• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@Zoranurai klopt!
Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik binnen een week Het Zonnetje gekocht. Had immers 41 jaar kunnen sparen :joy:

En inderdaad ik ben gelijk veel gaan rijden en dan zie je ook veel gebeuren. Maar vaak (althans met mijn beperkte rijervaring tot nu toe) heb ik gemerkt dat je wel redelijk kunt voorspellen wat iemand gaat doen, bijv rechts inhalen ofzo. Blijven rare acties maar als je het verwacht dan schrik je er niet van.

Toen ik 5 weken de auto had, was het glad buiten (december). Ik ging in de ochtend naar werk met Het Zonnetje. Glibberde een beetje de woonwijk door, maar ik deed gewoon voorzichtig. Ging eigenlijk prima. Aangekomen op werk, hoefde ik alleen nog maar achteruit in een vak te parkeren. Maar ik had nog geen ervaring met achteruit inparkeren bij gladheid, dus blijkbaar gaf ik iets teveel gas. Toen heb ik toch mooi een struik geramd. Precies alleen bij Het Zonnetje lagen er allemaal bladeren :joy: En die struik had van die harde takken...

P_20221216_083625_1.jpg


Toen natuurlijk even een foto gemaakt en gecheckt op krasjes. Maarja, er zaten ook al wat krasjes daar, dus ik wist het niet zo goed. Het duurde even maar toen kon ik het weer loslaten. En weer wat geleerd!
 
O joh, ik had de octavia toen net, precies hetzelfde. Uitstekende harde tak in een struik, was ook niet te zien op de achteruitrijcamera… it happens
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Woensdagavond tijdens de rust van de wedstrijd Nederland - Engeland, mijn nieuwe DDJ aanwinst Mr Skittles the 3rd (zijn officiële naam) en Het Zonnetje meegenomen voor een fotoshoot.
Waar het normaal druk bevolkt is op zulke avonden, was er nu haast niemand aanwezig!

Insta optie bewerkt via filter.jpg
 
Het Zonnetje weer prachtig na een wasbeurt. Ook nog even met mijn handige kleine kwastje wat vieze randen meegenomen, ook bij de tankklep.

De banden schoongemaakt met Gyeon Tire Cleaner + borstel en daarna in de Gummi gezet. Maakt echt zoveel verschil vind ik.
Raamrubbers ook even met de Gummi gedaan.
P_20240717_114847.jpg

Ontdekte vandaag pas (mijn oog voor detail liet mij dus toch in de steek) dat er 1 dopje ontbreekt op een wielbout. Foto's van aankoop bestudeerd: situatie was toen al zo. Nooit eerder opgemerkt. Het viel mij op toen ik een foto maakte van de 'geschaafde' naafdoppen (3 van de 4, geen idee of dat ook al zo was, 1 is in perfecte staat gek genoeg ) die mij ook vandaag ineens opvielen.
P_20240717_102240.jpg
P_20240717_102157.jpg
(en ja, ik weet dat mijn velgen niet perfect schoon zijn, had geen kwastje bij me en heb ze ook even niet met Non Ferro gedaan, alleen met shampoo en velgenmitt ;)).

Nu ik zo kijk lijkt de onderste dop op de onderste foto ook wat vreemd te zitten. Ik zal eens kijken. Toch weer 3 uurtjes bezig geweest al met al!
 
Vanmorgen een minder plezierige ervaring. Het Zonnetje stond geparkeerd waar hij altijd staat, ergens in een rij met vakken. Er is daar een heg, dus de auto's staan ofwel met de neus ofwel met de kont richting de heg. Onderaan de heg is een smal 'stoeprandje' en daar is ook wat wildgroei van onkruid enzo.

Vanmorgen waren ze blijkbaar bezig om de heg te snoeien en het onkruid te verwijderen. Zonder aankondiging. Grote wagen, stuk of 5 mensen met harken, vorken en snoeischaren. Logischerwijs heel dicht op de auto's, immers is er nauwelijks ruimte. Tussen de auto's en de heg past al nauwelijks een persoon, laat staan dat je er nog werkzaamheden wil verrichten.

