3 week terug) Kwam er een klant voor ook een tapijtreiniger.
Deze man, had kattepis op een van zijn bankstellen,....

Dit met positief resultaat!

Tip: Er kan ook een fles "tapijtreinigershampoo" bij gekocht worden. Dit spul is echt superfantastisch!
Klant was enorm tevreden en blij met het resultaat, scheelde de aankoop van een nieuwe bank.
 
Ik heb goede ervaring met SMART all surface cleaner. Ik heb dit in de vorige auto van mijn moeder gebruikt. De eigenaar van wie de auto was was een schapenboer, en die nam wel eens een schaap mee in de auto :D. De auto stonk een uur in de wind, van alles geprobeerd zelfs biotex! Uiteindelijk de SMART all surface cleaner tegen gekomen, opsprayen, nat doekje over het oppervlak, doekje uitwassen in een emmer en volgend stuk. Werkte perfect! Alleen opletten met leer dat je er een conditioner op gebruikt.
 
Een auto moet naar ... auto ruiken, maar dan van zichtzelf, niet naar allerlei geforceerde chemische luchtjes.

Als een auto stinkt, probeer dan de bron aan te pakken in plaats van te maskeren met allerlei luchtjes....
 
We hadden het ooit en ik vond het stinken, een nieuwe auto herkende ik er zeker niet in.
 
Ik blijf zweren bij de PB Natural Look: buiten het feit dat het echt een waanzinnig product is, ben ik verslaafd aan de zoete geur.
 
Ik heb inderdaad gehoord dat natural look naar amandelen ofzo ruikt , misschien dat maar eens bestellen... 2 producten in 1 :)
 
ik ben het met dibbuz eens, aanpakken bij de bron en niet maskeren!

ik heb gisteren en vandaag voor het eerst mijn auto met een tapijtreiniger gedaan (hoewel hij er erg schoon uitzag)
maar dan kijk je elke keer in de opvangbak en dan denk je BAH!!
 
Topic mag wat mij betreft dicht, ik ga beetje bij beetje meer producten aanschaffen en mij momenteel beperken tot polijsten met de hand (is wat harder werk maar je sterft er niet van ;) )
Black hole was niet meer leverbaar dus de EX-P sealant van poorboy's gekocht en een witte monello aplicatorpad.
Op naar de volgende aankoop? :ja
 
In plaats van losse spullen had je ook de sample kit kunnen bestellen: PB-sample kit #6
Daar zit genoeg in om een jaartje voor uit te kunnen, en dan hoef je alleen nog maar pads en doeken, middelgrof polijstmiddel (bijv. Monello Raffini Mezzo) en een kleiset bij te bestellen om een aardige basisset te hebben. Voordeel van de sample kits is dat je de producten kunt proberen zonder direct een voorraad voor 10 detailbeurten aan te schaffen.
 
Ben ik nog even terug. :p wil hem nu het zomer gaat worden toch maar eens handmatig polijsten. Nergens "zware" krassen dus enkel wat swirls... Welk merk is het beste voor handmatig te polijsten? Monello of Poorboy's?