• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handpomp foam gun

Inmiddels is die 21,75 incl verzenden, ik ga hem ook maar is bestellen Edit: Blijkbaar is onder de 25 euro verzenden niet gratis...!
Ik wil graag foamen, maar om elke keer de HD reiniger helemaal te pakken (extra slang er aan) enzo vind ik eigenlijk iets te veel werk voor een tussenwasje

Nu ga ik eerst met de Gloria foamen en met een gewone tuinslang naspoelen, Dat zal toch wel voldoende moeten zijn om daarna met 2 emmers + wash mitt aan de slag te gaan?

Klein vraagje, kan iemand mij vertellen wat verschil is tussen de Grit Guard en Scratch Shield, behalve dat de laatste verstelbaar is 23,8cm t/m 27cm.
Hoe groot is de grit guard dan?
 
SjefkeNL;321327 zei:
Hoe groot is de grit guard dan?

Moet iets van een 263 mm zijn , al kan ik er een mm naast zitten , heb deze namelijk aangepast naar de emmers van cc en daar waren ze oorspronkelijk net iets te groot voor.........tot ik er met de schuurbandmachine en een beetje geduld langs ging .
 
Goeieavond allemaal,

heb ondertussen al een maandje de gloria foam. Nu heb ik deze al twee keer gebruikt maar iedere keer met slecht resultaat.
Het gaat om de nieuwe versie dus met de 3 kleuren. Zwart kleurtje heb ik laten zitten.

De eerste maal heb ik een restje van m'n verdunning met VP ANSF 1:20 in de FM10 gedaan druk gebouwd en verneveld. Ik bekwam geen schium enkel een sopje met wat bellen op.
De tweede maal heb ik dezelfde verdunning gemaakt maar met warm water. Deze keer kwam ik 1 seconden schuim en dan verliest hij alle druk.

Doe ik iets verkeerd? Heb hier al het hele topic doorlezen?
 
Heb je al geprobeerd om de gloria maar half te vullen?
Als ie te vol zit kun je geen druk opbouwen (geen ruimte om lucht samen te persen)
Ik gebruik zelf maar 15ml ssf op een volle gloria met lauw water gemixt.
Het is geen schuimlaag zoals met een foamgun op een hoge drukspuit ,
maar toch een goed schuimende laag die wel even bljft liggen op de lak.

Of heb je ergens een lek in aanvoer slang vd gloria of een lekkend rubber ringetje?

Ik heb het met alle drie kleuren geprobeerd , krijg elke keer gewoon schuim ! .
 
Ik zal het morgen eens proberen met een halve tank.
ZOu niet mogen dat er nu al een lek ofzo zit aangezien het nog maar een é2 weken oud pomp is
 
Vandaag even wat testjes gedaan. Als ik de tank half vul dan blijft de druk OK en kan ik sproeien.

Ik krijg enkel geen schuim tot ik bijna m'n tank leeg heb en het het schuim van de oplossing opzuigt.
Dan eens met het blauw dopje geprobeerd en net hetzelfde. Schuim is dan iets vloeibaarder.

Aan wat zou het liggen? Samenstelling van de oplossing?
 
Er zal waarschijnlijk ergens een lucht kanaaltje dicht zitten ofzoiets omdat je wel druk heb en er komt vloeistof uit,
Maar deze word niet genoeg met lucht gemengt om schuim te krijgen.

Als ik de mengverhouding te zwaar maak krijg ik schuim zodik als scheerschuim en doet het zn werk niet meer.
 
ik heb de pomp een aantal keer gebruikt maar het werkt redelijk. Ik vul hem met 15/20 ml magifoam op 1,25/1,35 l water. Dan heb ik precies genoeg voor mijn clio. Het is idd geen hogedruk met foamlans want at werkt 100x beter lijkt me. Je zou kunnen proberen om wat met de filtjes te spelen. misschien dat dat nog verschil maakt!
 
Mijn FM10 ziet er op dit moment zo uit..de dader is nog onbekend

1pV9pi5l.jpg


Iemand enig idee waar ik zo'n nieuw tuutje kan bestellen?
Ik heb net zitten kijken op de Gloria website (stomme ding kost maar 1,50) maar daar doet men niet aan een bestelling versturen naar Die Niederlande ]-0

EDIT:
Inmiddels uitgedokterd dat de leverancier in Nederland het bedrijf imbemacleton in Vlaardingen is. Heb de sales een mailtje gestuurd dus even afwachten nu.
Indien iemand hier een korter lijntje heeft naar zo'n tuutje dan houd ik me zeker aanbevolen!
 
Inmiddels al iets verder gekomen Gloria Garten heeft een Agent in Nederland aan wie zij spullen leveren en dat is
Imbema Cleton B.V. Dit bedrijf levert weer aan de handel.
Heb een bedrijf gemaild dat via Imbema Cleton B.V. heb doorgekregen.
Ben benieuwd hoe vaak dat tuutje van 1.50 EUR over de kop gaat.. :-"
 
Vandaag even op bezoek geweest bij nicknameless.
Hij heeft me uit de brand geholpen...al z'n medailles dubbel en dwars waard..

Nogmaals bedankt Patrick..! :)^
 
Dat 'tuutje' is een fabrieksfout van een hele serie. Die scheurt bij de naad en uiteindelijk kan die onder druk helemaal kapot scheuren dus. Als je contact opneemt met het bedrijf (in dit geval Imbema Cleton B.V. ) zelf sturen ze kostenloos een nieuwe toe! (Althans, dit lukte mij en deze zit er al maanden probleemloos op!).

Het tuutje met supplementen zelf los kost een paar tientjes... :O!

Dit ontving ik:

Deze klacht is ons inderdaad bekend.
Er is een onjuiste productie geweest.

Indien u mij uw adresgegevens mailt dan sturen wij u de houder, artikel 24 op de tekening, zonder kosten even op.

Excuses voor het ongemak.
 
Ik heb ook contact gehad met Imbema Cleton B.V maar die verwezen me door naar de winkels aan wie zij spullen leveren. (blijkbaar afhankelijk wie je te spreken krijgt. Heb het geprobeerd via de mail aangezien de telefoon steeds bezet was)
Maar goed ben nu voorzien van een nieuw tuutje dankzij nicknameless
 
Sinds vorige week ook een gloria FM10, 5mL btbm/L gaf een wat waterig schuim, met 4 schuimpjes erin, dus volgende keer 10mL btbm/L proberen, gebruikte water is lauw, ik heb al gezocht maar kon nergens een lijstje vinden van verhoudingen met verschillende shampoo's, geen idee wat het doet met poorboys ss.
 
Soms wil de Gloria Foammaster FM10 geen druk meer opbouwen. Zie bijvoorbeeld de vraag van Jeffrey Rallye

3. Als de ring op deze foto, niet goed zit (of zoals bij mij het geval was gescheurd is) dan is de afdichting niet goed en zal de FM 10 geen druk opbouwen.
De ring heeft bestelnummer 610 270 en wordt door Gloria "Zuigerring Viton" genoemd

Een volledige revisieset met ringetjes heeft bestelnummer: 728 366

Deze reactie is inmiddels al wat oud maar ben benieuwd of iemand weet waar ik een "Zuigerring Viton" (610 270) of eventueel volledig revisieset (728 366) kan vinden/kopen. Welkoop in Berkel had niets liggen.