• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik mijn plastic bumpers glanzend en langer mooi?

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Ik heb een volvo xc70 2000-2004 en ik wil graag mijn bumpers gaan voeden/mooie kleur terug geven.
Nu zijn de bumpers niet van plastic [ denk ik ] maar van een soort rubber wat je in kan drukken.
Mijn system 1,2,3 trekt er zo in maar helpt voor geen meter. Ik heb aan trim restorer gedacht maar dat is denk ik te vloeibaar, volgens mij hebben deze bumpers echt een gel [ dressing] nodig. Ik wil graag een product die een lange standtijd geeft [ zeker omdat de helft van auto rondom grote bumpers heeft ] Wat moet ik doen?:weetniet
 
Trim Restorer van PB of Supernatural Gloss Trim Sealant Kit van DJ. De laatste is een soort plastic sealant en blijft heel lang zitten. Nicknameless heeft hier een review over gemaakt.
 
Ik gebruik de Trim Detailer van Meguiars.
Om dit echt een redelijke tijd zijn werk te laten doen, reinig ik de trims eerst met een melaminesponsje, dan met apc en dan pas de Trim Detailer erop.
De kleur vervaagd redelijk snel, maar de waterafstotendheid blijft wel lang.

De producten die Paulus aangeeft zullen denk ik wel wat effectiever en vooral duurzamer zijn.
 
En hoe zit het met opgedroogde waterdruppels??
Is black wow ook goed voor het soort bumper wat ik heb, want ik vind die van dj wel erg duur.
Ik was even op carclean aan het kijken en vond dit :Valet Pro Yellow Bumper Gel
Heeft iemand hiermee ervaring?