• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Ja over dat ruitenwissergebied is er ook een mooi filmpje van Tim en Johan met de softt99 glass compound.

Ik geloof dat in de reviews bij clearvue ook wat staat over een waas na de ruitenwisser. Heb het zelf ook wel een beetje gemerkt met clearvue, trok wel snel weg en in principe gebruik je de ruitenwissers nog weinig als clearvue zijn werk doet.
Nu heb ik de voorruit een keer goed machinaal gepolijst en de nanolex ultra glass sealant er op gedaan.
Het beste wat je kunt doen is zorgen dat het rubber van de ruitenwisserbladen goed schoon zijn en dat de voorruit goed schoon/gekleid/gepolijst is voor het beste en schoonste resultaat. En dan evt ontvetten voor aanbrengen. Naar mijn mening de beste manier tegen waas en stuiterende ruitenwissers.

Die waas kan ook spul zijn dat op het rubber van de wisserbladen zit, wat ook kan als je recent een nieuwe laag Clearvue hebt aangebracht, dat dit net niet helemaal lekker is gegaan. Heb je recent de Clearvue vernieuwd Ester? Ik heb het met Rain-X ook 2 of misschien 3 keer gehad, dat ik de nieuwe laag te snel of met vochtig weer had aangebracht en had er ook wat last van. Ruit opnieuw grondig schoongemaakt en opnieuw Rain-X aanbrengen loste dat op. Overigens 2-3 keer laag niet helemaal lekker in de pakweg 10 jaar dat ik het gebruik is niet veel, zeker omdat ik het buiten aan moet brengen en dus afhankelijk ben van het weer.

@Het Zonnetje Ik zou zeggen, kijk eerst of grondige reiniging van alleen de ruitenwisserrubbers het oplost, anders de ruit opnieuw grondig reiniging en een nieuw laagje Clearvue.

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
Dank voor het meedenken @Jellezz en @Cordoba !
Ik ga binnenkort even aan de slag. Clearvue zeker halfjaar geleden (of langer) op de voorruit aangebracht. Eerst even met de Autoglym glass polish en dan nieuwe laag. Ik ben naar mijn idee wel zorgvuldig met het aanbrengen. Maar mijn ruitenwisserbladen neem ik wat minder in acht. Die zal ik ook eens goed schoonmaken!

• Leuk
Reacties: Jellezz
Na een halfjaar vind ik al een lange tijd hoor zeker als je de winter mee rekent. Ik merkte wel dat clearvue en angelwax h2go een lange tijd wat blijven doen maar op een gegeven moment is het beste er inderdaad wel af. Als je gepolijst hebt zie je wel duidelijk verschil weer dat er waarschijnlijk nog wel iets van bescherming op zat.

Ruitenwisser rubbers vergeet ik ook weleens hoor, maar als je ziet wat er met een oudere doek en wat apc aan zwarte meuk er afkomt, snap ik wel dat het handig is om af en toe deze toch maar even schoon te maken. En het kan zeker geen kwaad om ze af en toe even te reinigen.

Ik ben op dit moment erg benieuwd hoe lang de nanolex ultra glass vol houd