• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handpomp foam gun

Ik vraag me af in hoeverre een Gardena drukpspuit gaat werken. Ik heb ze namelijk op m'n werk en ik kan er dus goedkoop aan komen ;)

36675-groot.jpg


Aangezien ze er ook mee werken bij DB

RCZ08.jpg
 
Niet helemaal mee eens. Mijn ouders hebben namelijk een "gewone" gloria plantenspuit en het enige verschil wat ik zie is het tuitje waar het foam uitkomt. Bij de foamer zitten daar gele "sponsjes" in.
Wellicht als je een losse kop kan bestellen en die op een gewone spuit zet dat je dan al een heel eind komt.
 
Maar het zeefje is nu net de truc. Als je die op een gewone spuit zet heb je hetzelfde resultaat waarschijnlijk.
 
Ik zal eens vragen wat voor type hij in de verpakking heeft staan.
Deze is het zowat zeker:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Artikelcode: 879-20

GARDENA drukspuit 5 liter
Voor het sproeien van gewasbeschermingsmiddelen.
Met inhoudsindicatie. Voetplaatjes vergemakkelijken het pompen. Afgeronde, traploos verstelbare sproeikop
met veilig overdrukventiel. Met schouderdraagriem en sproeibuishouder.

€ 49.95 Incl. BTW


Ben reeds wel al overtuigd van de must van foam :ja
 
Ik denk als je een stuk van een Hepa filter neemt en dun op maat snijdt, ben je er ..gokje hoor..
De dikte van de filters is evenredig aan de hoeveelheid verkregen foam uit de Gloria spuit las ik!
Hoe meer van de 4 gele filtertjes je er in stopt hoe meer foam dus!

Nu is het wel zo dat een Foam master een platte mond heeft, de hele sproeikop samen MET de filtertjes (4)
€19,95

big_schuimsproeidop-compleet-fm10.jpg



Misschien kan iemand de (M)draadmaat diameter doorgeven / opmeten wat er in het plastic van de Gloria draaikop vooraan gesneden is???
Dan is het vergelijken met Gardena en klaar!


:!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is overigens de iets goedkopere versie zonder sta-standaard die mijn vader heeft staan, verder gelijk.

Da's handig van die tekeningen!
Zal later eens kijken..
 
ik ben al wat aan het prutsen geweest met een plantenspuit van de action voor het giga bedrag van 2,69 euro.


ik moet nog even de tijd maken om te kijken wat ik kan uitdraaien om er sponsjes in te doen en ik verwacht dat ik dan voor minder dan 5 euro een schuimend iets heb.
liever had ik er iets tussen gemaakt, maar ik heb wel een tap M16 X 2.0 maar geen snij-ijzer M16X2.0 dus ik kan niet zo maar een pijpje maken wat er tussen past

mark
 
nicknameless zei:
Ik vraag me af in hoeverre een Gardena drukpspuit gaat werken. Ik heb ze namelijk op m'n werk en ik kan er dus goedkoop aan komen ;)

36675-groot.jpg


Aangezien ze er ook mee werken bij DB

RCZ08.jpg

Ik heb het getest en het werkt..................................niet :(

In het tuitje van de Gardena drukspuit is niet heel veel ruimte, ik heb er met moeite een viltje en/of gaasje in gekregen. Hierdoor zat de kop redelijk strak waardoor er alleen nog een recht straaltje uit kwam in plaats van een brede nevel straal zoals gewoonlijk hoort bij een drukspuit.
 
nicknameless zei:
Ik heb het getest en het werkt..................................niet :(

Alleen een schuimfiltertje toevoegen aan een "gewone spuit' zal ook niet kunnen werken omdat het functioneren van de Foammaster mede is gebaseerd op het toevoegen van lucht aan de straal. De spuitkop van de FM10 zit ingenieuzer in elkaar dan wij denken.

Waar ik -nog steeds- benieuwd naar ben is of de verlengde spuit zoals die op de onderdelensite van Gloria wordt aangeboden, op een Gardena (of een ander merk) zou passen of passend te maken zou zijn.
 
De losse foamnozzle past op de grote spuit (foto)
Hij werkt beter met druk tegen max (overdruk sist)
Extra lucht geeft beter schuim, de oplossing is een bandenpompnaald in de aanvoerleiding
Die pikt dan wat druk uit de tank op en voegt dat toe aan de opzuigslang
Helaas heb ik de eerste keer te hoog een gaatje gemaakt
Lager is beter, kan je er beter bij omdat het gat klein is
Ik moet nog iets verzinnen om het eerste gaatje weer dicht te krijgen :schaam
 
Klinkt goed dat plan !

Kan je daar wellicht ook wat foto's van posten ?
Zou dat ook zin hebben in de kleine variant ?
 
Idd. graag foto's.. als zo'n losse kop erop past zou dat prettig zijn!
Meer dan wat ik toen gevonden had weet ik nog verder niet.

Ben dan ook pas volgende maand na de Clinic voorzien van spullen..

Ik hoorde van mijn pa dat hij ook een redelijke Karcher heeft staan met een doseervaatje om erop te schroeven, nu weet ik dat een boel troep is wat in omloop is maar mede door het (goede) merk wil ik toch eens het type ook weten, dan zou ik gelijk klaar zijn eventueel!

Maar toch lijkt het me ook leuk om zo'n veredelde plantenspuit te kunnen maken mocht de doseeruitbreiding van Karcher niets blijken!