• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang doen jullie over het polijsten?

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
724
125
Eigenlijk ben ik wel benieuwd, nu snap ik dat het erg afhankelijk is van de staat, hardheid etc van de lak.

Maar hoe lang doen jullie over een gemiddelde auto?

De aanleiding hiernaar is dat ik bijvoorbeeld alleen al voor 1 deur iets van een uur+ bezig ben met 1vd 2 stappen omdat ik telkens vanwege alle hoekjes en randjes op de arteon naar de pxe moet terugvallen. Soms zelfs naar de 1” rotary modus omdat het anders niet past.

Nog niet te beginnen over de lange motorkap, waarbij om wat krasjes (niet haze) eruit te halen ik in veel gevallen twee keer met 2 horizontaal en 2 verticale passes in een vlak van +/-6x padsize moest werken om fatsoenlijk resultaat te krijgen. Ook dat duurde lang.

Bijna elke pass ben ik ook aan het afnemen, en inspecteren of er nog een hit nodig is, gezien het op sommige plekken erger is dan andere.

En natuurlijk ook het gebrek aan een fatsoenlijke werkomgeving en afhankelijkheid van het weer.

Als ik klaar ben met deze denk ik “zeker”wel 12+uur aan polijstwerk.