Laatst bewerkt:
Window sealants doe ik meestal bin terugkomst aan huis na het wassen, gaat prima op normale parkeerplaats. Even nog een keer met ipa er overheen en ben je al een heel eind (mits het droog is)Ik heb de Clearvue aangebracht bij ongeveer een graad of 7, enkele weken terug. Ik weet dat nog, omdat ik dacht: het moet echt niet onder de 5 graden zijn, dan ga ik echt niet in die wasbox staan. En voor de producten ook niet ideaal natuurlijk.
Eerst goed schoongemaakt en ontvet, en inderdaad een doek met wafelstructuur gebruikt.
Maar als ik de reacties zo lees en de filmpjes bekijk, maak ik daaruit op dat de Clearvue bij mij best naar behoren werkt!
Inderdaad niet spiegels bij voorkeur niet polijsten, maar om een andere reden: de spiegellaag zit aan de achterkant van het glas, dus je moet eerst door pakweg 2 mm glas polijsten voor je aan de spiegellaag komt.Niet op spiegels gebruiken, dan haal je de spiegel laag er deels vanaf.
Ik gebruik altijd de autoglym glas polish op mijn gewone buitenspiegels. Vrijwel iedere auto heeft gewoon glas aan de zijde waar je tegenaan kijkt en er zitten geen coatings op zover ik weet, alleen aan de achterzijde waar je niet bij kunt. In de behuizing. Mijn vorige opzetspiegels die ik als instructeur gebruik waren wel anders gemaakt. Daar zit de spiegelende laag wel aan de buitenkant. Die krasten heel snel en moest je dan na een paar jaar voorzichtig gebruik toch vervangen vanwege slijtage aan die reflecterende laag. Helemaal waardeloos.Excuses @RedCat ik doelde op het gebruik van AG Polish.
Bescherming aanbrengen is idd geen probleem. Zelf zou ik dit niet doen, beading op spiegels vind ik geen succes.
De voorste zijramen en voorruit zullen nooit fabrieksgetint zijn. Die kun je veilig poetsen tenzij ze achteraf getint zijn, maar dan zie je de folie zitten langs de rand van het raam als je ze iets laat zakken. Je achterruit en zijramen achter kun je veilig aan de buitenkant schoonmaken. Als ze met folie getint zijn, zit de folie aan de binnenzijde.@Cordoba en @Drifter dankjewel, ook voor het applaus
Ik ga dan toch ook de zijruiten en spiegels in de Clearvue zetten. Dan ook eerst behandelen met de AG Car Glass Polish, ook de spiegels? (lijkt mij gepriegel om dat netjes op de spiegels te kunnen verwerken zonder de randen te raken met de polish, ivm vlekken?)
Ik weet dus nog altijd niet of er nou folie op mijn getinte ruiten zit of dat ze fabrieksaf getint zijn. Maar hoe dan ook, zo'n AH glass polish kan geen kwaad in alle gevallen, toch?
Haha nou dat voorbeeld van het tankklepje is wel sprekend! Bij mijn Mii moest ik echt even puzzelen met de tankdop, en dat ondanks dat ik keurig de instructie in het boekje gelezen had. Openen ging prima, maar de volgorde van sluiten (met sleutel draaien en ook de dop draaien tot je een soort krikje hoort) was even zoeken.
Wat leuk dat je rijinstructeur bent. Lijkt mij tenminste best een leuk beroep! Ik heb 3 instructeurs meegemaakt en alle 3 totaal verschillend. Voor hen was ik dan weer een niet-gemiddelde leerling, die pas op haar 37e begon met rijlessen. En dan merk je ineens dat je brein geen 18 meer is, haha!
@Drifter dit is inderdaad precies de feedback die ik o.a. kreeg tijdens mijn rijlessen: dat ik goed door heb waar de mogelijke gevaren /risico's kunnen zitten. En ook dat ik niet overal maar de maximum snelheid rijd "omdat dat moet" maar juist aanpas aan de situatie. Al met al heeft het erg lang geduurd voordat ik eindelijk mijn rijbewijs had, maar dat is een ander verhaal.De voorste zijramen en voorruit zullen nooit fabrieksgetint zijn. Die kun je veilig poetsen tenzij ze achteraf getint zijn, maar dan zie je de folie zitten langs de rand van het raam als je ze iets laat zakken. Je achterruit en zijramen achter kun je veilig aan de buitenkant schoonmaken. Als ze met folie getint zijn, zit de folie aan de binnenzijde.
Ik vind het ook nog steeds een heel leuk beroep. Overigens vind ik leerlingen die later beginnen vaak fijner om te lessen. Meer risicoperceptie, bewustzijn in het verkeer en een doe mentaliteit. De jeugd gaat tegenwoordig met de handen in de zakken naar de auto staan staren als je vraagt om de motorkap open te maken. Zucht. Alleen de bediening leren is vaak iets lastiger op een latere leeftijd.
Je kan prima een wafeldoek/glasdoek op spiegelglas gebruiken.@Drifter
Wat de spiegels betreft is het mij nu duidelijker. Ik denk dat ik ze gewoon laat zoals ze zijn, geen Clearvue of wax. Ik poets ze af en toe met Mothers glasreiniger op een pad en wrijf dan na met wafeldoek of glasdoek. Dat is wel oké lijkt me, aangezien dat geen schurend middel is?