Ik heb gauw de auto gepakt omdat mijn enige gedachte was: wegwezen hier.

Eenmaal op werk zag ik een 'gedeukte streep' voor op de bumper, die er nagenoeg zeker nog niet zat.
P_20240722_084808.jpg

P_20240722_084836.jpg

Er scheen veel zon op Het Zonnetje op de parkeerplaats bij het werk. Een uur later ben ik weer gaan kijken en de streep was nagenoeg verdwenen. Door de warmte is het kunstof weer in oorspronkelijke vorm getrokken.
Het is nog licht voelbaar maar nauwelijks meer zichtbaar. Op de foto zijn er rechts naast mijn vinger nog 2 stipjes te zien, kleine beschadiging waar de streep zat.
P_20240722_163823.jpg

Ik ga wel de gemeente bellen of ze misschien de data kunnen doorgeven wanneer die lui de heg komen bewerken. Dan parkeer ik daar voortaan niet.
 
Nog een gelukje dat het weggetrokken is!
Een paar maanden gelden waren ze hier in de straat met zo’n schouder maaimachine /trimmer onkruid uit de goot aan het maaien. Sprong er een steen op zo door de achterruit van de auto van de buurvrouw. Gelukkig alles goed afgehandeld. Maar is natuurlijk wel balen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Ester
Ik heb het idee dat dit een onderhuidse scheur in de bumper is, en bumpermateriaal trekt na een paar uur behoorlijk terug in de originele vorm, mijn idee is dat als dit door een hark veroorzaakt is, die hark achter het stuur zat. (ofwel gezien de kracht die er voor nodig is, dit met een voertuig - maaimachine, auto - is veroorzaakt.

Voor mij zijn dit soort zaken ook mede de reden dat ik op het werk altijd in de parkeergarage parkeer (als die op locatie aanwezig is, ik werk op meer locaties). Ooit gehad dat ik mijn auto een complete detail had gegeven, en een paar dagen later was (onaangekondigd) de hovenier die toen het contract had de strook gras langs de parkeerplaats gaan maaien, zelfs na de wasbeurt was de witte detailklei na het kleien groen geworden van het grassap dat in de lak was beland.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@RedCat jaaaa Het Zonnetje geneest natuurlijk door het zonnetje. Althans, zo goed als. Het is nog licht voelbaar als ik er met mijn vinger overheen ga.

@Cordoba ja het is dus nagenoeg weer in oorspronkelijke vorm teruggetrokken. Dit was gewoon in de woonwijk gebeurd, waar hij altijd staat. Zorgvuldig uitgekozen parkeerplek (dat is in een wijk vol kinderen best een uitdaging).

Ik vroeg me al eerder af of ze aankondigen als ze die heg gaan doen. Maar blijkbaar niet. Ik vind het heel raar. Want veel auto's daar staan echt IN de heg geparkeerd met hun neus of kont. Omdat ze zo lang zijn en anders op de straat staan. Ik zet Het Zonnetje altijd wel iets van de heg af maar ook niet teveel.

Het is toch geen hogere wiskunde dat je op deze manier nooit normaal bij die heg kunt, laat staan bij dat onkruid op de grond.

Ik zal morgen de gemeente eens bellen.

En een scheur, ja dat zal, maar ik kan er nu niks meer aan doen helaas. Ben blij dat het nagenoeg niet meer zichtbaar is.
Ik zag geen maaimachine of iets van een werktuig. Alleen een auto met open laadbak voor het groenafval, en een stuk of 5 man. Op de grond zag ik vorken liggen. Toen dacht ik: help, weg hier.
 
Een gemeente kan je echt beter een brief sturen.
Dat proces kennen ze en dan heb je kans dat er iets mee gebeurt.

Als het een beetje juridisch moet klinken stuur maar een pb
Moet je alleen geen haast hebben, reageer ik over een week.