Vandaag in de garage in Alphen geweest met Het Zonnetje! Gescheurde deurrubber laten vervangen.
Ik kwam aan, mocht Het Zonnetje meteen in de werkplaats parkeren en werd direct geholpen.
Gedurende de afspraak was het mantra van de monteur:
"Dat horen we niet vaak!"
Hij: "u kunt boven koffie pakken en een krantje hoor, dan roep ik als de auto klaar is".
Ik: "nee hoor ik wil graag kijken, ik vind het allemaal heel interessant!"
Hij, met lichte frons: (het mantra)
Ik: "ik stond als peuter zowat iedere dag in de autogarage bij ons in de buurt te kijken, ik vond het toen al interessant."
Hij: (het mantra)
Toen was het rubber na 30 minuten werk met nog best wat moeite gemonteerd.
Hij: "moet ik hem voor u achteruit naar buiten rijden?"
Ik: "nee hoor, ik doe alleen voorzichtig, ik rijd pas een jaar auto."
Hij: "dat is niet lang! (en alweer het mantra
)
Hij was verwonderd, een vrouw te ontmoeten met interesse in auto's en garages
Het was nog best wat werk, want het rubber wilde niet overal direct goed vast klemmen. Bij bepaalde gedeelten moest er een kunstof paneel in het interieur losgehaald worden om het rubber daar goed te kunnen monteren.
Ik heb erbij gestaan en het was 30 minuten werk alles bij elkaar. Maar nu zit het rubber (voor zover ik kan beoordelen) wel goed.
Ik vond het een leuke ervaring, heb alle auto's in de werkplaats ook even bekeken.
Prijs was €119 waarvan €60 voor het rubber. Het rondkijken was gratis
Ben blij dat ik het heb laten doen, want dit had ik met de kennis die ik nu heb, wellicht zelf gekund maar daarvoor heb ik het toch eerst moeten aanschouwen.
Tussen alle auto's in de garage was Het Zonnetje duidelijk de meest glimmende, ik erg trots natuurlijk!
In de rechterbovenhoek zit nog iets ruimte, zoals te zien op de foto. Dat had ik aangegeven en hij heeft het rubber daar nog extra geprobeerd richting die hoek te duwen. Hij zei dat het ook nog wat moet zetten. En zolang het goed afdicht, is het niet erg. Verder dan dit, ging het niet.