• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handpomp foam gun

heb hem zelf ook en moet zeggen, hij werkt uitstekend!

heb nooit zo stil gestaan bij het nut van foamen maar nu ben ik om!!

Weet niet of CC hem in het assortiment op gaat nemen, tip voor mensen die er 1 willen kopen:

google op Gloria FM10

in duitsland zijn ze goedkoper.

groet!
 
Voor de mensen die met een Gloria FM10 werken : wat gebruiken jullie als foam / shampoo en ik welke verhoudingen ?

Ik lees in diverse show off's dat er diverse soorten foam wordt gebruikt maar in tegenstelling tot wat je met grondige detail wil, wil ik bij een reguliere wasbeurt de waxlaag zo min mogelijk beschadigen.
Ook zie ik dat mensen BTBM en Mequiars Hyper Wash gebruiken ?
 
ik gebruik normaliter BTBM (dopje op 1 liter) (+/- 5ml)

daarnaast heb ik nu supahsnowfoam (1:10) getest, deze heeft ook een flink dikke pak schuim

tot op heden vind ik BTBM toch echt de beste oplossing! goedkoop en goed!

groet,

leroy
 
^^ of het wax veilig is, of juist niet ,hangt toch echt wel van het gebruikte schuim product af?
en de dosering hiervan?

ik wil best ook wel een schuimspuit.... ik denk niet dat ze hierthuis echt super happy gaan zijn als ik de slagroomspuit hiervoor ga gebruiken :-b :bad

**heb men post een beetje duidelijk gemaakt, hier en daar een komma en een extra woordje ...)
 
Acc_Focus zei:
of het wax veilig is of niet hangt toch echt wel van het gebruikte schuim product af
en de dosering hiervan


Wel dus, daarom is het ook zo belangrijk om je shampoo goed te doseren en niet zomaar een kwak shampoo in een emmer te doen.
Zeker met foam wat toch al een heel stuk agressiever is dan auto shampoo is dit erg belangrijk anders ben je na 2x wassen compleet van je waxlaag af.
 
Gisteren even aan het spelen geweest met de Gloria FM10 foam sprayer.

http://youtu.be/_UiC1xWmius

Ik heb er 1 liter water ingedaan en hier 3 ml Born To Be Mild aan toegevoegd (iets meer al de aanbevolen dosering).
Dit heb ik op een droge auto gefoamed (omdat het dan beter op de auto zou blijven zitten) en ca. 4 minuten laten zitten voor ik het afspoelde.
Het schuim blijft inderdaad lekker op de auto plakken maar zakt dus niet zelf naar beneden in tegenstelling tot de gilmour en bilthamer foam waar dit wel gebeurde.

Mijn vragen :
- Komt dit doordat de auto droog is en kan ik de volgende keer de auto beter eerst afspoelen ?
- Komt dit omdat ik te weinig shampoo heb toegevoegd ?
- Heeft dit een andere reden ?
 
Op de verpakking van foams staat ( corrigeer gerust ) dat men de auto eerst afspoelt, daarentegen zegt men dat indien je dit doet je het schuim meer 'verdunt' en dus mindere werking hebt .... zeg het maar
Verklaring wat ik zo even bedenk is dat het schuim wat luchtiger is en daardoor minder snel door diens eigen gewicht naar beneden valt ( uiteindelijk wel maar je snapt 'm wel )
 
De afgelopen dagen heb ik diverse Nederlandse en Engelse forums bezocht maar echt duidelijkheid of je nou beter kan foamen op een droge of een natte auto heb ik niet gevonden.
Het enige wat ik wel heb gevonden is dat op een droge auto de shampoo beter blijft "kleven" maar het is natuurlijk welk de bedoeling dat het vuil dan ook wordt afgevoerd en dat gebeurd nu dus niet.

Inmiddels heeft m'n "broertje" ook een test gedaan met de SS&S shampoo op een natte auto en hij beschreef dat er aardig wat bruine drap naar beneden kwam.
Nadeel was bij hem wel dat binnen 1,5 minuut het schuim er al weer af was al lijkt me dat eerder een dosering verhaal.

Vrijdag maar eens proberen op een natte auto.
 
Ik zie het toch aardig goed aan de spoelemmer dat het handmatig foamen goed werkt..
De emmer is qua vuilheid echt maar de helft, terwijl ik em 3 WEKEN al niet gewassen had.
Normaal na 1,5 week niet wassen heb ik 2x een pikzwarte spoelemmer.
 
DannyL zei:
Ik zie het toch aardig goed aan de spoelemmer dat het handmatig foamen goed werkt..
De emmer is qua vuilheid echt maar de helft, terwijl ik em 3 WEKEN al niet gewassen had.
Normaal na 1,5 week niet wassen heb ik 2x een pikzwarte spoelemmer.
wat voor shampoo of foam (en in welke dosering) gebruik jij voor de Gloria FM10?
 
Je kunt dus gewoon een goede plantenspuit gebruiken?

Die heb ik hier ook wel maar...mijn vader heeft bij hem thuis, al ik weet niet hoelang, gloednieuw zo'n stevige vernevelaar staan die je op je rug kan doen! (iets groter, denk 10L?)

Wel prettig als dat zou werken, je hoeft er geen 10Liter in te doen uiteraard maar kun je in 1 pass heel je auto doen!
Hij heeft hem nog nooit gebruikt en zit nog in plastic!
 
Gewone plantenspuit gaat niet werken. shampoo/foam moet gemixt worden met water en lucht en dan krijg je schuim. Een gewone spuit zuigt gewoon vloeistof,niks meer niks minder.
 
Frogs heeft helemaal gelijk, met een gewone plantenspuit gaat het niet werken. Maar Denders kan misschien de spuit wel ombouwen. Ik heb gezien dat er van Gloria best veel losse onderdelen te koop zijn. Zo is er een metalen spuit met de kop van de Foammaster FM10 erop. Misschien dat dit wel werkt, zou maar een tientje of twee hoeven kosten als je die pompspuit toch al hebt staan.
 
En voor een goeie 2 tientjes meer heb je zekerheid en een perfect werkend ding..
Natuurlijk is het wel gewoon leuk om wat aan te hobbyen :-b